Inlägg från: Lillstint |Visa alla inlägg
  • Lillstint

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis: SNYGGT! Har du ny frisyr också???

Elintang: Välkommen hit! Kul att det lyckades direkt!

Najje: känner igen mig till 100%. Jag hade sjukt mycket växtverk i början. Fick ta alvedon ibland. Och var superkänslig i snoken och humöret. Det blev bättre efter vecka 15 ca. Fast humöret har kommit tillbaka de senaste veckorna, så för tillfället är jag inte att leka med, vilket min omgivning konstaterat... Demon

Ego: Periodvis tycker jag tiden går snabbt, men senaste veckan har jag börjat tycka det känns tungt att jobba 10 veckor till. Hur ska jag orka!? Har blivit lite av en ond cirkel med foglossningar och dålig sömn och tror en del av min oro och sånt som jag tjatat om så mycket beror på att jag inte kan röra mig. Jag kan inte kanalisera känslor någonstans när jag inte ens kan promenera. Motion har alltid varit min lösning på jobbiga tankar i huvudet... Nåväl, ska inte klaga. I övrigt mår jag jättebra! Tungan ute 

• Lillstint

Kasa: Tack för tipsen vännen! Jo, jag har en gravidkudde o det har blivit mycket bättre sen jag skaffade den, men ändå lite problematiskt på natten. Cykla går bra kortare sträckor, men vissa dagar har jag ont i fogarna kring sittbenen om du fattat vad jag menar, och då gör det ont. Men det är bara att härda ut antar jag. Lindis: härligt att höra!

• Lillstint

Kasa: Tyvärr oemottaglig för akupunktur!! Har tens-aparat och det är väl skönt och så, men det "botar" inte.

Kel: Fy för halsbränna! Hoppas jag slipper det. Grattis till vecka 28. Ytterligare en milstolpe!! Så kände jag i alla fall. Och så blir nästa v. 30. Och sen efter det UL i vecka 32.

Ska till BM i nästa vecka och ska fråga henne om det finns någon sömntablett man kan ta som gravid. Jag har inte sovit mer än två timmar i sträck sedan grav.vecka 14, och det är rejält slitigt. Man ska ju ladda upp inför förlossningen, men hur ska det gå när man inte kan sova. Även de nätter när jag inte har fogvärk, så vaknar jag ändå. Har blivit en ond cirkel. Hade det så för några år sedan när jag hade sömnproblem. Då fick jag sömntabletter, som jag bara behövde ta några nätter för att bryta mönstret med att ligga vaken och inte kunna somna om.

Speck: Släng ut svärmor :) Nä, men allvarligt.. förstår att det är jättejobbigt, och kanske lite känsligt också att säga till henne...

• Lillstint
    Kelsson1 skrev 2011-09-09 11:40:56 följande:
    Lillstintis: Hoppas du får någon sorts hjälp. Har för mig att jag läst i någon annan tråd att vissa tar Lergigan även om de inte kan sova (de brukar annars skrivas ut mot illamående, se bara till at du inte av misstag får Lergigan Comp den innehåller koffein)
    Kasa och Kel: Tack för tispet om Lergigan... Haha... det hade varit något om jag lyckats få i mig koffein dessutom. Sömnlös och koffeinstissig....Tungan ute

Strössel: Det närmar sig....

Vickan: Har bröllopsnerverna börjat infinna sig än? Tänker på dig imorgon och hoppas att du får en underbar bröllopsdag!Hjärta
  • Lillstint

Lindis: Har du fått någon tid för att kolla upp det, eller vad händer? Jag tänker på dig och håller tummarna för att allt är ok.

• Lillstint

Nämen strössel då.... din stackare! Usch! Hoppas allt är bra och det bara är elaka förvärkar eller något. Kram till dig!

• Lillstint

Dealy: Grattis! Gud vad skönt det måste vara för dig!! Försök glädjas och njuta lite nu... oron kommer och går, men just nu har du ju själv sett att där är ett litet hjärta som tickar där inne och en bebis som växer...

Jis: Jo, jag har också tänkt på det där att man ska sova på vänster sida. Men vad sjutton... just nu kan jag bara ligga en halvtimme i taget på respektive sida för fogarnas skull. Även om man hade sovit som en prinsessa så vänder man ju sig ofta i sömnen. Så förstår inte hur det ska gå till att bara sova på en sida.... Tänk alla dessa miljoner saker som man "ska" och "inte ska" som gravid. Inte konstigt att man oroar sig och nojar...

Najje: Härligt! Veckorna går! Håller med strössel - tror säkert du får se ett fint litet hjärta ticka imorgon!

Vickan: Hoppas du hade en fantastisk dag igår, och att det kändes bra att vakna upp som fru imorse Glad .

Speck: Nu ska du njuta av din lilla familj i lugn och ro!

Ego: Har börjat sätta igång på allvar att fundera på saker och inköp och så. Jag har ju varit så livrädd för det länge. Har än så länge bara köpt ett litet plagg, bara för övnings skull, men så nu har jag helt plötsligt börjat få saker från höger och vänster av vänner, så hemmet börjar så sakteligen fyllas på med bebissaker. Hjälp!!! Har dessutom varit och kollat på vagn, men ännu inte köpt någon. Det börjar faktiskt kännas lite spännande och roligt att planera för sakerna... Har nu gått in i vecka 29 och därmed tredje trimestern!!!

• Lillstint

Karmosin: Oj, det närmar sig för dig också... redan vecka 32. Hoppas du mår lite bättre nu, förresten hur stor styrka fick du på Levaxin?

Ang. förlossningssamtalet kan det väl vara så att även om det inte verkar vara någon fara så är det ju alltid en viss risk när moderkakan ligger för mycket i nederkant, så de vill nog prata om det. Hade en kompis som var med och precis samma sak, och där ville läkaren prata om huruvida hon ville föda vaginalt eller om hon hellre ville göra planerat kejsarsnitt.  

Strössel: Vet inte om du skrev det tidigare, men vad sa läkaren var anledning till att bebisens hjärta slog så fort först när du var inne på sjukhuset? Och att det sen lugnade ner sig? Ta det nu riktigt lugnt! Är du sjukskriven?'

Jis: Vi får också en säng som vi ska måla vit! Jag såg din på bloggen, hoppas vår blir lika fin. Tänkte dock inte sprutmåla den utan penselmåla, får väl se hur det går... 

• Lillstint

God natt Kelsson! Hoppas du (och alla andra här inklusive mig själv) kan sova gott i natt!! 

Grattis Vickan!

Jis: Tack för tipset, men problemet är bara var vi ska vara och spreja... därav penselvarianten.

• Lillstint

Enya: Du är SÅ välkommen hit! Äntligen!! Som sagt, nojiga är vi allihopa, det är nog bara något man får räkna med när man väl lyckats att bli gravid. Sen graden av nojan varierar över tid... och över olika saker... Lättare sagt än gjort att försöka sluta oroa sig och bara njuta, men försök i alla fall...Skrattande. Alla symptom varierar - från person till person och även över tid - så det finns inget rätt eller fel! Massor med kramar till dig!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011