Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Carlan: Förstår att du tänker dumma tankar det gör jag med efter mina 3 missfall så har jag väldigt svårt att fatta att det har gått så här långt. Och jag tror det är dels därför jag behöver gå lite oftare för att inte oroa ihjäl mig. Man vill inte tänka så men det är svårt att låta bli men jag tror det kommer gå jättebra för dig.

Det är roligare tycker jag om man har vul lite senare som du skrev man ser lite mer då, men förstår om det känns länge. När man längtar efter nåt då står tiden still känns det som.

I regel är det bara inskrivning sen nästa besök hos bm i v 25 med ett RUL emellan det är inte mycket för oss som är oroliga och kanske behöver stöd och peppning.

Har du lagt ut magbilder på din blogg då ska jag gå in och kika Skrattande

• strössel

Det ska bli jättekul när vi får kika på allas magbilder här Skrattande carlan det är roligt med magbilder jag tog min första i v 15 men ångrar att jag inte tog en vid TD för det hade varit roligt.

Precis hemkommen från Mvc och fått höra min bebis , helt perfekt sa barnmorskan tog en stund innan hon hittade ljudet och då trodde jag att den hade dött men sen hittade hon det och det hördes jättebra det var jättekul. Nu kan jag andas ut ett tag framöver Flört hon frågade vilken vecka jag var i v 16 sa jag hon sa redan ? herregud vad snabbt det har gått, hon tyckte vi precis var där på inskrivning.

• strössel

Kelsson: Min man var med han har varit med på alla besök vi har varit på, han tycker det är lika kul som jag Skrattande

Carlan: Har du tentor hinner du inga tänka på tiden och då kommer det gå jättesnabbt.Flört

Jis: Hoppas det bruna försvinner ut så det inte kommer tillbaks att det bara är det gamla som vill ut, trötthet illamående och molvärk är bra graviditets tecken. Ser fram emot din magbild !

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-04-29 14:31:04 följande:
    Strössel: Min man är likadan, han vill följa med på allt. Skönt att ha det stödet. Lyckades du hålla tårarna borta? Det lär inte jag kunna göra...
    Ja det lyckades jag göra Flört höll nästan andan innan hon hittade hjärtljuden och sen när vi hörde dom så slappnade jag bara av och drömde mig bort lite Skrattande att det faktiskt lever en liten bebis där inne.
  • strössel

Jis: Hur har det gått ? Åk in om du känner dig tryggare med det kram.

Speck: Jag kollade måtten och hårdliften är mindre än citykorgen jag har måtten i Emmaljungas katalog.

Vi är lite osäkra på om vi ska köpa citycrossen längre vi ska kika på Classic Sport istället den var i storlek L i emmaljungas katalog och Citycrossen storlek M, så den är något större. Men vi har inte bestämt oss än vi ska kika på vagnar i helgen.

• strössel

Speck: Classic sport är en kopia av citycrossen skillnaden är att den har en stålkorg under Skrattande och 2 cm bredare. Det är emmaljunga edge som är stor som en pansarvagn Flört och exakt samma tyger som till citycrossen är det till Classic sport, men det är klart att alla har olika smak konstigt vore annars.

Kelsson: Vad kul med vul på måndag tänk att få se den lilla igen, jag får vänta till den 26 maj innan jag får se den lilla igen.

Illamående tar knäcken på mig och att kräkas, fasar för nästa helg när man ska bo hos svärföräldrarna i 4 dagar och inte riktigt kunna gå och lägga sig och vila när man vill eller har lust och att ligga och kräkas på deras toalett. Blir alltid så när vi kommer att alla vill träffa oss så vi brukar vara helt slut när vi kommer hem Flört vet inte om jag orkar med sånt just nu.

• strössel
    skatten12 skrev 2011-05-01 07:52:58 följande:
    Hjälp!! Vet ej om jag tatt progesteronet i morse vid 6 !! Vad gör jag?? Tar en nu eller àvaktar???
    Jag hade nog avvaktat men ring sjukhuset och kolla vad dom säger , men om du har tagit så blir det dubbelt det är nog inte så bra. Och sen gör det nog inte ifall du råkar missa en progesteron. Om du har tagit hela tiden så har kroppen i sig och kan nog vänta till nästa progesteron tillfälle.

Speck: Ja chassit  väger 7 kg på classic sport och citycross väger 6,5 kg det är verkligen en barnvagns djungel men samtidigt väldigt roligt att kika och provköra Skrattande ser fram emot dagen då jag lägger handpenning på en vagn men det känns som en evighet dit.  Har du börjat spana på bebissaker som inredning till rummet än ? Det ser jag fram emot att få börja kika på.
  • strössel
    skatten12 skrev 2011-05-01 08:48:48 följande:
    Pratat med Ivf läk på gyn! Vilken tur o få tag på Ivf dr i dag :) spelade ingen roll ifall jag tog eller avaktade :) men tatt en nu för
    Nästan helt säker att jag inte tatt i morse!

Ska nog vara hemma och vila upp mig nu ett tag, väldigt mkt nu o så !
    Vad skönt att du fick tag på läkaren, alltid svårt att avgöra själv vad man ska göra. Låter klokt att vila och ta det lugnt kram !
  • strössel
    Speck skrev 2011-05-01 11:12:11 följande:
    Jo det är kul att gå runt och titta o så, men vi har inte kollat sådär jättemycket tillsammans.. och när jag provkört så tycker jag de flesta modellerna har känts bra liksom, men de är ju dumt att man inte får provköra på grus, i skog, lite olika terräng..
    Ooooh ja! Jag o maken har sedan i december bestämt vilken spjälsäng, vilket skötbord, barnstol (till kök inte bil) allt vad vi ska ha från IKEA (jag gillar deras design, kvalité och priser).
    Vi ska ha Hensvik spjälsäng och skötbord (en hylla med skötbordsöverdel), och Blåmes barnstol (röd). Och sen vill jag ha taklampan Kryp Skrattande
    Åhh vad roligt att ni har kommit en bit i planeringen , jag ska med köpa en Hensvik säng tycker den är jättefin. Har inte spanat på skötbord än men det du ska ha som matchar är superfint. Jag gillar vitt tycker det är stilrent och fint, vårat bebisrum har ljusblå tapet så jag vill ha vita möbler och piffa till med färgglada saker. Men jag är fortfarande fjantig vågar inte planera för mycket än Flört
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011