Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Speck: Ska bli jättekul att kika på bebisen rum sen när det är färdigt om du kommer visa det Skrattande

Kelsson: Ska oxå sticka huvudet i sanden tills RUL har varit Flört låter helt perfekt.

Har kännt nåt i magen i kväll som små bubblor vet inte hur jag ska förklara det, vet inte om det är bebis eller nåt annat, men det är lite spännade iallafall om det nu skulle vara bebisen. Får se om jag känner samma sak igen då är det nog bebisen annars var det nåt annat.

• strössel

Speck: Jag vet inte om det var bebisen ska se om jag känner lika dant i helgen, svårt när man inte vet hur det ska kännas Flört

Hur mår ni idag tjejer ?

Jag mår bättre än igår  så jag ska passa på att sy upp gardiner medans jag mår så här bra Skrattande

• strössel

Viksan07: Du får ta det lugnt med promenader Flört annars får din man hålla i dig hela tiden Skrattande

Saknar lite magbilder, nån som känner sig manad ? Här kommer en på min mage i v 18 (17+0)

• strössel
    Speck: Ja jag har gjort Kub då sa dom inget om det men nu när jag var inne i veckan så sa läkaren att jag hade moderkakan i framkant tror han sa framvägg men det kanske är samma sak ? Han frågade om jag kände sparkarna men jag sa nej inte än då sa han att det kunde dämpa sparkarna och att det kunde ta längre tid innan jag kände nåt. Sen sa han men jag ser inga problem med att du inte ska kunna föda normalt. Få se vad dom säger på RUL. Hehe magen har börjat växa sakta men säkert Flört

Hur mår du idag ? Hur har det gått med värkarna ?
  • strössel
    Jis skrev 2011-05-15 15:40:08 följande:
    Jag har varit på möhippa igår och dag. Så roligt å det var skönt att kunna säga till tjejerna att jag är gravid. Det var en annan gravid med, hon i v 17 å hade noll!!! Mage, jag kände mig stor som ett hus å jag går in i v 11 imorgon:)
    Det är så olika med magar , en del får mage sent en del tidigt och dom som har fött barn innan brukar få mage snabbare än dom som väntar första barnet Skrattande men det är mysigt med en gravidmage !
  • strössel
    Speck: Låter fint med gult kanske var av färgen du blev yr och mådde illa, skönt att du mår bra. Du har allt det roliga framför dig shoppa till bebis inreda vill oxå komma dit nu Skrattande nu när min man jobbar så långa pass  har jag suttit och valt ut det jag vill ha i möbelväg och jag hoppas att han gillar dom sakerna med Flört men det tror jag.
  • strössel

Carlan82:
    Hoppas det går bra på torsdag och jag är inte alltid på topp heller tycker det går lite upp och ner, och jag är sjukskriven och inte kommer ut så mycket bland folk tycker det är rätt jobbigt. Jag mådde rätt dåligt till v 12 då jag hade mycket ont i magen och var väldigt orolig så när jag var på inskrivning så berättade jag om det och då frågade bm om jag ville prata med deras psykolog och bm berättade att deras psykolog pratar bara om själva graviditeten och inget annat inga djupa samtal osv. Så det sa jag ja till och i början gick jag en gång i veckan och nu på den senaste tiden tycker hon inte jag behöver gå dit mer men får ändå en tid i månaden då vi uppdaterar lite som hänt. Kolla om ni har en psykolog på eran Mvc om du känner att du vill prata med en sån, jag tycker det har hjälpt mig jättemycket.

Tredjemaj: Du är så välkommen så hit till den här tråden Skrattande

• strössel

Vickan l: Jag är med orolig inför mitt RUL men vi får inte oroa oss i onödan och din screening kommer gå jättebra det tror jag. På min mvc kan man bara ringa mån-fre 8-9.30 och nåt nr till min bm får man inte längre. Och när man väl ringer så får man ringa en 30 ggr då telefonsvararen säger det är många som ringer försök igen, tycker min mvc kan ha telefon tid lite längre. Och min bm jobbar superlite med för hon bröt ryggen för nåt år sedan.

Carlan: Ja fråga om det jag kan bara säga positiva saker om det från min sida iallafall.

Önskar alla en trevlig kväll ska iväg och kolla på agility när min syster har kurs idag, bara för att tänka på annat och för att tiden ska rusa iväg till nästa torsdag.

• strössel

Nån av er här som har haft värk i underlivet ? kan inte beskriva värken men som ett tryck som kommer och går, ska till mvc i morgon och lämna urinprov för att utesluta urinvägsinfektion men dom misstänkte foglossning då jag inte har direkt ont när jag kissar utan det kan komma när som och så har jag ont längs sidorna på magen.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011