Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kasa: Usch att du var tvungen att ha en sån jobbig dag kram på dig, är glad att den lille är kvar där inne en riktig kämpe.

Jis: Vad kul att det gick bra på vul och vilken fin bild !

Själv har jag suttit på sjukhuset i 4 h och väntat på att få komma in emellan dom som hade tid då det inte fanns några lediga tider idag. Låg i sängen på morgonen och min man busade med hundarna och den ena for rakt upp i sängen och sprang rakt över min mage och jag fick jätteont timmarna gick och magvärken försvann inte så vi ringde sjukhuset och dom ville vi skulle komma in så dom fick kolla. Allt såg jättebra ut och han såg inga blödningar och min bebis var jättesöt så fin och han sa att vi gjorde rätt i att ringa om vi blir oroliga. Den  här gången ringde vi bara för att rådfråga och det var dom som ville vi skulle komma in. Nu vågar man tro att jag har en bebis där inne v 18 på fredag och den mår prima där inne det känns väldigt skönt.

• strössel

Kelsson: Ska inte skrämmas Flört jag blev själv livrädd  när dom sa jag skulle sätta mig i bilen och åka in direkt då blev jag skitnervös hade räknat med att få svaret det är ingen fara ring tillbaks om det inte går över kram !

Livets goda ting: Nu har du kommit en bit in i graviditeten grattis nu går det undan !

Zappa: Välkommen hit till oss !

Speck; Vilken mega mage Skrattande undrar vad magvärken berodde på hoppas den inte dyker upp igen. Jag kan få såna kramper i sidan när jag ska vända på mig gör skitont.

Jis: Det kommer säkert gå jättebra på ditt KUB test jag fick en risk på 1:10987 väldigt liten risk. Och min bebis jävlades så besöket tog en hel timma som jag fick kolla på den Flört

Önskar alla en underbar dag själv ska jag iväg och vara hundvakt då min syster är på väg till Stockholm för att kolla på Ceasar Millan. Och idag blir det inga hundar på min mage.

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-05-13 10:24:20 följande:
    Graviditetsvecka 11 idag (V10+0) !
    Grattis underbart Skrattande jag går in i v 18 idag, då går vi in i ny vecka på fredagar båda två Flört

En tjej i min tråd har efter RUL fått ta ett svårt beslut att ta bort barnet pga fel gör så ont i hjärtat att läsa sånt, så nu är jag jätteorolig över mitt RUL om två veckor. Har mer tänkt att så länge det ser bra ut på UL så är allt bra men där kollas det inte så noga som på ett RUL. Nu känns två veckor väldigt långt.
  • strössel
    Vickan I skrev 2011-05-13 14:48:07 följande:
    Oj råkade skicka iväg. Så orättvist för dem :(. Vet du om hon hade gjort kub eller annat ul innan rul, men att det inte syntes då?

Kommer gå bra på ditt rul strössel, men förstår oron. kram
    Ja hon har gjort kub test och då sa läkaren att allt såg jättebra ut, det är det som skrämmer mig lite. Som du säger borde det inte har syntes då. När har du RUL ? Jag har den 26 maj.
  • strössel
    Kelsson1 skrev 2011-05-13 15:32:51 följande:
    Strössel: Tack och grattis själv! Jo vi passar på på fredagar, tycker jag är bra kan man läsa på om nya veckan under helgen i lugn o ro... Är fullständigt övertygad om att RUL kommer att gå över förväntan för er! Inga bekymmer förutspås! STOR KRAM!
    Och så kan man fira lite extra för att man går in i en ny vecka Skrattande bara för att det är helg kram.

Ja det hoppas jag med att det kommer gå jättebra för oss men man blir lite nervös när man läser saker och ting.
    Idag har jag kräkts två gånger och är så trött så mycket liggläge här och min man har putsat alla fönster fick jättedåligt samvete att ligga och titta på, får gottgöra han sen när bebisen har kommit ut.
  • strössel
    Vickan I skrev 2011-05-13 15:41:41 följande:
    Strössel - Men usch att hon hade gjort KUB också, det lugnade ju verkligen inte....Jag har ju inget RUL längre, då de plockade bort det eftersom jag ska göra screeningen (de tyckte det var onödigt med båda), men screeningen är väl som ett extra utvidgat RUL antar jag. Ska göra det den 31 maj.
    Får alla göra en screening eller är det bara vissa ? Tycker alla borde få göra det för det är ju bättre än RUL om man nu kan se mer av ett sånt. Tror det kommer gå jättebra för dig, kul att vi har det mesta nästan samtidigt som kub och nu det här. Sen har jag ett tillväxtul i v 25 pga trombylen men än så länge har den varit så lång som är normalt för veckorna hittills, hoppas det håller i sig.

Kan inte släppa det du skrev om barnvagnarna Skrattande jeansblack att det glänste tycker du att det är negativt som har lite barnvagns vana ? Önskar så att det fanns lite roligare tyger at välja emellan som förr i tiden.
  • strössel

Vickan l: Jag vet inte hur jag ställer mig till att den glänser då jag aldrig haft en barnvagn Skrattande fast man vill ju inte att det ska se konstigt ut. Nej det är skitsvårt att bestämma sig för vad man vill ha. Var lite inne på en crescent men läste så mycket negativt om den så jag vet inte, tur vi har några månader på oss Flört

Nej det är klart det skulle man nog inte kunna ordna till alla, utan fokuserar på dom som verkligen behöver ha en screening. Jag hoppas hon kollar jättenoga på mitt RUL, jag får samma som jag hade vid kub testet.

• strössel
    Viksan07 skrev 2011-05-13 17:11:18 följande:
    Strössel: Försök att inte oroa dig - det är ju så ovanligt att det visar sig vara ngt fel på RUL... Lättare sagt än gjort, jag vet. Men det kommer säkert inte att hända dig
    Ska försöka att inte tänka på det då blir det väldigt långt till den 26 maj.

I vilken vecka är du i nu ? Jag är i v 18 och kräks fortfarande hade uppehåll i v  12-13 och det är säkert för att jag klagade  i början att jag inte mådde illa då skrev Kelsson att man ska passa sig för vad man önskar Flört önskar oxå det försvann så man kunde njuta fullt ut.
  • strössel

Carlan: Vad kul att inhandla lite bebissaker, människorna runt omkring dig är säkert jätteglada men har kanske svårt för att visa det ? Så tänker jag iallafall min familj säger knappt nånting om bebisen i magen, var mycket i början men nu säger dom knappt ingenting. Jag saknar någon att prata bebis med pratar jättemycket med min man men vill ha nån mer.

Jag är jätteglad för din skull iallafall kram !

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011