Inlägg från: MissCat |Visa alla inlägg
  • MissCat

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Massadillan: Ja man kan ha mer protein i urinen om man t ex har uvi. Tydligen kan man ha det när man har haft samlag med men det är bara något jag läst mig till här på FL, hur det skulle gå till vet jag inte. Vid UVI vet jag säkert eftersom mina läkare säger så, för de kollar ju mig noga nu. Lyssna på Kelsson med :) åk in så fort du känner av symtomen.

Mariza: Det där med att känna sparkar är otroligt individuellt. För ett par veckor sedan var jag lite orolig då jag kände han sparka lite då och då och det kunde gå ett par dagar emellan då jag kände han. Nu sedan en vecka tillbaka känner jag han varje dag. Detta är ju min tredje graviditet så då skall man ju känna lite mer säger de. Jodå min mage växer som den skall, jag känner att jag har växtvärk i den och är orolig för att få fler strimmor på magen ;P känns som om huden spricker. Du skall iaf inte vara orolig för att du inte känner bebissparkar varje dag, det kommer :)

Knytet: Ja ibland är det jävligt med illamåendet, Det gäller att jag äter något då men det är ju inte alltid man kommer på att man skall äta, eller att man har med sig något. Jag måste bli duktigare på att stoppa med mig saker i väskan helt enkelt.

7879: Lycka till på RUL på tisdag :)

Jag tycker det är så roligt att vi är fyra stycken som har så tätt mellan våra förlossningar Solig

• MissCat

Jag har också upptäckt en annan sak hos mig.

Många är oroliga för en vaginal förlossning och vill hellre ha ett planerat snitt. Jag är inte så säker längre på att jag egentligen vill det men jag vet att jag måste för att inte spricka upp helt och hållet igen. Dessvärre så börjar jag oroa mig för att det skall göra för jäkla ont. Det mesta sitter nog i min hjärna dock då jag är superrädd för operationer där jag blivit lokalbedövad eller är vaken. Tyvärr har jag en historia bakom mig med flertal operationer, så det är nog det som satt sig i hjärnan. Så jag får nog kanske prata med min BM om detta.

Hur tänkte/tänker ni andra?

• MissCat

Kelsson: Ja nötter är smart att ha i väskan med sig. Hehe jag köpte 2 påsar mandlar igår och innan min sambo hunnit hem hade jag satt i mig en påse Tungan ute Kanske skall ha som Jenni, en liten burk med majskrokar och kex i hihi.

• MissCat

Kelsson: Ja det är nog klokt att försöka tänka på att det är vår lilla son som kommer ligga på mitt bröst sen :) tankarna om hur KS skall gå till finns dessvärre kvar. Ja det är klokt att införskaffa sig två påsar nötter att ha i beredskap i väskan. Kommer väl bli så att jag antingen glömmer bort dem eller så småäter jag dem bara för att jag är sugen hihi

• MissCat

Luella: Tack för att du beskrev ditt snitt. Kände du av något när de var i magen och rota? Ja så fort man får sitt barn på bröstet så försvinner ju allt annat :) men det är vägen dit jag är så rädd för. Jag kommer förlösa på sös där även mina andra två barn har kommit till :)

Jag har egentligen 3 önskningar av de och de är 1. Få lustgas när de sätter epiduralen 2. Få katetern insatt när jag fått epiduralen. 3. Få barnet på bröstet direkt när de torkat han. Jag vet inte om de kan tillgodose mina önskningar men detta är egentligen de enda jag har.

• MissCat

Massadillan: Ja ditt blodtryck höjs ungefär 1-2 veckor innan förlossning och det är normalt att ligga runt 140/80 då.

Det är nära nu för dig och det är så spännande att få höra hur det gick för dig och den lilla :) kan tänka mig att det känns skönt att det är snart över. Vad är det? 1 vecka kvar? SoligNalle

• MissCat

7879: Vilken fin mage du har! Hoppas du fick ett bra ultraljud idag Solig

Luella och knytet: Tack för era input och berättelser. Det lugnar mig lite med att ni berättar. Jag är ju egentligen ett litet barn när det gäller operationer. Jag fick en inkapslad talgkörtel som var inflammerad och skulle ta bort den. Den var egentligen väldigt liten men gjorde ordentligt ont istället, satt vid bh bandet på axeln. Jag ville ha kort narkos helst men fattar ju hur löjligt det låter. Jag blev lokalbedövad och läkaren började gräva i det där och jag tyckte han slet och drog och där låg jag och grät och skakade för jag var så rädd för smärtan. Då tänker jag på hur det skall bli att bli snittad vaken i buken. HUA

Jag tror att allt det här kommer från att jag hade en stor sacral dermoid cysta som jag opererat mig för 13 gånger och det året var inte det lättaste.

• MissCat

Åh massadillan! Skönt att höra av dig :) Vad tråkigt att du blev inlagd men det är bra att de har koll på dig!! De har inte pratat om att sätta igång dig?

Jag hoppas allt går bra för er!!

Kramar

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011