Inlägg från: MissCat |Visa alla inlägg
  • MissCat

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Nu kom barnvagnen och skötbädden igår. Samt att sambon var till ikea i torsdags och köpte massa gulliga saker. Nu är det i princip bara spjälsäng kvar och lite smått och gott som blöjor, amningsnapp, våtservetter, barnvagnslås, amningskupor mm. Så där...då tycker jag att tiden gott kan få gå lite snabbare nu så jag får se lillkillen Solig men innan jag vet ordet av så är han ju här.

Barnvagnen verkar rejäl och är väldigt fin som jag hade tänkt mig, bra gung i den och hög. Min sambo köpte en fårskinnsfäll att lägga i den så det blir varmt och gott till bebis i vinter. Så nu vill jag ut och köra den!

• MissCat
    Sunseed skrev 2012-09-23 15:17:32 följande:
    HjärtaHjärtaHjärta
    Jag vill också köpa saker. Men jag får vänta ett tag. Skrattande
    Hur känns det sådär längre fram? Förstår man att det är sant?
    I mitt fall känns det som en udda dröm. Kul men konstig.  
    Ungefär vid kubtestet började jag att slappna av. Jag bestämde mig helt enkelt för att det skulle gå bra. Sen är det ju så att när man känner sparkar för första gången så blir man otroligt lycklig och då förstår man på riktigt att det finns en liten därinne Solig . Man skall vara medveten om att det är olika för alla när man känner av det där fladdret i magen första gången. Nu när jag går in i v 26+0 imorgon så sparkas det ordentligt samt att det syns utanpå min mage när han sparkar till Tungan ute och inte blir det bättre de kommande veckorna hehe. Jag har hela tiden satt upp mål för min graviditet. Mitt senaste mål var nu i v 24 då barnet kan överleva utanför magen om något skulle hända. Nu har jag som mål till v 28 då jag kommer göra tillväxtultraljud igen.

Ja i början är allt så overkligt på något vis, man har kvar oron och man känner av sin kropp hela tiden fortfarande.

• MissCat

7879: Jag skall på läkarbesök imorgon på sös.

Najje: Vad skönt att det går bra och att de är snälla med dig. Jag antar att saker bara går av rena farten för er.

Luella: Ja det är så roligt för man vill ju gärna ha allt hemma även om det är ett par månader kvar.

Kelsson: Precis som du säger så skall man inte vänta med shoppingen för mycket eller så får man lägga undan lite pengar varje månad om man som vi inte har tillgång till bil och kan köra runt och köpa begagnat (det sparar man mycket på). Nu blir det nytt allt så man får kallt räkna med att slänga ut många tusenlappar. Lagom till julen Tungan ute

Inanna: Åh vilken sötnos!! Det där med att vara arbetslös när man får barn är verkligen inte kul, man får göra det bästa av det helt enkelt. Det enda positiva med det är ju att han får umgås mer med er Solig Hoppas att renoveringen går bra, tänk på att det viktigaste är ni nu bara.

Massadillan: Hoppas allt går bra för er därhemma.

• MissCat

7879: Imorgon är det träff med en förlossningsläkare för vi skall prata om kejsarsnitt. skall vara där 14.00. Vart befinner du dig?

• MissCat

7879: Jag bor ju i Solna men det är väl kanske lite tidigt för fika. Kan väl kanske träffas inne i stan vid 12? Jag inboxar dig mitt nummer. Så kan du väl sms:a om du vill ta en fika vid den tiden. Jag behöver nog en timma på mig innan jag åker in :)

• MissCat

Tack 7879 för en jättetrevlig lunch idag! Det gör vi om tycker jag.

Var ju till förlossningsläkaren idag och pratade om kejsarsnitt. Det var inga problem alls eftersom jag har medicinska grunder för det. Det är den totala sfinkerrupturen förra förlossningen som gör det. Jag kommer inte få veta datum fören ungefär 3 veckor innan Förvånad.Jag tycker det är så konstigt att en del får veta flera månader tidigare men det är väl så på mindre sjukhus?! Hon sa att kejsarsnittet gör de 1 vecka innan bf datum. Då räkna jag ut att det blir på julafton för mig men jag antar att de gör det på fredagen den 21 istället. Inte kan de väl göra planerade kejsarsnitt på julafton? Det kan ju även bli så att den lilla vill titta ut tidigare som nr 2 gjorde, vilket jag hoppas på Skrattande då blir det kejsarsnitt även då fast oplanerat. Sedan vet jag ju inte hur mitt blodtryck utvecklas för det kan ju bli tidigare för det. Så det känns som att vänta in en vanlig förlossning Tungan ute fast med kejsarsnitt.

• MissCat

Hej tjejer! Hur går det för er?

Jag undrar vart Mariza har tagit vägen? Mår du bra?

Idag var jag hos BM igen, det var svårt idag att hitta lillkillens hjärta då min moderkaka ligger både fram och bak tydligen, så min BM fick ta till hjälp. Sen hittade de och det lät jättefint! Solig Ligger på en normal kurva, sf mått på 25. Mitt blodtryck var dock högre 150/80 så hon gick till läkaren som såg till att jag får börja med blodtrycksmedicin nu. Hon förklarade att de brukar inte sätta in det så tidigt men eftersom jag är diabetiker så är mina kärl lite skörare?! De brukar sätta in när man har diastoliskt tryck på 100 men nu ser de en trend i att mitt blodtryck höjs och jag skall på kontroll igen redan på tisdag så jag är övervakad nu. Fortfarande +2 i protein och jag är glad det bara inte blir +3 Tungan ute

Hart redan tankar om ifall jag kommer gå hela vägen....

Så till lite roligare saker :P

Jag har tagit ett gammalt täcke som jag har klippt sönder och måttat för att göra täcke till barnvagn/spjälsäng samt kudde till barnvagn/spjälsäng. Tagit ett jättegulligt påslakan med söta nallar på som mina tjejer hade när de var små som jag skall göra påslakan och örngott av.

Så nu har jag nog sparat in en 500:- Flört

• MissCat

Fick brev hem idag med från sjukhuset och det var förlossningen. Eller det är egentligen avdelningen för planerade kejsarsnitt. Dagen då jag skall snittas är den 21/12 och vi skall dit på för samtal med narkosläkare/förlossningsläkare och barnmorska den 19/12. Usch jag som inte vill ligga inne på julafton.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011