Inlägg från: MissCat |Visa alla inlägg
  • MissCat

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Nä jag ljuger nu. Jag gjorde ett vul innan jag fick göra den igen. Då var han bara 5 mm men jag kommer ihåg att hon sa andra gången att den brukar ligga på 12 mm. Hon sa också att det kan vara så olika.

• MissCat

Men knytet av det jag har läst är det ju normalt att den är runt 5 mm vid den veckan! Min lilla var ju 5 mm när jag var i vecka 7+? Så nej du borde få göra om det! Gå till gynakuten och säg att du är så ledsen och orolig att du måste bara få en som kan se bättre och berätta hur läkaren betedde sig!

Stå på dig!!

• MissCat

Jis: Grattis till graviditeten! ? Jag måste ha missat detta. Berätta gärna mer Har du Karin igen som BM?

• MissCat

Jis: Då har du hunnit långt nu spännande! Se till att klämma ut bebisen den 12/12 för dåföds han/hon samma dag som Ludwig

Ja Karin är helt underbar! Här går det fort fram och det är härligt

• MissCat

Knytet: Jag förstår din oro!! Du skall se att den lilla säkert har vuxit ett par mm tills på fredag! Jag tror på den lille. Du vet ju också att man kan få lite växtvärk ( molande som mensvärk) när livmodern växer nu. Jag hade tagit en sväng till gynakuten och förklarat för dem vad idiotläkaren gjorde och sa så du/ni slipper oron.

Kramar

• MissCat

Knytet: Grattis igen!!!! Jag visste att den lilla skulle ha växt på sig, det liknade min situation så mycket och det här med blödningar efter embryo nr två är vanligt med. Jag är så glad för din/er skull! Kramar

• MissCat

Håller med Kelsson här! De behöver få veta vad de har gjort! Rimg även patientnämnden och rapportera hurbläkaren behandlade dig. Man undrar ju hur många amdra kvinnor som han har gjort upprörda och oroliga i onödan....

• MissCat

Åh Knytet jag finner inga ord! Jag är så ledsen för er skull. Skönt att ha Ludvig nu som ni kan fokusera på. Massa kramar till er.

• MissCat

Hej tjejer!

Tiden går fort nu. Ludwig har hunnit bli 1 år och knatar på sedan 1 månad sedan. Han är en viljestark liten kille som är mycket aktiv. Många gånger stannar jag upp och bara minns den långa resan vi haft för att få glädjas av att äntligen ha honom här.

Hoppas ni alla har det bra och får en härlig Jul.

God jul och gott nytt år mina bästa ivf tjejer!

• MissCat

Ludwig är lite sen tror jag med språket. Han kan säga mamma, pappa, hej, ka ( han försöker säga tosca som en av våra katter heter ) sen försöker han nog men får inte riktigt till det. Han förstår däremot väldigt mycket. Jag tror stenhårt på att han inte har tid med språk nu, han är överallt, högt och lågt bvc tyckte han var duktig med att förstå hur saker fungerar och ja han undrrsöker allt! Det är roligare att mecka med hjulen på bilar och gåvagn och stänga samt öppna lock. Han pillar och grejar, så jag tror han föredrar det. Ja jag är bara glad för precis som Kelsson säger så kommer han säkert tjata hål i huvudet på en sen

• MissCat

Grattis Jis till lilla Stella! Vad skönt att allt gått bra. Ludwig kom ju också 3 veckor för tidigt och hade lågt blodsocker eftersom jag själv pressat mitt. Han fick extra mat och vi fick ligga inne i 5 dagar.

Ja detta med språk är inget jag oroar mig över, det kommer när han är redo.

• MissCat

Hej tjejer!

Dags för en liten återkoppling

Hur har ni det med era små? Går allt som ni tänkt er? Planeras det något mer? Hur har era utvecklats?

Här gå allt i raketfart. Ludwig har blivit en bestämd liten söt kille som har lätt för skratt för det mesta. Han är en liten vilde som är mycket aktiv. Trivs enormt bra på dagis. Han är otrolig i sin motoriska utveckling men kan inte säga så många ord än. Han förstår allt man säger men det kommer bara rappakalja från han . Vad säger era små?

Han sover bra nu peppar, peppar. Från 19 - 06-07 på morgonen och nästan 2 timmar under dagen. Äter bra och allt, helst sushiris . Han är 87 lång och vägen 13,2 kg så det är en stor kille.

Vore så roligt att följa er andra med kram

• MissCat

Åh vad spännande Kelsson! Jag håller tummar o tår. När är det testdags? Vad roligt att se Jenni bli så stor som hon har blivit. Roligt också att höra att hon snappar upp allt man får passa sig nu för vad man säger.

• MissCat

Grattis Knytet till lilla tjejen i magen äntligen fungerade det!

Jag beklagar Kelsson hoppas på nästa försök istället!

Ja tänk vad man får gå igenom med ivf. Jag har fortfarande sviter av de fem gånger jag genomgick då samt att min mamma gick bort dagen innan vi började mdd allt så jag hade ingen sorgebearbetning alls efter allt, det kom nu istället!

Ta han om er och jag håller som sagt tummar och tår att allt går bra i höst för er alla

• MissCat

Men oj vad det händer saker här då!!

Grattis Knytet till prinsessan!!

Grattis Kelsson till bebbe i magen!!

Äntligen får ni era syskon

Kelsson har du fått Lergigan? Om det fortsätter, be att få närungsdryck utskrivet. Jag fick det men kanske för att jag har diabetes och hade gravillamående hela graviditeten. Hoppas det går över snart för dig.

För oss går det fint. Ludwig växer så det knakar ochfyller 2 år nu på fredag. Helt ootroligt vad fort det går. Han kommer inte få helsyskon utan han får nöja sig med två halvsystrar. Min kropp skulle inte orka en graviditet igen.

Kramar på er

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011