• Jis

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hm, får kolla på Becon Vickan! Tack. Kolla min blogg å klicka på länken så ser man tydlig skillnad pp BB å ergonomiska bärselar...

• Jis

Vickan, gud va fina dom var, mkt finare än Ergo selen.  Ska se om jag kan lura med mannen till deras showroom idag å testa en, vill ju veta att det är nått för oss.
    Ja det där med att BB är ett totyr-redskap det verkar ju vara väldigt bestämda åsikter, tänker att gillar barnet att sitta i den så kan dom väl få göra det...
    Usch, jag vet inte, vad ska man ha? 

• Jis

Gullig du är Vickan. Det fanns ett annat ställe i Aspudden som hade Becon å dom hade öppet imorgon. Ska dit å kolla. Vet inte hur mkt jag kommer bära W, å därför är jag lite osäker på om jag ska köpa en sele för typ 1300 kr när man kan köpa en beggad BB för 500 kr...

• Jis

Nej det tror jag inte heller, jag har tänkt att bära W lite kortare stunder i vår/sommar. Tänker om man åker någonstans där man inte vill dra med sig vagnen.
    Jag menar, BB har ju funnits länge å jag har inte hört om några barn som fått men av att ha blivit buren i en sån... 

• Jis

Vickan: detta står på BBs hemsida...å jag menar har man gjort selar i över 40 år så kan det ju inte vara så fel?!

BABYBJÖRN Bärsele håller barnet i en behaglig position samtidigt som den ger barnets ryggrad och höfter ett säkert stöd..."

Docent Ragnar Olegård (Sverige)
    "BABYBJÖRN bärselar är praktiska, ergonomiskt riktiga och tillfredsställer barnets behov av närkontakt, trygghet och stimulans..."

Professor Doktor Klaus Parsch (Tyskland)
    "BABYBJÖRN Bärsele erbjuder en idealisk benposition för nyfödda och små barn..."

• Jis

Jag hittade denna från BB, deras senaste, den har ju samma funktion som Ergo eller Beco just med grodpositionen för benen och sen att man bär med höften. Riktigt bra. Har mailat på några på Blocket. Hoppas hoppas :)

• Jis
    Jis skrev 2012-02-10 09:37:59 följande:
    Jag hittade denna från BB, deras senaste, den har ju samma funktion som Ergo eller Beco just med grodpositionen för benen och sen att man bär med höften. Riktigt bra. Har mailat på några på Blocket. Hoppas hoppas :)

Kanske ska klippa in länken
    www.babybjorn.se/produkter/barselar/comfort-carrier/comfort-carrier/

Kattm gud va roligt att det snart är dags, känns det bra?

Ego: idag har vi städhjälp här, vi köpte det i julklapp åt varandra jag å P, så dom kommer engång i månaden och stor -städar i 4 timmar (bra jobbat på 70 kvm måste jag säga). Jag å W skulle ha gått en promenad under tiden å sen gå till BVC men nu är det minus 18 grader hemma å det är ju inget promenad väder direkt...å det känns så konstigt att någon städar i mitt hem meddans jag sitter å surfar å W sover..Usch. Jaja..dom är väl vana antar jag.
  • Jis
    Speck skrev 2012-02-10 09:51:03 följande:
    Jis: haha du har väl sett på svenska hollywoodfruar hur man ska bete sig? Gå o skäll ut för randiga speglar osv ;)
    Hehe, jag som tom funderar på att fråga om han vill ha en kopp kaffe. Jag är dålig på att skälla ska erkänna..å vi ska ju ha denna städfirman i 6 månader så det kanske är lika bra att ligga lågt
  • Jis

Luella: Jag hittat denna och den finns kvar..det kanske är ett bättre alternativ?
    www.blocket.se/vi/37865308.htm
    Som sagt, det är en djungel där ute..å allt man vill är ju att ha det bästa för sin bebis å sig själv.

Vi var på BVC med Ws krånglande navel som aldrig vill läka, passade på att mäta å väga honom, 6005 gram och 65 cm lång  

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011