• Jis

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jag pratade med en mamma i hissen vid BVC imorse, hon sa att just killar-bebisar hade ofta låg överkropp å kortare ben. Så det är tydligen så det är

Kattm, ska kolla på Ergon imorgon i butik, ska se så den känns bra att bära W i.  Jag lovar att säga till om jag inte köper den på Blocket. 

• Jis

Kelsson: det är så bra, riktigt lyxigt att komma hem till ett nystädat hem. Jag tyckte dock att det inte riktigt höll måttet så lite Hollywood-ish var jag allt å skickade ett mail å klagade lite. 
    Vi köpte detta via Groupon, då fick man 6 ggr á 4 timmar för 1300 kr, mao ett kap!

nu har jag läst på om BB Comfort Carrier, den verkar bra. Ska kolla på Bonti imorgon, dom har både BB och Ergo. 

• Jis

Åh, jag har köpt en del kläder, kan lixom inte låta bli :) Allt är ju så sött!
    Jag har en grej nu att W måste ha olika bodys på sig varje dag, han måste använda alla åtmindstånde engång :) Jag menar, kan jag inte handla åt mig pga av tjockis-mag så måste han ju få ha fina kläder på sig så ingen ser mig utan W :) 

• Jis

Luella: jag förstår att det var jobbigt att köra bil med A utan att ha koll. jag vill ha W fram, vi kopplade ur airbagen (har en BMW 320, där använder man en nyckel och slår på och av den, har dessutom kollat att den är urkopplad med verkstan). Jag måste ha koll, är lite av ett kontroll-freak å jag vill veta att allt är som det ska.

Ja det där med städningen, om jag säger till att jag vill att dom fokuserar mest på köket å skåpsluckor och sen badrum och lister så förväntar jag mig att dessa saker ska vara skinande, det var dom inte. Så lite surt. Visst, det var skönt att någon städade men jag kan oxå dammsuga å städa lite lätt...detta ska ju vara hard-core städning. Banneig! 

• Jis

Dags att sätta på den sista sidan i spjälsängen, W hade nästan ålar ut:/. Som tur var trillade min burk m fotcréme ner så jag hörde det! Rackar-unge:) Jag har btw drömt om bär-selar inatt, haha!

• Jis

Kattm, vilken fin mage. Åhh!

Jag har kollat på bärselar idag, jag har fastnat för en Beco, testade Gemini och den var bra men min man gillar Butterfly 2 bättre pga att den har en innerdel bebisen sitter i.
    Nu håller jag på att leta upp en.

Så med andra ord var det du Kattm? som ville ha Ergon jag hittade, slå till  

• Jis

Luella, jag tänkte inte på det där baby-insats-skyddet utan på Geminin var det bara själva ytterdelen på Beccon så att säga.

Kopierade detta från en sida..å där står det om Harness system, det är det jag tänker på.
    Vi testade med W, dock testade vi bara en Gemini å den satt han bra i, antar att det är lika bra i en Butterfly.

Beco Butterfly
    Beco Gemini
    Wearing positions
    Front facing in, back carry 
    Front facing in, front facing out, hip carry, back carry
    Age range
    Newborn through toddler
    Newborn through toddler
    Weight range
    7 to 45 pounds
    7 to 35 pounds
    Infant insert?
    Yes (used from 8 to 15 pounds)
    No; carrier body snaps down to adjust for small baby
    Harness system?
    Yes; baby is buckled into carrier and carrier is then put on like a backpack. Baby can be passed from one person to another in the carrier.
    No; parent buckles carrier on and then puts baby in. Baby cannot be passed to another person in the carrier.
    Sleeping hood?
    Yes (elasticized and snaps to shoulder straps;detachable for storage in storage sleeve on carrier)
    No (integrated headrest snaps up for sleeping or for smaller baby head support; snaps down for lower height)
    Shoulder strap positions
    Always worn backpack style and held together with height-adjustable chest clip
    Can be worn crossed on the back for front carries or backpack-style with a chest clip
    Ergonomics for parent
    Weight is distributed to parent's lower body via padded hip belt and balanced on parent's shoulders with padded shoulder straps
    Weight is distributed to parent's lower body via padded hip belt and balanced on parent's shoulders with padded shoulder straps
    Ease of nursing
    Possible for most moms but can be awkward to move aside Y-shaped harness piece and get baby to breast
    Easy for most moms  

• Jis

Söte, får jag fråga vad den kostade, ska åka till NY i sommar å är sååå sugen Kan ju inte ha för många väskor lixom...(säger hon som fick en Mulberry Alexa förra veckan..haha!)

• Jis

Jag testade Geminin idag, den var super. Det jag gillar var att den hade svart bas tex å sen en mönstrad del du kunde ta ner.  Sen satt den som sagt bra på mig, man kan ha den med kors i ryggen om man vill + bära barnet frammåt. Sen vet jag inte hur mkt man gör det.
    Butterflyn hade ju som sagt det där extra tygstycket mellan dig å selen. P är rädd att W ska trilla i marken om spännerna går sönder (jag har förklarat att det inte kommer hända...), han gillar att du dessutom kan låta bebisen sitta kvar när du byter från mage till rygg position.
    Ja jag vet inte.
    Vi är iaf inne på tyget

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011