-
Det var ju smart, jag har alltid en reserv-tertra i skötväskan. Nu ska den innanför jackan helt klart. Tack för tipset.Luella skrev 2012-01-30 10:13:09 följande:Jis: Kan du inte köra med ersättning i tetra när ni ska iväg? Jag har en tetra inanför jackan så den inte är iskall när den ska drickas.
-
Hur länge hat man liggdel till barnet? W kommer ju växa ur sin om inte allt för länge känns det så, säg om 2 -3 månader eller så, då är han 4-5 månader, är det för tidigt?
-
Det var det jag tänkte, inser att W kommer vilja se mer av världen och sen som sagt växa ur den, han är ju redan 61 cm vid 7 veckors ålder.Luella skrev 2012-01-30 12:40:16 följande:Vi bytte från liggdel till sittdel när tjejen var 4-5 månader. Jag tycker att det funkar bra med Brio Go då sittdelen är ganska platt i liggläge.
Ska till BVC och 8 veckors kontroll med läkare å allt nu, spännande å lite läskigt. -
W fick godkänt på 2 mån kontrollen, dock lite platt bakhuvud så nu blir det till att ligga på sidan å gå till sjukgymnasten.
han vägde 5710 gram och var 63 cm lång, dvs upp 2 cm på en vecka :)
-
Smörgåstårta är lätt att göra. Tycker den Speck skrev om lät god :) Jag har gjort med formfranska som man tar bort kanterna på. Sen har jag haft smör emellan, sen olika fyllningar.
Här finns lite inspiration.
www.smörgåstårta.com/
Kelsson: köp du fika om du vill, jag älskar att baka (är dock ingen hejjare på det, men roligt är det ).
Nu har vi beställt nya kuddar till W, dom ska tydligen ligga på Bollfiberkudde. Så nu är två nya påväg hem. Hoppas på det...å sen ligga mkt på sidan och mage.
-
Maria Liam: www.babykoncept.se/babybarn-c-494-1.aspx
Beställ innan januaris slut, då är det gratis frakt om du uppger FRIFRAKT
Kelsson: ingen aning, jag är på för vad som :)
-
Tycker det låter toppen Vickan. Vi kör på det.
-
Vickan, så söta! W kissade P i nacken inatt, jag skrattade så jsg grät. Så går det när man böjer sig ner för att ta upp nått när W ligger på skötbordet :)
-
Nu sprejade han ner badrummet :) bra jobbat! Det slår nästa aldrig fel, måste vara så skönt att få kissa fritt!
-
Åh, jag vill lära mig allt om Itrim, så var beredd på frågor :)Luella skrev 2012-01-31 11:51:09 följande:Jag tar gärna med min egen lunch, har precis börjat på Itrim och ska försöka tänka på vad jag stoppar i mig
Det ska bli kul att träffa er!
Lättast är ju om alla tar med sig egen lunch...