• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Här är en till som blir helt slut att dra en vagn i uppförsbacke. Jag orkar inte träna alls, promenader i sakta mak fungerar dock bra. Men jag kan bli anfådd bara av att klä på min dotter på morgonen. Det ska bli en intressant förlossning, fattar inte hur jag ska orka.

För min del får förlssningen gärna starta tidigare den här gången. När jag vältrar mig ur sängen på morgonen och tänker "11 veckor kvar" så känns det som en lång evighet. En för lång evighet.

• Luella

God afton!

Jag är så trött att ögonen går i kors men annars är allt bra. Vi har köpt en bil, eller rättare sagt, vi ska köpa den på tisdag. Så nu måste jag sälja min illa kvickt och jag är så trött att jag känner att jag verkligen inte orkar. Jag orkar inte formulera en annons, jag orkar inte lägga upp en annons med bilder och allt, jag orkar inte veta allt man måste veta för att sälja en bil och jag orkar inte med folk som ringer och ska provköra på min helga kvällstid efter jobbet. Steg ett får bli att ringa en bilhandlare imorgon och fråga vad han vill betala. Hoppas på massor av pengar och att jag inte behöver göra något alls utom att åka dit och lämna den så jag slipper Blocket. Det värsta av allt just nu är att jag ska upp i ottan och besiktiga min bil

Vi fick ett jättefint silvergrått lammsinn i present och det har vi använt 365 dagar om året från dag 1. Jag bara älskar det, värmer på vintern och svalkar på sommaren. På vintern har vi det under åkpåsen. Jag skulle inte drömma om att prioritera bort det för nästa bebis. Så barnen ska ha varsitt som sedan blir deras att bruka hur dom vill under uppväxt och när dom blir vuxna.

Min dotter kunde inte heller ha sånt med fot. Hennes fot smet ut och fastnade i byxan hela tiden. Vi använde mycket strumpbyxor på henne och dom satt bra om dom inte är för stora. Sen hade hon tights och leggings och flera Nova Star-jeans också som går att ha länge även under första året. Tips att köpa dem på Tradera.

Mot sängen, sov gott och hoppas att ni får en trevlig måndag!

• Luella

Kelsson, det blev en Ford Focus 2005. Jag ringde en bilhandlare idag där vi tittat på en annan bil och han är villig att köpa min Polo för ett helt ok pris. Nu ska vi bara lösa logistiken att åka dit och lämna bilen och ta oss hem igen. Vilken lättnad verkligen att slippa hålla på och försöka sälja den till någon privatperson som ska hålla på och pruta och hålla på.

• Luella

Tittar in lite snabbt och säger hej men orkar inte kommentera.

Det har varit en jobbig dag där vi först köpte bil och sedan åkte iväg och sålde den gamla. Hur kan man bli trött av det? Allt har gått bra iaf förutom att vi hade fel registreringsbevis med oss till bilhandlaren men då det upptäcktes hade han redan fört över pengar till mitt konto. Så nu måste vi leta fram det rätta ikväll. Suck. Jag som bara vill ligga ned och vila.

• Luella

Och på tal om det, eftersom vi blir vintermammor kan det inte skada med amningsinlägg som värmer för att undvika mjölkstockning. Jag fick mjölkstockning förra gången, inte pga kyla då utan generella amningsproblem som jag kan gå in på en annan gång. Hur som helst, mjölkstockning är inte kul, inte kul alls och man kan få det om man blir kall tydligen.

• Luella

Och här är ännu en till som är hungrig . Jag skulle kunna äta hela tiden.

Åh nej, jag som handlade kudde, täcke, filt och lakan till min dotter på Babyproffsen i Bromma Blocks. Då ska jag inte handla något mer där.

Jo, ang ammnings-bh. Det kan vara klokt att inte lägga för mycket pengar på och köpa massor amings-bhar. Även om man är inställd på att amma så kanske det inte blir så att det funkar som man tänkt sig. En kompis till mig köpte några jättedyra amnings-bhar och fick inte inte till amningen helt enkelt så dom blev oanvända. Jag hade det jättetufft med amningen och kunde aldrig helamma min dotter. Min syster gav upp efter bara några månader. Det är det aldrig någon som pratar om så när det inte funkar så blev jag iaf jag helt förtvivlad. Det i kombination med hormoner gjorde mig jätteledsen och det kändes som ett nederlag varje gång vi var tvugna att ge tjejen ersättning.

• Luella

God afton i tråden!

Ja, vad ska man säga, jag är bara så himla trött. Nu äter jag två järntabletter om dagen men jag ska fråga BM nästa gång om jag ska börja äta fler än två eller om det kan finnas andra skäl till att jag bara vill sova.

Föresten ska jag iväg till Spec MVC nästa vecka och ta någon spruta eftersom jag är Rh- och barnet Rh+ (eller var det tvärtom). Jag har inte kollat upp vad det innebär men jag ska fråga när jag kommer dit, men är det någon i den här tråden som vet något?

• Luella

Tack för länken Speck! Hoppas att du har en punktlig bebis

Grattis till sjukskrivningen Viksan! Jag kan svara på vikt-frågan när jag varit hos BM nästa gång då vi inte har någon våg hemma.

Kasa: det är mitt andra barn så jag tog ingen spruta med första barnet. Det kanske var det som förvirrade mig lite, att jag skulle ta nu men inte förra gången. Men då är väl allt som det ska antar jag. Fy vilken hemsk dröm du hade! Den här gången ska vi köpa ett babynest för att förhindra sånt.

Lillstintis: Aha, så det är först vid förlossningen det kan hända något, ja det verkar iofs logiskt.

Strössel: Jag äter som en häst och går in i vecka 30 idag. Jag åt jättemycket förra graviditeten också.

Tack för alla svar om Rh-sprutan!

Kram

• Luella

Tack för svar Jis, men betyder det alltså att det kan vara farligt för bebisen även under graviditeten. I så fall tycker jag att jag får den så sent. Jag kommer vara en bit in i vecka 30. Jag ska dit på tisdag, hoppas att någon där kan svara på frågor så det inte bara är någon sköterska som ger sprutan. Hoppas att det inte gör ont, trots 8 IVFer inkl FET så är jag fortfarande löjligt rädd för sprutor.

Tredjemaj: Jag förstår precis hur du känner det, hoppas att du får en fin kväll tillsammans med dina vänner.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011