Oj, vad förvirrad jag är. Jag glömde ju läsa allas inlägg tidigare. Jag undrar hur mycket jag glömmer på jobbet...
Vickan: Men oj här går det minsann undan. Framflyttad 16 dagar måste kännas konstigt men ändå skönt? Skönt med en bra läkare. Epiduralen är läskig att få i ryggen men helt fantastisk. Jag kommer aldig vilja föda utan epidural. Bra att TUL gick bra!
Speck: Vilket toppentips . "ja det kan jag göra men jag vet inte när".
Alla gör som man tycker känns bäst så klart. Men vi hade en vision om att dottern skulle sova i en urgullig liten vagga som min man målat och fixat med. Men hon sov bara i den på dagtid för jag orkade helt enkelt inte gå hämta henne och hålla på mitt i nätterna för att amma. Så hon sov hela nätterna i våran säng och jag kunde ge henne mat halvsovandes. Men om du/ni vill ha bebisen i egen säng ska ni ju så klart ha så. Och som sagt, det går över och så småningom slutar bebisen äta hela nätterna och du kan sova mer. Glöm inte att sova på dagarna när bebisen sover
Jis: det kanske blir en liten Lucia-bebis, men troligen inte. Låter mer som den 11/12. Min syster blev igångsatt och tyckte att det var fantastiskt att komma till förlossningen på en bokad tid utan panik och sedan ligga och läsa massor av böcker och mysa med sin man i väntan på att förlossningen ska starta.
Aurora: Hoppas att du slipper jobba snart och får gravidpenning!