Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Strössel: Haha skrattar åt min formulering.. "börjar få bebismage" .. Nä, vilken härlig bebismage du har ! Börjat få bebismage var ju ett tag sen för dig..
Strössel: Haha skrattar åt min formulering.. "börjar få bebismage" .. Nä, vilken härlig bebismage du har ! Börjat få bebismage var ju ett tag sen för dig..
Strössel: Det är såå kul att sitta o välja möbler! Jag o maken var första gången i dec-jan nån gång och valde ut allt vi ville köpa på IKEA i möbelväg..
Viksan: Om du får låna en av din sjukgymnast så har du tur.. Vi får bara hyra.
Ang mina sd så sa min läkare såhär när jag träffade honom i torsdags.. SD är normalt och i mitt fall helt ofarliga. De kan spänna och dra tvärs över magen och t o m göra ont. MEN om man börjar få som mensvärksont eller tryckkänslor ner mot bäcken, eller väldigt ont i nedre delen av magen så kan det vara en idé att kolla upp igen.
För mig när jag haft onda sd så har de känts över hela magen liksom.. förvisso dragit lite ut från ryggen också men inte som mensvärksont iaf.
Främre fogen är ju mitt på blygdbenet, känns t ex som nån stuckit in en kniv där.. Hugger när du går i trappor eller andra osymmetriska rörelser osv.. Men på vänster sida av livmodern har du ingen fog!...?
Säkert ligamenten som jävlas.
Haha! Jag hoppas på det jag med då!
Carlan: Jag håller med Kasa, se till att de kollar upp din sköldkörtel! En sköldkörtel med underfunktion kan ge dig dålig aptit, trötthet, håglöshet, asså må riktigt jävla apa. Jag gick runt och hade ingen direkt aptit, hade jämt ont i huvet och tyckte livet var rätt hårt och så hittade dom att jag hade underfunktion på min sköldkörtel! Så nu äter jag medicin sen ett par år tillbaka och det är himla skillnad.
Hoppas de kommer underfund med vad det är som spökar!
Jis: Va konstigt?? Varför i hela friden skulle du ha nytta av att träffa en förlossningsläkare?? NU? Verkar extremt knäppt. Tråkigt att du inte fick svar på dina frågor o måste vänta en vecka till.
Kelsson: haha vilket trick! dricka mjölk som laktosintolerant istf att äta katrinplommon el dyl!
Jag klarade av den första tidens förstoppade mage med katrinplommon. Köpte hem en påse o så åt jag några varje dag tills magen kom igång.. Sen började jag äta järntabletter och det gör sitt med magen också....
Kasa: Hoppas verkligen det slutar snart så du slipper oroa dig ens!
Ego: Haft en riktig skitdag med humöret i botten. Droppen kom när en chef sa åt mig att jag skulle tänka på mitt beteende och "vara en snäll o trevlig liten flicka". Mellan sömnbrist, foglossning, huvudvärk och sd så kändes det lite avlägset och jag tyckte han kunde va jävligt tacksam att jag var på jobbet öht. Så jag ska helt sonika be om 50% sjukskrivning nu så jag kanske orkar vara en snäll liten flicka ett par veckor till. Skitstövel.
Jag menar där satt jag med massa sd pga stress och fick så ont att jag inte kunde gå och då får jag vet att jag inte får lov o ha en dålig dag. Tjena.