• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel: Haha skrattar åt min formulering.. "börjar få bebismage" .. Nä, vilken härlig bebismage du har ! Börjat få bebismage var ju ett tag sen för dig..

• Speck
    Strössel: Ja framvägg/framkant.. samma sak Glad Att han påpeka att det inte skulle innebära hinder för dig att föda är för att ibland ligger den så lågt att den ligger för "utgången" så att säga, och då får man göra extra ul i v 32 för att kolla om moderkaksfästet flyttat på sig, annars kan de bli kejsarsnitt av den anledningen.
    Jag mår ok idag, vi har äntligen målat barnrummet, blev en väldigt väldigt pigg gul färg, jag tror jag gillar den! Hoppas bara inte den är FÖR gul, men jag tänkte att med lite tavlor o möbler så.. Efter vi målat började jag må lite illa o bli yr, så jag hoppas de går över snart..
    Det har varit ok med sd/förvärkar denna vecka, haft en del men inga som gjort ont. Men så har jag verkligen ansträngt mig att inte stressa o inte "hålla på" för mkt..

Viksan: Jag har varit inne akut en gång redan för kraftiga sd, som gjorde ont att jag inte kunde gå.. Men då sa hon att det låter som helt normala ofarliga sd jag har, att de uppkommer vid stress och om man böjer sig etc, men att jag skulle försöka ta de lugnare o hålla koll på sd samt ha uppföljning med MVC dr..
    Jag har hört att akupunktur ska hjälpa jättebra! Dessutom så säljer ClasOhlson en TENS-maskin för 500kr. Det blev jag rek av sj gymn att köpa om jag ville ha bättre smärtlindring än sjukgymnastik kan ge, då det kostar 400kr att hyra via dom eller 500 kr att köpa egen.. bara ett tips.
    http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=162470102
  • Speck

Strössel: Det är såå kul att sitta o välja möbler! Jag o maken var första gången i dec-jan nån gång och valde ut allt vi ville köpa på IKEA i möbelväg.. Skrattande

Viksan: Om du får låna en av din sjukgymnast så har du tur.. Vi får bara hyra.
    Ang mina sd så sa min läkare såhär när jag träffade honom i torsdags.. SD är normalt och i mitt fall helt ofarliga. De kan spänna och dra tvärs över magen och t o m göra ont. MEN om man börjar få som mensvärksont eller tryckkänslor ner mot bäcken, eller väldigt ont i nedre delen av magen så kan det vara en idé att kolla upp igen.
    För mig när jag haft onda sd så har de känts över hela magen liksom.. förvisso dragit lite ut från ryggen också men inte som mensvärksont iaf.
    Främre fogen är ju mitt på blygdbenet, känns t ex som nån stuckit in en kniv där.. Hugger när du går i trappor eller andra osymmetriska rörelser osv.. Men på vänster sida av livmodern har du ingen fog!...?
    Säkert ligamenten som jävlas.

• Speck
    kasa01 skrev 2011-05-16 14:06:47 följande:
    Nu hoppas jag att detta ska hjälpa så jag kan klara de kommande tre veckorna. Sen hade jag tänkt att jag skulle sluta må illa Skrattande

Haha! Jag hoppas på det jag med då!

• Speck

Carlan: Jag håller med Kasa, se till att de kollar upp din sköldkörtel! En sköldkörtel med underfunktion kan ge dig dålig aptit, trötthet, håglöshet, asså må riktigt jävla apa. Jag gick runt och hade ingen direkt aptit, hade jämt ont i huvet och tyckte livet var rätt hårt och så hittade dom att jag hade underfunktion på min sköldkörtel! Så nu äter jag medicin sen ett par år tillbaka och det är himla skillnad.
    Hoppas de kommer underfund med vad det är som spökar!

• Speck

Jis: Va konstigt?? Varför i hela friden skulle du ha nytta av att träffa en förlossningsläkare?? NU? Verkar extremt knäppt. Tråkigt att du inte fick svar på dina frågor o måste vänta en vecka till.

• Speck

Kelsson: haha vilket trick! dricka mjölk som laktosintolerant istf att äta katrinplommon el dyl! Skrattande

Jag klarade av den första tidens förstoppade mage med katrinplommon. Köpte hem en påse o så åt jag några varje dag tills magen kom igång.. Sen började jag äta järntabletter och det gör sitt med magen också....

• Speck

Kasa: Hoppas verkligen det slutar snart så du slipper oroa dig ens!

Ego: Haft en riktig skitdag med humöret i botten. Droppen kom när en chef sa åt mig att jag skulle tänka på mitt beteende och "vara en snäll o trevlig liten flicka". Mellan sömnbrist, foglossning, huvudvärk och sd så kändes det lite avlägset och jag tyckte han kunde va jävligt tacksam att jag var på jobbet öht. Så jag ska helt sonika be om 50% sjukskrivning nu så jag kanske orkar vara en snäll liten flicka ett par veckor till. Skitstövel.
    Jag menar där satt jag med massa sd pga stress och fick så ont att jag inte kunde gå och då får jag vet att jag inte får lov o ha en dålig dag. Tjena. Skrikandes

• Speck
    Kelsson1 skrev 2011-05-18 17:14:10 följande:
    Speck: Vilken skit till chef! Helt rätt begär sjukskrivning på 50% så lär han sig att öppna käften vid fel tillfälle! Om jag var som du skulle jag sjukskriva mig helt resten av veckan först Glad
    Jag skulle verkligen vilja sjukskriva mig också, har sanslös huvudvärk.. Men äh jag vet inte hur de funkar att sjukskriva sig när man är sjukskriven så jag går till jobbet o biter ihop. Om jag ser riktigt jävla sliten ut idag kanske folk förstår att hålla sig borta? Ska strunta i att sminka mig o se om det ger någon effekt..
  • Speck
    Kasa: Jo jag tänkte faktiskt som dig idag.. Jag lät mig inte bli sådär arg och upprörd som jag var igår (igår gick jag runt o grät större delen av dagen för jag bröt riktigt ihop av allt, kul o sitta på jobbet med gråten i halsen) och imorse väcktes jag strax efter 4 av nattliga toabesöket, och sen låg lill-speck o sparkade och dansade runt massor i magen, och jag låg o tänkte efter och insåg att det är en liten varelse där inne som blir stressad när jag är stressad och som mår bäst av att jag mår bra. Så då fattade jag att jag gjort rätt beslut att be om mer sjukskrivning. Ska träffa läkarn imorrn, fast får åka till annan kommun för att träffa honom annars hade jag behövt vänta en vecka till. (vadå efterhängsen, haha, följer efter läkarn till andra kommuner bara för o få träffa han)..
    Hur är det med dig nu då? Snälla säg att blödningarna upphört!

Jis: Jag kände precis som dig, jag fick god lust att kontakta min chef (som även är hans chef, fastän han också typ är min chef..) och säga vad han sagt och att jag fann det extremt stötande.. Men så kände jag att det kanske sätter mig i större problem än det är värt. Skönt att det gick bra idag på SÖS.

Strössel: Nej inte varit på infomöte. Jag läste mig till så jag förstår via hemsidan och sen har jag frågat vänner.. Vet inte vad de ska ta upp på sånt infomöte..? Hur man beräknar vad man får ut? Hur många dagar man får? Vad står det att de ska informera om?

Carlan: Skönt att allt verkar ok! Jag tror man ska ligga helst typ mellan 120-160 i HB?

Viksan: Låter som jag mått idag. Jag har haft jättehuvudvärk, och mått illa så jag inte kunnat äta på hela dagen, och sen yr och JÄTTEtrött. Släääpade mig hem efter jobbet. Hoppas läkaren är bra du får träffa på måndag! Ang blödningen - en gång ingen gång, men är du orolig vet du vad som gäller!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011