Anderska: Välkommen hit! Usch, tiden före första VUL är alltid så nervös, men du är snart där! Jag är i vecka 30.
Strössel: Andningslarm vet jag inte om det ska va nödvändigt.. jag tycker det känns som en typisk "konsumera mera"-produkt framtagen för att göra oroliga småbarnsföräldrar ännu mer oroliga. Jag räknar med att vara med mitt barn ganska intensivt första tiden i dess liv och tycker jag skulle märka om den skulle sluta andas. Det är bara min spontana åsikt.
Dessutom - det där andningslarmet är väl en sorts napp eller tänker jag på fel produkt? Min bebis ska inte få ha napp den första tiden då min bm förklarade att man stärker fel sugmuskler med napp och på så sätt kan öka risken för felaktig sugteknik hos bebis när man ammar och således öka risken för såriga bröstvårtor.. vilket är nåt jag gärna undviker
Vickan: Låter inget kul med bråcket ditt, själv har jag fått nåt "skit" bakom vänster knä och har domningar och stickningar i vaden och kan inte anstränga vänsterbenet i böjt läga utan att få svinont.. Frågade bm om hon hade nån aning vad det var, men icke. Hon rekommenderade mig att uppsöka läkare.. nåväl, får se när/om jag orkar.
Jobbigt med förvärkar! Jag hade också jättemycket problem med det tidigare, det har dock blivit bättre nu. Nu får jag bara sd när kroppen tycker jag hållt igång förlänge. Vila vila vila!
Jo jag hade tänkt o yoga o simma o allt men jag vet inte, sen har man mått så pyton att inspirationen att träna inte riktigt infunnit sig.
Kasa: Lycka till på KUB, kommer gå strålande!
Viksan: När du är gravid är fel tid att fokusera på att vara duktig på jobbet.. sorry men om din kropp behöver deltidssjukskrivning så ska din kropp få deltidssjukskrivning tycker jag! Jag var envis o ville jobba o det ledde bara till sammanbrott o jag gick o grät o ville inte vara gravid.. Inte riktigt så man vill må när man äntligen efter alla dessa år blivit gravid!
Jag har självklart inget med det att göra, men min rekommendation är iaf att acceptera sjukskrivningen och gå ner i tid, gå ner i varv. Acceptera att du är gravid.