Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Tack för alla fina kommentarer! Jag ser ju inte så mycket av magen själv så svårt att föreställa mig hur jag ser ut mer än på bild då.
MissCat: Ja den växer så det knakar just nu.
Tack för alla fina kommentarer! Jag ser ju inte så mycket av magen själv så svårt att föreställa mig hur jag ser ut mer än på bild då.
MissCat: Ja den växer så det knakar just nu.
MissCat: Vad fin din mage är! Vad trevligt det låter med en kryssning och hoppas att dina skor passar! Inte roligt att bli så svullen, tack och lov är jag än så länge förskonad från det!
Knytet: Jättefin mage du har du med! Kul att du verkar må bra också!
Massadillan: Skönt att du mår bättre och att Ville verkar vara enkel! Och superbra med stöd från din mamma!
Sunseed:Förstår att du längtar efter att se den lilla igen!
Ja jag har fortfarande tankar på om jag är en bra mamma eller inte, tror det hör till att ha grubblerier och alltid ett bra sätt att se sina brister och kunna förbättra sig, senast imorse gjorde jag en dundertabbe som förälder
Har en väldigt testande och trotsande dotter nu. Ville till frukost ha yoghurt och fick hälla upp själv, ville sedan ha en smörgås som jag hade, men åt bara upp pålägget, åt inget av yoghurten och ville istället ha gröt, åt efter en lång stund lite av min gröt men vägrade att äta sin, sedan ville hon ha välling men åt såklart inget av det. Ja och vad lärde jag mig? Bara ge en sak av gröt, välling och yoghurt och inte alla, man kan inte alltid få allt man vill och även om hon fick det så ville hon ju inte ha det. Ja gott skratt åt mig själv efteråt!
Sunseed: Vad skönt att allt var bra på ultraljudet och att ni fick bra resultat!
KAttm: NEJ! Ville absolut inte läsa det här, känns ju hur orättvist som helst, åh vad jobbigt. Sänder kramar till dig och hoppas att du slipper gå igenom missfall eller något sånt här igen och att du får njuta av en graviditet snart! Stor KRAM!
MissCat: Vilket fint bemötande du verkar ha fått och vad skönt att det hjälpte med den hjälp du fick! Hoppas besvären minskar och att du slipper få så ont igen!
Hej här har skrivits, har inte kunnat komma in här på ett tag, något fel med mobilappen. Jag mår bara bra just nu och det känns mycket skönt!
Tycker absolut att man ska kunna få skriva av sig och klaga utan att vi ska ge varandra dåligt samvete, det är ju så skönt att få stöd och dela med sig av sina känslor!
Luella: Jobbigt med att inte kunna sova så mycket, men som du skriver får se det positiva i det och hoppas att det är ett slut snart!
Sunseed: ja såna kommentarer brukar jag knappt lyssna på. Min tjej sov jättebra från början och jag räknade också det som att sova hela nätter om hon bara var uppe och åt och sedan somnade om. Nu blir det spännande att se hur nummer två blir, men det är ju ingen mening att ora sig innan vi vet hur det blir!
MissCat: Hoppas du får en trevlig kryssning, är du inne i v.34 nu? Har ju lyckats komma långt trots alla dina besvär!
Gloxi: Vilken tur att du frågade och skönt att du har en stark man- skulle också börjat gråta om jag var du, så tråkigt när det inte ska funka enkelt i vården!
Har för övrigt haft fel, problem med familjelivsidan och inte kunnat läsa det som stått så kul att läsa heta diskussioner.
Jag har ju gjort IVF två gånger inom Stockholm men jag har inte fått gå på något TUL v.32, konstigt att det är så olika som sagt, nu ska jag iof. få gå och kolla mig den här gången, men då för att se att moderkakan har flyttat på sig, två veckor kvar- ska bli kul att få se den livliga krabaten!
MissCat: Jobbigt att kryssningnen inte blev helt lyckad. Jag har också jätteproblem med halsbränna, hjälper inte med novalucol/zid... Ska snart på julbord och då vill jag ju kunna äta mycket jag med! Skönt att du har kommit så långt och att du lyssnar på din kropp med att sova, vila.
Själv mår jag bra förutom halsbränna och ischias ibland , ja och så lite labil, lätt ledsen i perioder, men tycker att jag är pigg och glad för det mesta! Och så glad att livet i mig rör sig mycket och verkar vara en riktigt livlig krabat, längtar efter att få se miraklet!
Kelsson: Ja det ska bli mysigt med Julbord! Ja jag skulle också kunna knapra novalucol, tycker bara det hjälper högst 30min sedan är det tillbaka. Elin hade mycket hår när hon kom, finns dem som säger attt halsbrännan ökar med hårmängden så ska bli kul att se hur mycket hår den här har!
MissCat: Ja visst är det jobbigt med halsbrännan men glad att jag inte har andra besvär och känner mig fortfarande ogravid i min kropp, fast minin gör sig ofta påmind med snälla rörelser. Hoppas du får ett tidigare datum för planerat snitt så att det inte måste bli ett akutsnitt.
Sunseed: Hoppas din halsbränna är tillfällig och går bort snart! Ja bara två måndader kvar för mig, ska bli kul att se lilla minin!
Knytet: Ja skönt att må bra, vad roligt att allt såg bra ut på VUL och att du fått ett datum för när det blir dags- kul!
Knytet: vet tyvärr ingenting om småblödningarna som du fått, inget som jag erfarit, hoppas du får klarhet i vad det beror på. Miss Cat: ja en mycket rörlig bebis men med lugna, snälla rörelser. Tack för tipset om sötmandel, det ska jag prova! Sunseed: det såklart att du säkert är påverkad av IVF och allt vad det innebär och så är det extra jobbigtnär hormonerna svajar av graviditeten! Själv har jag haft en bra helg, varit fullt upp med middagsgäster och lek för Elin samt pepparkaksbak och ännu mera lek för Elin med sina kusiner. Känns skönt efter en sån här lyckad helg. Bara fyra veckor kvar till Jul och nästan två veckors ledighet för min del!
Ja jag önskar att jag inte hade så mycket jagvill göra hela tiden så att jag också tog mig tid till vila. Sovit dåligt flera nätter så har verkligen känt mig trött, som ett brev på posten fiende dem från dagis om att Elin kräkts, fast magsjukan kan det Inte varit för hon kräktes inte mer och jag fick mystid med henne plus passade faktiskt på att vila när hon vilade och det var skönt!