• 7879

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Knytet: Skönt då är jag inte ensam om att inte kunna begränsa mig och lämna över uppgifter till andra då
    Även om jag försöker bli bättre och lyssna till min kropps signaler. Låter skönt att kunna jobba hemifrån, hoppas det är lite lugnare och att du då kan vila lite.

MissCat: Hur gick det på TUL? Ja nu har du verkligen kommit långt, förstår att det måste vara jobbigt när du inte kan sova, har själv lite svårt att sova för tillfället men beror inte på min storlek utan mest massa tokiga tankar.

• 7879

MissCat: Ja väldigt många konstiga drömmar jag har. Vilken rolig prick, vända sig och ligga med rumppan ned, tur som du skriver att du ska göra kejsarsnitt! Stor verkar han vara med, när var det dags för det planerade snittet? ( Dåligt minne). Ja verkligen lyxig hytt!

Kelsson: Vad kul att hon är livlig!

• 7879

Miss Cat: hoppas de ändrar till ett tidigare datum nu när det har gått så långt och hon är tillräckligt stor! Kelsson: ja sådant är inte kul, hoppas det går över!

• 7879

Sunseed: Jag trodde också att det fanns gravidbälte att köpa men jag har inte behövt det då mina har varit tillräckligt långa, tar också bältet under magen.
    MissCat: Ha vad rolig grej med skorna, förstår att du inte vill låna din mans, lite jobbigt med att gå mes så stora skor! Hoppas att allt ser bra ut på undersökningen och att du snart får planeras för ett snitt, härligt att du känner bebisen överallt, det gör jag med, känns så skönt att veta att de lever och mår bra.
    JAg ska på koll på fredag, ska bli spännande det med.

• 7879

Knytet: ja jag har också växt mycket nu, men känner mig tack och lov inte så stor, blir som en liten chock när jag ser mig i spegeln. Är däremot tröttareich blir andfådd lätt. Det är UL på fredag för att se hur moderkakan ligger. Vet inte hur min ligger, svårt att känna vad som är vad.

• 7879

Sunseed: ja det är ju väldigt. Individuellt när man börjar känna, men de riktiga säkra rörelserna är vanligt att känna runt v.20, så hoppas du får göra det snart! Ang. Molvärk så kan det säkert vara växtvärk du känner. Knytet & misscat: ja verkligen skönt att jag inte känner mig så stor nu, fast min mage är faktiskt också som en bsdboll MissCat: tycker verkligen att du borde få tidigare datum, långt att vänta till måndag med ditt höga blodtryck innan beslut tycker jag. Hoppas det blir snart som du får se din skrutt! Kelsson: härligt att hon snart är ett! Och verkar så fin! Hoppas verkligen att du får uppleva en graviditet och förlossning till. Jag väntar med spänning till fredag för att se hur moderkakan ligger, hoppas ju på vagnar förlossning även om min förlossning inte gick så bra, eller kanske mycket pga. Det för jag hoppas på att få uppleva en bättre förlossning, men är ju rädd att jag ska gå sönder nersänd jag gjorde då så visst är det blandade känslor. Gloxi: hoppas det är dags snart då! Bara att fortsätta vara aktiv.

• 7879

Gloxi: Min moderkaka låg nedåt på första kollen så ska bara kontrollera att den har flyttat på sig.

Ianna: Oj vad jobbigt för din sambo och för dig med såklart, tänk att hon redan är fyra månader!   Vad fort tiden går!

Kelsson: Ja det här med pengar är inte så kul, men är så otroligt glad att möjligheten till att få hjälp finns,

Igår mådde jag skitdåligt, jättegasig, illamående ont i hela ryggen. Låg bara hela dagen och var glad att jag var ledig. Mår bättre idag men känner gfortfarande lite molvärk i ryggen, jobbar hela helgen så jag vill att det ska vara lugnt, men blir det värre får jag sjuksskriva mig.

• 7879

MissCat: Ja det var skönt att jag kunde göra det igår, tror att det blir ganska lugnt på jobbet med har sagt hur jag känner mig så hoppas mina arbetskamrater är förstående, är ju skönt om man kan slippa karensen
    Är i v.32+2 nu så det går framåt här med. Moderkakan låg fortfarande nedåt så ny kontroll om fyra veckor.

• 7879

Gloxi: Vad roligt att du träffade en barnmorska som var med på noterna! Låter som om förlossningen kanske startar ganska snart om du har börjat känna mera! Hoppas! Vilka bra tips du fick med, de ska jag ta med mig!

MissCat& Gloxi: Ja fyra veckors väntan till då på att få se om min moderkaka vill flytta på sig, tack för att ni hoppas! Annars blir det som misscat skriver snitt, och det är ju bra att de kollar upp det, vill ju inte riskera vare sig bebis eller mitt liv.

• 7879

Gloxi: Håller också tummarna att du slipper ytterligare en hinnsvepning, gör som misscat skriver, ät ananas och varför inte dricka lite hallonbladsthé samt ligga på en spikmatta också? samt ha lite trevligt med din karl

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011