Inlägg från: Eileen1 |Visa alla inlägg
  • Eileen1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Om ni har en gjutjärnspanna eller kan låna en av äldre generationen är ett tips att laga mat i den. Se till att börja med passerade eller krossade tomater i botten och sen i med köttet. Ett gammalt knep för att järnberika sin egen mat. Köttfärsås går ju alldeles utmärkt att tillaga på detta sätt:) till maten ett glas juice och vänta 2 timmar med kaffet. Riven vitkål som grönsak gör denna måltid till en maximalt upptag av järn. Gäller att kombinera smart!

• Eileen1

Strössel, jag hade nog åxå gråtit och varit helt utom mig, skönt att han mår bra nu iaf.
    Jis, vad arg jag blir på läkare och andra som säger så där och idiotförklarar en. Man ringer inte eller åker in för i onödan för att det är kul:(((
    Kel jag hade åxå blivit skitsur, slarvigt!
    Karmosin att du ska starta med tomat i pannan är för att just tomat som hettas upp i gjutjärnspanna gör att pannan utsöndrar mera järn:) sen är det ju ett plus att lägga i nån typ av kött då det innehållet mycket järn men bara pannan med tomat gör susen.
    Ego i morgon ska vi till fotografen och ta gravidos bilder på magen mig och sambon:)

• Eileen1

Karmosin, köp maxi trosor. Fick tipset att köpa det för oavsett om det blir snitt eller ej så går dom upp över hela magen och bara att stoppa in allt skinn i ska visst vara skönt. Dom jag köpt går över naveln tror jag. Finns tex på ICA maxi till hyfsat pris.

• Eileen1

Tror ni det stämmer det där med bebisens rutiner i magen och sen utanför? Min lille han sparkar alltid vid halv sju tiden tills jag vaknar, troligen börjar han lite tidigare men nån väckarklocka behövs inte här hemma längre;) sen sätter han igång vid halv tio tio på kvällen, precis när jag är på väg i säng, då håller han på till ca elva innan det blir lugnt och vi kan gå och sova

• Eileen1

Kolla in denna blogg i morgon! Hon kommer lägga ut några bilder av oss och sen får vi en cd skiva om drygt en vecka med 20 bilder, både i färg ochi svart vit. Av dom väljer vi sen vilka som ska framkallas. Vi hade jätte kul idag och det var så supermysigt att göra detta tillsammans, kan jag verkligen rekommendera! Hennes blogg heter fotografannaarvidsson.blogspot.com/

• Eileen1

Nu har vi åxå sett bilderna, vi kommer sen få 20 st i färg och 20 st i svart vitt på CD av dom väljer vi 3st som vi får förstorat. Vill vi ha fler så betalar vi extra. Vi tog åxå bilder med finkläder som ej ligger på hennes blogg.
    lagt dom på min egen blogg nu
     eileenclothes.blogspot.com/
    Priset för allt 900:- och vi var där ca 1,5 timme, hon tog massvis med bilder med olika ljus mm. 

• Eileen1

Tack Najje! Ja den bilden är helt fantastisk fin:) så glad att vi kostade på oss detta!

• Eileen1

Najje min foglossning började i v15 och har sen blivit värre...köpte ett stödbälte som
    Funkar bra när man ska stå och gå men ej att sitta med då man har det så långt ner och då trycket det på blåsan. Köpte det på jollyroom.se (tror det va .se)

• Eileen1

Här får man köpa bälte själv, var hos sjukgymnast pga Foglossning, fick prova ut bälte och sen tips på var man kan köpa. Värt varenda krona!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011