Viksan - Som Speck skrev och som du skrev till mig. Se till att vila vila vila. Duktig finns det en massa år kvar att vara på jobbet sedan.
Speck - Låter inte kul med knät...mkt krämpor ska en del igenom för att få priset i slutet . Vill dock säga att min propp i benet började med domningar, stickningar i vaden. Inte för att skrämmas, men så att du håller koll lite. Är ju lite förhöjd risk för proppar som gravid. Sammandragningarna bättre nu så känns skönt. Med sonen hade jag bara när jag ansträngde mig eller stressade, men dessa kommer i soffan, när jag sover osv, men bättre som sagt. Vi undvek napp första veckan eller två, tänkte inte ha napp öht först, men efter aaaaallt det skriket åkte den in och var inget problem med amningen. Var mkt man skulle gjort si eller så när man tänkte innan, men det blir inte som man tänkt jämt...
Det där med adningslarm är svårt. Finns ju dessa som man fäster på blöjan som skall vara ganska bra. En del säger att det skapar mer panik för att de fellarmar en del och andra säger att de mår bättre då det fungerar super. Hade inget till sonen och får se hur det blir till nästa barn. Antagligen inte. Läste om en kvinna här på FL som förlorarde sin lilla i PSD. De hade firat kalas och hela släkten var i samma rum inkl bebisen i sin liggdel till vagnen och sedan upptäckte de att barnet hade slutat andas. Man tittar ju inte på barnet HELA tiden dygnet runt, det går ju inte. De flesta som somnar in i PSD gör det ju under natten då alla sover. Usch så himla läskigt, men ovanligt vi måste komma ihåg det.