Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel - Jo såg vårat fina jeanstyg ute på gatan här om dagen. Kul se det "live" och glänste precis lagom, så fint . var tvungen att förklara mig för jag och min mamma stirrade så på den stackars damens som visade sig vara en stolt farmor ute på premiärtur med sitt lilla barnbarn. Hon hade iofs den vanliga citykorgen på ett zeroxchassi, men tygets grundfärg är ju detsamma. Vill också ha min vagn haha. Min edgekorg är ju så stor så vill hitta ett mysigt lammskinn att ha i botten för att bona om det lite mer, vad tror du om det?

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I
    Jis skrev 2011-06-07 20:51:55 följande:
    Åh, vi ska kolla på vagn i veckan, här ska mätas å testast så att den går in i bilen. Har gett upp Bugaboon i förmån för en Brio Go. Eller ja, det verkar luta åt en sån. Mörkblå med vitt chassi..
    Åh vad kul att kolla vagn . Vi fick också rulla med oss vagnen ut på parkeringen för att verkligen testa att den gick in bra, så be att få göra det.
  • Vickan I

strössel - Tror säkert du kan ha ett skinn i den också. Finns ju olika strl på dem och blir nog skönt för dem under vintern med ngt bra isolernade under åkpåsen el vad man väljer ha i . Tror de satte uthämtningsdatum till en månad innan beräknat så slutet på sept antar jag. Men det kan man ju göra lite som man vill med, kan nog bli okt med. SKulle dock viölja leka med den redan nu haha.

• Vickan I

Ville också ha en donkey, men sonen är för stor för den. Jag hoppas på att slippa syskonvagn istället, men tror nog det kommer behövas en en kort tid ändå då han kommer vilja åka med tror jag. Har beställt ståbräda men...Såg en donkey förra veckan, måste varit importerad. Jättefin.

• Vickan I

Karmosin - nej inte provat den. Men tyckte sonen såg stor ut i cameleonen och sålde den. Han är inte stor på ngt sätt heller, men hade huvudet i suffletten osv. Donkeyns sittdel lär ju inte vara längre. Bebis i oktober och han blir tre i jan. Kommer inte skaffa ngn syskonvagn i förväg, men kan tro vi kommer få skaffa en beg sedan ändå. Som du säger, vinterkalla dagislämningar med en trotsig liten kille och bebis...hua. Då behövs nog så han kan åka. Vet dock eh vad vi ska ha istället då. Kommer inte röra mig i city med syskonvagnen direkt så den behöver ju inte vara supersmidig, men vill ju inte rulla vad som helst heller.

• Vickan I

Ahh så försvann hela inlägget. Kortversion. Funderat på PT Vibe el teutonian. Ska mest användas mellan dagis och hem. Bebisen ska få en ny vagn. Hmm många vagnar det blir här hemma då...

• Vickan I

Viksan - Som Speck skrev och som du skrev till mig. Se till att vila vila vila. Duktig finns det en massa år kvar att vara på jobbet sedan.

Speck - Låter inte kul med knät...mkt krämpor ska en del igenom för att få priset i slutet . Vill dock säga att min propp i benet började med domningar, stickningar i vaden. Inte för att skrämmas, men så att du håller koll lite. Är ju lite förhöjd risk för proppar som gravid. Sammandragningarna bättre nu så känns skönt. Med sonen hade jag bara när jag ansträngde mig eller stressade, men dessa kommer i soffan, när jag sover osv, men bättre som sagt. Vi undvek napp första veckan eller två, tänkte inte ha napp öht först, men efter aaaaallt det skriket åkte den in och var inget problem med amningen. Var mkt man skulle gjort si eller så när man tänkte innan, men det blir inte som man tänkt jämt...

Det där med adningslarm är svårt. Finns ju dessa som man fäster på blöjan som skall vara ganska bra. En del säger att det skapar mer panik för att de fellarmar en del och andra säger att de mår bättre då det fungerar super. Hade inget till sonen och får se hur det blir till nästa barn. Antagligen inte. Läste om en kvinna här på FL som förlorarde sin lilla i PSD. De hade firat kalas och hela släkten var i samma rum inkl bebisen i sin liggdel till vagnen och sedan upptäckte de att barnet hade slutat andas. Man tittar ju inte på barnet HELA tiden dygnet runt, det går ju inte. De flesta som somnar in i PSD gör det ju under natten då alla sover. Usch så himla läskigt, men ovanligt vi måste komma ihåg det.

• Vickan I

Kasa - Åh min lilla vän vad ledsen jag blir. Så skulle det ju inte bli. Förstår att oron är enorm just nu och jag förstår precis hur du känner. Väntan fram till först test och sedan väntan på svar är jättejobbig. Det finns inte mycket man kan göra då mer än att uthärda och försöka att inte googla ner sig själv i en negativ spiral. Var det dem mjuka (mätningen) eller hårda (blodprovet) markörerna som drog ner resultatet? För de allra flesta blir ju slutresultatet ändå gott även om resan dit är fruktansvärd. Hoppas så för er. Stor kram.

• Vickan I
    Viksan07 skrev 2011-06-08 21:21:16 följande:
    Vi är ju många Stockholmare här så det vore kul med en ivf-fika - när vi alla är friska, glada och krya!

Ja verkligen . Det tycker jag vi ska.

Själv fivk jag tips och hoppas nu på att det är ett Ligamentum rotundum-varicer jag har och inte ett bråck. För det går tillbaka av sig självt en tid efter förlossningen när trycket försvinner. Hoppas kan man ju iaf .

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011