Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vad roligt Speck att det ¨närmar sig och att det känns bra. Jag såg också bra fram mot förlossningen på slutet. Tror man fick någon slags att "ja ut ska den ju så bara köra" . Vår korv kom 8 dgr för tidigt, värkarna startade ca 17.00 hemma, 23.00 skrevs vi in, öppen 8 cm då och 00.30 är han född så snabba ryck. Tur gick inte vattnet av sig självt för då tror de jag hade fött hemma :-O . Alla förstår ju att det känns lite att föda . Så håller med om att vi inte behöver gå in på detaljer om det .

Karmosin - Här lutar det åt en PT Explorer ändå (Känns som det bästa av det dåliga haha). Får kanonpris om man beställer från England. Kommer kunna sälja den på Blocket för nästan samma pris som jag köper den. Bebisen kommer ju åka i sin Emmaljunga annars och det är ju mest till och från dagis bebisen (jag) får köpa att ha PT. Som du skrev, annars får jag sälja den igen och skaffa ngt annat. Ska prova rulla en Vibe först bara och se på skillnaden. Ja kolla med en läkare innan ni åker så du slipper fundera. jag tänkte göra samma sak, men remissen kommer ju aldrig så får kanske ringa bm om det. Inte för oro nu utan mer om trycket blir värre för då kommer jag inte kunna föda känns det som.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Men strössel varför köper du dig inte ett angelsound eller liknande nere på stan idag så kan du lyssna direkt. Blir så ledsen när du oroar dig så. ELler så ringer du gyn och förklarar läget och hur viktigt det är för dig. Skit i om du känner dig jobbig, ring och sedan är det upp till dem att säga ja eller nej om det fungerar att du kommer.

• Vickan I

tredjemaj - nej inga tips tyvärr. Men håller med att du ska fynda vagn där. Vi har en bekant som åker dit ca 5 ggr året i jobbet. Hon köper med sig en bugaboo hem varje gång som hon säljer direkt som ny. Tjänar flera tusen varje gång!

carlan - Usch vad jobbigt må så dåligt, inte roligt, men du behöver inte oroa dig för bebisen fast du inte går upp. Många mår illa och kan knappt äta, men har pigga glada bebisar ändå. jag började inte gå upp förrän senare och då åt jag ändå. Nu som sjukskriven har jag börjat få motsatt problem tror jag haha. +5 kg igår i v22, men inte konstigt då jag mest ligger och äter på dagarna nu hahaha.

• Vickan I
    strössel - Jo i vecka 12 kan jag förstå att en bm säger det, men i v 23 är det typ omöjligt att inte hitta hjärtljuden!!! Men förstår, vi känner olika. Bra att du ringer och hör med dem. Snart kommer du nog börja känna mer också och kommer kunna slappna av. Jag har börjat ställa datorn på magen när jag blir orolig för då får jag alltid en buff, för det gillar h*n verkligen inte och fungerar inte det lyssnar jag lite snabbt istället.
  • Vickan I

Speck - Bra ni har pratat ihop er om hur ni vill h det. Våra föräldrar kom redan första dagen vi var hemma, men det var skönt för de hade mat och sådant med sig till oss och det stannade kort bara. Jag tror dock inte man ska se det för klart då man inte vet vilka svängar det kan ta. Jag hade funderat lite si och så vad jag ville testa, men när vi kom in så var det typ "oj öppen 8 cm, nu kör vi" och den knappa tiden gjorde att det var lustgas jag fick då allt annat var för sent. Har fått strikta order om att jag inte får stanna hemma lika länge nästa gång då tvåan (kan) gå ännu fortfare samt att fragminet jag tar gör att det också skyndar på (finns ngn studie på det som de gör där vi ingår). Men vi är väl snabba för min mamma födde mig i taxin påväg in . Jag ä född i en guldfärgad mercedestaxi vid rödljusen vid vad som då var Bromma stormarknad. Taxichauffören kräktes och pappa sprang runt som en yr tupp även om det efter hette att "han förlöste mig" när storyn gick. Mamma suckar för hon gjorde jobbet själv haha.

• Vickan I

Skönt att allt var bra Strössel även om vi visste det . Vilken tur att du fick ett sådant bra bemötande och fick se lite runt hur det såg ut. Nu kan du slappna av på resan. Med vår kille var det samma sak. På RUL hade jag fortfarande inte känt ngt alls men bm kände honom flera ggr medan hon undersökte. Skumt att de kan känna innan man själv gör det haha.

• Vickan I
    strössel skrev 2011-06-19 21:10:09 följande:
    Nej det ska väl handla om oss och graviditeten och inte om hennes privata besvär. Känns skönt när så många står bakom mig i det beslutet ni min man och alla bm jag träffat och läkare, nej nu struntar vi i henne och blickar framåt Skrattande
    Bra . Det är viktigt att det ska kännas bra och man ska inte känna att man drar sig för att ta upp sin oro med sin bm! Det dem är till för ju!
  • Vickan I

När jag gjort vul (både bra och dåliga ggr) har läkaren kollat själv först. Men bara ngr sekunder och sedan visade hon vad hon såg. Ljud är det inte det är för tidigt för att kunna höra ngt. Spännande. Kommer se så bra ut allting, men klart du är nervös. Jag var värsta vraket innan .

• Vickan I

Märks man är gravid och lite känslig för sonen kaskadkräktes precis ner hela soffan och sig själv och jag höll på att göra samma sak när jag skulle röja. Så kul med dagis och alla baciller som går runt. Men verkade göra susen för 10 min senare bad han om middagen som han inte ville ha tidigare innan vi visste han var dålig. Hur är det möjligt haha.

• Vickan I
    anderska skrev 2011-06-20 19:46:39 följande:
    han behövde nog bara rensa magen lite :p
    Jo var nog så fär nu är han pigg och glad igen . *peppar peppar*
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011