Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Suck, här har det varit förkylningskaos hela veckan. Men passar på att skriva lite nu när sonen är hos pappa :)

Najje: Åh vad härligt att bebisarna mår bra och att du har gått förbi den mest kritiska perioden! Nu får du passa på att njuta!

Carlan: Jag väntar också min andra unge och har också rejäla förvärkar som gör ont. Fick också höra från bm att det är vanligt.

Vickan: Obehagligt med högt blodtryck Fast vad spännande med bara 11 dagar kvar till BF!! Skönt att det är så nära bf så du slipper gå med det höga blodtrycket så länge

Jordgubbe: Stort grattis till plus och välkommen!! Vad härligt!

Ang Sthlmsfika: Jag kan de flesta eftermiddagar / kvällar nästa vecka, sonen är hos pappa. Så bestäm ni som jobbar, säger jag med.

Ego: Här börjar man känna av den där tröttheten i och med att det börjar närma sig. Har inte ork till något, men det är väl bara att stå ut.
    Mina förvärkar är inte lika starka längre, men igår krampade det rejält en stund. Vet inte om jag ska höra av mig till BM om Bricanyl, vilket läkaren sa att jag skulle om det inte lugnade ner sig på en vecka. Får se hur det utvecklar sig under helgen och ringer kanske på måndag.

Längtar fasligt efter julafton detta år - då man får mysa med sin lilla bebis!

• Viksan07

Speck: Loke är så fiin! Längtar ihjäl mig när jag ser bilderna på honom!

• Viksan07

Enya: GRATTIS till ett fint litet embryo

Kelsson: Som jag skrev - jag kan när som helst nästa vecka :) Lämnar det till er som jobbar att bestämma när.

• Viksan07

Strössel: Grattis till v 38! Tänk vad snart du kommer ha din bebis i famnen

• Viksan07

V 33 imorgon, och ÅTTONDE månaden - gud så härligt att bebis snart är här!
    Varit ute i skogen med mamma och plockat svamp idag - så skönt men var tvungen att offra höfterna lite, men det var det värt.

Lulis: Ja, precis så kände jag också runt v 20! Tyckte att bebben sparkade ovanför naveln, oftast när jag satt. Och när man sitter så sträcker sig ju livmodern lite längre upp - ovanför naveln dvs. Är väldigt säker på att det var grabben som sparkade då, så grattis till första sparkarna

Dialiy: inte alls konstigt att du är extra känslig just nu, tycker jag. Jag har varit väldigt känslig och i extra stort behov av kärlek / ömhetsbetygelser till och från hela graviditeten, det är inte alls ovanligt tror jag. PRata med din man om det - han förstår säkert.

Carlan: Vilka fina kläder! Jättemysiga :)

Kelsson: Härligt att ha köpt kläder, det är så mysigt när babybyrån börjar fyllas
    Jag kan på fredag - vet inte var vi ska ses, vilken del av stan som passar bäst. Tar bilen, så för mig spelar det ingen roll var vi ses.

• Viksan07

Lindis: Stor kram, usch vad obehagligt! Hoppas blödningarna ger med sig.

Kelsson: Hur ser det ut på fredag? Vilka verkar kunna? Har inte varit inne och uppdaterat mig så mkt i helgen. Kulturhuset e ju bra men det kan vara lite stimmigt ibland. Så om vi inte blir så många, får vi plats på andra fik också :) Espresso house vid Stureplan brukade jag och tidigare mammagrupp ses på :)

• Viksan07

Lindis: Åh vad skönt att det ser bra ut. Förstår att det är skitjobbigt att se allt blod, men tänk på att det inte verkar vara farligt för bebben och det är ju huvudsaken. Stor kram.

Jis: Haha, det blir tydligt hur länge sen det var jag var inne i stan, jag som har blivit lantis

Kelsson: Låter jättebra att träffas vid kulturhuset! Men jag kan inte gå så långt, men det finns ju ställen i närheten av Kulturhuset.
    Inboxar dig!

• Viksan07

Jis: Jag tror inte heller att du behöver oroa dig, är inte så insatt i skinka eftersom jag inte äter det, men man ska ju ha en rackarns otur om man får listeria och som dessutom påverkar bebisen. Det verkar ju inte ha varit särskilt många listeriautbrott de senaste åren. Men jag vet hur jobbigt det är när man precis har ätit något som man inte vet är säkert. Försök att inte oroa dig!
    Min bebis har också varit lugnare några veckor. Men nu börjar han sätta igång igen.

Jordgubbe: Usch vad jobbigt. Tänk på att det är en övergående period, det där illamåendet och tröttheten.

Vickan: Haha, vi är så sorgligt känsliga, vi gravida, men det hör väl till. Blir också heldeppig när maken inte håller med mig. Igår bölade jag för att maken var så trött när han kom hem från jobbet och inte orkade planera för de sista bebisgrejerna. Slutade med att jag lite maniskt satt och beställde över nätet - småvrickat

Är det några andra som har blivit yrsliga och illamående i slutet av graviditeten? Får inte i mig särskilt mycket mat nu, mår så illa hela tiden - gissar att det beror på den ständiga halsbrännan. Och känner mig vek, som att jag ska tuppa av ganska ofta. Urjobbigt.

• Viksan07

Strössel och Kelsson: Stackars oss som får dras med illamående så länge! Men snart är bebbarna ute, och det är ju det viktiga

Najje: Vad skönt att det såg bra ut på gynakuten - inte kul att behöva åka dit. Men superhärligt att Bill och Bull mår bra! Kan iofs förstå om du har en hel del magont, det är ju två som växer där inne - snacka om växtvärk du måste få!

• Viksan07

Såg också programmet ikväll, jätteobehagligt. Men min man kom in och satte på ett avsnitt med Modern family istället. Jag tror inte att vi behöver oroa oss - det kommer gå jättebra för oss alla!

Lilllstintis: Bebisen sparkar mycket mot slutet och väldigt mycket på samma ställe eftersom den är så stor och inte kan röra sig så mycket, och sen fixerar den ju sig då den slår mot revbenen. Har för mig att min son sparkade mer - eller i af att jag kände sparkarna mer mot slutet. Men bebisar har ju även i slutet perioder då de sover och inte sparkar så mycket. Man får väl hålla koll på att man känner den dagligen, om den börjar sparka mindre och man blir orolig, så är det väl bra att prata med bm och kolla upp det.

Speck: Förstår dig verkligen - det är jättejobbigt att ta sig runt med bebbarna första tiden! Det är inte särskilt kul att krångla sig iväg då.

Ego: Imorgon är det v 32-ultraljud (fast ett sent sådant, i v 33)! Ska bli så kul att se bebis igen - han kommer ju vara så stor och ståtlig nu!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011