Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Strössel: gör förvärkarna ondare och ondare, blir mer intensiva? Låter ju ändå som att de kommer ganska regelbundet nu :) kanske sätter det igång nu under natten för dig, hoppas hoppas :)
Strössel: gör förvärkarna ondare och ondare, blir mer intensiva? Låter ju ändå som att de kommer ganska regelbundet nu :) kanske sätter det igång nu under natten för dig, hoppas hoppas :)
Kelsson: det går ju inte att rekommendera ena eller andra när det gäller förlossningar och smärtlindring, det är ju så individuellt - men precis som du tänker, känner jag också efter första förlossningen. Fick epidural när jag var öppen 8 cm och påfyllning när jag var öppen 10 cm. Sista påfyllet var det förmodligen som slog ut värkarna, kände inga krystvärkar alls. Fick sugklocka och sprack, så det gjorde ändå rejält ont mot slutet. Hatade att inte ha kontroll, och känna vad jag gjorde. Nu vill jag helst slippa EDA men man vet ju aldrig hur ont man får. Men som sagt det där är ju verkligen individuellt, vissa får ju jättebra bedövning! Anderska: håller med om att sprutan inte alls känns, dels pga lokalbedövn dels för att man har fullt upp med annat. Jag såg aldrig sprutan eftersom jag låg med ryggen mot den :)
Aurora: ang lustgas så tappade jag totalt verklighetsförankring av den. Hade den mot ansiktet i en halvtimme typ :D pratade med Gud och allt möjligt :/ men efter ett tag lärde jag mig att använda den rätt och då tappar man inte kontrollen, om man ser till att ta bort tuben.
Rekommenderar verkligen er som har oro inför förlossn att prata m bm! Snackade länge med min bm förra besöket om de funderingar jag hade efter förra förlossningen, och det var jättebra. Allt blev mycket mer klart för mig efter det, iaf om vad som hände under förra förlossningen. Sen kan man aldrig planera allt när det gäller förlossn såklart, man får ta det som det kommer.
Carlan: men herregud stackars dig. Förstår att du bröt ihop, låter som att du har alldeles för mycket att ta hand om, så risigt som du mår. Har också min son varannan vecka, och denna vecka har jag vabbat med honom hela veckan. Bröt också ihop och hulkade i en och en halv timme igår, eftersom min man är bortrest. Så himla jobbigt för oss som inte har så enkla graviditeter att orka med att ta hem och barn och allt. Krya på dig, försök att hitta något sätt att få mer vila.
Ursäkta mina 1000 inlägg - kan inte göra nya stycken m min iphone :/
Carlan: håller med kasa om att det är bra att prata med skolan om skolstjuts, om det är omöjligt för dig att lämna o hämta, har ju samhället ett ansvar att hjälpa.
NASA: låter som om epidural fungerade jättebra för dig - det gör ju säkert det om man inte får det för sent. Nu blev jag lite sugen på EDA igen :) vi får se hur det blir. Kelsson: förstår verkligen det där med kontrollförlusten är jobbigt, och det är ju verkligen helt omöjligt att veta hur förlossningen kommer att bli. Tänk på att oavsett vad som händer, så får man ju nästan alltid bra stöd av bb-personalen, man är inte ensam.
NASA ska vara kasa, såklart - dumma iphone :D Ang förlossning så var jag mest orolig för att lämnas ensam med bebis i en halvtimme, som förra gången, precis efter att han kom ut. Jag var så omtöcknad att jag hade svårt att hålla honom. Men jag pratade med bm om det och ska skriva detta i förlossningsbrevet. Så nu känns det bättre.
Ja jag trodde också att Strössel skulle åka till bb inatt :D