Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
girls, jag har inte alls hängt med senaste dagarna pga mkt jobb och kvällsaktiviteter. Skickar alla en stor kram
girls, jag har inte alls hängt med senaste dagarna pga mkt jobb och kvällsaktiviteter. Skickar alla en stor kram
Har inte kollat in så mycket i helgen men är så nyfiken och försöker läsa ikapp här
vickan - tänkte på dig igår, hoppas ni fick en fin bröllopsdag!
strössel - bra att du åkte in. Hur känns det nu?
Aurora - läskigt med din bror. Tur i oturen i alla fall.
Speck- jag är säker på att det är väligt vanligt att känna som du och att du är en jättebra mamma. Kanske just för att du vill vara så bra mamma som möjligt som du känner som du gör.
Lindis- skönt att det ser fortsatt bra ut. Ska gå hela vägen det här, det är bara så.
Najje- va spännande med imorgon. Klart det ska gå bra!
Kasa- jättefin mage!
Såg inte riktigt början på diskussionen om hur man ska sova men jag försöker sova på vänster sida.
För er som inte kan hitta kläder är mitt tips klänningar och markera under bysten.
Jag är också känsligare än vanligt. Har precis gråtit en skätt till nyheterna om 10-årsdagen.
Vickan- härligt med en lyckad dag. Grattis!!
Lulis - jag var också nervös inför RUL men det gick ju toppen och kommer göra det även för dig.
Karmosin - skönt med lyckat TUL. Bra att de bjuder in dig till samtal tycker jag, hellre lite för mycket info och diskussioner än för lite.
Strössel - bra att du har vilat. Jag mår bra men är tröttare än vanligt.
Nu ska här sovas!
Härligt med lyckat TUL och planerat datum Vickan - då kan bebisen bli född 11/10/11 - enkelt att komma ihåg (Fast vem kommer inte ihåg sitt barns födelsedag)
Jis- jag hoppas att du får på din BF eftersom det är nobeldagen. För att hedra kära Edwards som har gjort våra bebisar till en verklighet. Bra att du försöker säga nej så att du inte blir utarbetad.
Speck- jag tycker det är bra att höra din nyanserade, behöver förbereda mig på att det kommer att bli jobbigt mitt i all lycka
Karmosin- tack för info om hur din bebis sov. Jag känner att det så mycket att handla och fixa och jag orkar inte ta tag i det. Trodde jag skulle bli shoppingtokig när jag äntligen blev gravid men känner mest tvärtom.
Kelsson - hoppas du får sova i helgen. Känner som du, helgerna behövs för att vila upp sig.
Lillstintis - Känner du dig stressad? Jag kan tipsa om yoga för att lära sig andas för att komma ner i varv. Kram och sköt om dig
Aurora- hur mår du?
Cattm- härligt med Paris!
så fina magar kelsson och aurora! Underbart!
Lulis - grattis till lyckat RUL.
Jag har börjat fundera på om jag kommer att ha svårt att knyta an till bebisen då jag har så svårt att förstå att jag ska få barn. Läste i någon annan tråd om att det är snäppet vanligare med anknytningssvårigheter om man har haft svårt (men osäker på om det var vetenskapligt). För mig känns det självklart att jag kommer älska den lilla/e över allt annat men just nu känns det fortfarande abstrakt att just jag ska bli mamma. Hur känner ni andra och hur har det varit för er som fått barn?
Har varit utloggad hela helgen och läser nu ikapp.
Najje, som alla säger är det väldigt många här som haft blödningar och det har gått bra ändå. Då ni har sett hjärtan en gång är det väldigt stor chans att de är tillräckligt starka. Om det fortsätter skulle jag åka in. Som du säger är det så orättvist att man inte efter en ivf ska kunna slappna av och bara glädjas, det är du värd. Jag hoppas så och tror att allt ska gå hela vägen. Massa kramar
NN81- Gattis till tvillingar! Så coolt. Gick det många månader mellan din senaste hormonstiumulering och att du blev gravid? Jag har hört att effekten kan sitta i något. Helt underbart att få två
Jis- kul att det såg bra ut!
Aurora - fråga BM nästa gång varför hon/han säger "oj". Ligger magen över kurvan`? Hon kanske säger det ill alla för att uppmärksamma magen men känns lite oproffsigt tycker jag. Jag har också fått kommentaren "vad magen växt" men det är ju för att folk vill ha något att kommentera.
Karmosin - skönt att din järnvärde förbättrats!
Najje- låter bra att du endast fått rosa. Som Kasa säger kan det ju vara proggisarna.
Ego - var hos BM idag. Järnvärdet var 125 så nu får jag skylla tröttheten på något annat. Bra hjärtljud och + 5 kg.
Deaily - mina bröst var väldigt ömma ett tag men sedan blev de mindre och mindre ömma. Skulle låta bli sex fram till VUL om jag vore nervös. NI får satsa på krammaraton istället
Aurora- en tjej på mitt jobb är i samma vecka som jag och man ser INGET. Som du säger är alla olika. Njut av din mage istället!
Mitt järnvärde var nere på 104 för en månad sedan så jag trodde inte det skulle gå upp så snabbt. Har frossat i grönt, spenat, broccoli, äpplen, ärtor, bönor samt druckit mycket juice med järntabletterna.
Jis och Vickan- har ni provat TENS mot det onda? Var du du Vickan som inte tyckte det fungerade? Har ni tagit ngn massage som gravida?
Vickan - klart du ska gå på massage! Det är ju snart dags. Mysigt!
Ego - vi träffade två nära vänner i helgen som bor i en annan del av landet. Min man är barndomskompis med killen i paret så de hörs ofta. Han har berättat att de haft flera sena missfall och han vet att vi haft det svårt. Tror de försökt nästa lika länge som vi. Jag pratar inte så ofta direkt med tjejen men hon är urgullig och jättetrevlig. Sen vi blev gravid har jag inte träffat henne utan bara killen som fick veta ganska tidigt att vi var gravida men han har inte gratulerat mig till graviditeten. Jag har väl inte tänkt så mycket på det för jag vet hur jobbigt det är att prata om barn när man kämpar. Jag har dock sagt flera gånger till min man att jag hoppas han har berättat för sin tjej att vi ska ha barn och att jag har en känsla av att han förmodligen inte har sagt något (eftersom jag tror att hon skulle skicka ett grattismeddelande isåfall). Så när vi träffas i helgen med några andra bekanta visar det sig att han inte har sagt något. Så hon får liksom upptäcka det själv genom att se min mage och komma fram och gratta efter en halvtimme/timme. Jag blev väldigt illa till mods då jag insåg det då jag själv hade tyckt det var jobbigt att få reda på det på det sättet. Förstår inte hur hennes kille resonerar och är orolig för hur det ska gå för dem. Berättade senare för henne hur svårt det varit för oss. Hon sa inget men det var ändå skönt att få henne att förstå att det barn som många antar att vi bara har beställt och tajmat perfekt är något vi fått kämpa för.