Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

karmosin - fint av din syster. Om det skulle gå illa tror jag att det finns ett par personer som skulle erbjuda sig att göra detsamma så det är nog bra som ni säger att gå ut och shoppa. Ska träffa svärmor på stan idag och förutom att förmedla alla namnförslag hon har på lut tror jag hon är sugen på att köpa lite babykläder (första barnbarnet).

• vinterbebis12

Fin mage Viksan! Jag vill också känna sparkar snart!

Speck- hur var det. Visste du om det är en liten flicka eller en pojke? Spännande med förlossning snart.

Jag har köpt en supersöt sparkdräkt från Molo så jag följer era råd. Har precis läst Ann Söderlunds och Hannah Widells "På smällen" och kan verkligen rekommendera den.

• vinterbebis12
    Aurora1979 skrev 2011-08-11 23:51:15 följande:
    tredje maj: Har dem skrivit fler böcker? Hade just för mig att min hette från A till Bebis? Eller så är det kanske en undertitel... *gravidförvirrad*
    den heter På smällen från A till Bebis :)
  • vinterbebis12

Går in i v 18 imorgon och från att ha varit lite tröttare än vanligt har jag senaste dagarna känt mig som en zombie. Vill bara sova. Har läst att det är nu man ska börja känna sig piggare. Någon mer som blivit tröttare i den här fasten?  

• vinterbebis12

då kanske jag ska vara glad att jag blir trött först i v 18. Tror att  hela IVF-resan gjort mig trölttare så när det blev plus märkte jag inte så stor skillnad men nu märks det och det är det ju såklart värt Glad

• vinterbebis12

kasa - va mysigt att vara ute och träna. Springer du eller går du? Hur tränar ni andra? Jag har tidigare löptränat, gått på yoga och cyklat mycket. Under semestern har det mest blivit promenader. Nu ska jag fortsätta cykla någon dag i veckan, gå på yoga och ta raska promenader. Funderar lite på det här med pulsen eftersom jag blir anfådd.ganska lätt  Vågar man småjogga lite kanske?

• vinterbebis12

Wow speck! Helt otroligt, snart är det dags ;)

Jis - håller med ang pulsen. Jag brukar inte mäta min i vanliga fall så vet inte när jag kommer över 160. 10 mil på cykel är en bra bit. Det kommer jag upp i om jag cyklar till jobbet flera dagar i veckan som i våras. Nu hade jag tänkt 2 dagar. Vill verkligen hålla igång och vara i så bra form som möjligt inför förlossningen så ska försöka hitta några pass. Där jag tränar finns ingen specifik gravidträning.... Mysigt att packa upp allt till bebisen. Har ni hunnit handla mycket? Blev du nöjd m gravidkläderna från asos förresten?

Aurora - jag kissar också ofta. Bla tidigt på morgonen och ibland har jag svårt att somna om, som idag. Hörde förresten av en kompis med bebis att man ska göra knipövningar så mycket man kan för att slippa urinläckage. Har ni börjat med det?

• vinterbebis12

Tack för tipset om pulsmätare Jis. Har en sådan som jag fick med en tidning för något år sedan. Grattis till v 24 förresten.

Viksan  - Man får ju träna efter förmåga under graviditeteten- Verkligen tråkigt att du inte ens kan ta en promenad, inte värt om du får ont efter. Men du får snart din guldklimp i famnen och sen kan du ta promenader med vagnen. Vad gör du nu när du får vara stillasittande så mycket? Läser du böcker? Hoppas du kan njuta av sånt nu!

Vickan och Kelsson - nu är det dags att knipa för mig. Vi får peppa varandra.

• vinterbebis12

Stackare strössel som mår så illa!

Mysigt att du känner något redan anderska. Jag tror jag börjat känna något men det är väldigt diffust.

Apropå bristning så kommer jag säkert få min beskärda del av det liksom av kilon. Just nu har jag bara acne, inte alls kul!

Speck- vi har ju sett dina gravidbilder och du ser inte alls tjock ut. Möjligen är du tjockare (rimligen) än innan men det är det ju värt för bebbe! Så fantastiskt att den snart kommer. Ska bli spännande att höra mer om förlossningen, namnval etc

Karmosin - bra att du frågar BM om andra orsaker till trötthet.

Jis- mysigt med hjärtslag.

Ego - Har precis fått veta att flera i vår bekantskapskrets väntar barn precis innan eller efter oss. Många får andra barnet och de fick sitt första efter att vi hade börjat försöka. Ett par berättade på sitt bröllop förra våren att de ville ha barn i februari 2012 och japp, så blir det. Blev helt nedstämd när jag inser att de flesta jag känner kan bestämma det här med barn precis som de vill. Tycker också det känns jobbigt att jag hade kunnat vara där själv, att få mitt andra barn nästa år, istället för att fortfarande vara livrädd för att det inte blir något och att vår första bebis inte ska leva nästa vecka på RUL. Förstår inte varför jag känner att det är jobbigt nu när jag faktiskt är gravid själv. Någon annan som känner igen sig eller har något idé om varför jag reagerar så här?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011