Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Lulis: Gjorde det ont? För hinnsvepningen gjorde fruktansvärt ont på mig... Men är övertygad om att allt kommer att gå bra vi kvinnor är gjorda till att föda!
Lulis: Gjorde det ont? För hinnsvepningen gjorde fruktansvärt ont på mig... Men är övertygad om att allt kommer att gå bra vi kvinnor är gjorda till att föda!
Lulis: Hoppas att det var hinnsvepning och att det ger resultat...
På mig satte de in värkstimulerande dropp 23.40 och Jenni var ute 02.37 så alla igångsättningar är inte utdragna
kattm: Härligt, grattis till ledigheten!
Enya: Jag mådde lika illa hela graviditeten så kan tyvärr inte hjälpa dig...
MrsC74: Vad säger din BM om ditt låga järnvärde? Skickar hon inte dig för vidare undersökning till läkare? Min hotade att göra det när mitt föll till 104...
Luella: Jag får inte ont någon annanstans än i fingrarna vid amning så tror att jag gör någorlunda rätt . Som tur är slänger hon inte med huvudet alltid , en gång fick hon för sig att bita sig fast i bröstvårtan o sen slänga med huvudet... mindre roligt...
Lulis: BM trodde knappt att jag var förstagångsföderska när det gick så fort
Luella & Speck: Konstigt frågade BM om inte jag borde testas en gång till mot mitten/slutet av graviditeten när min mamma äter Levaxin och har bevisligen problem med sköldkörteln (det kan tydligen vara ärftligt) men BM menade att har det värdet varit bra i början så ändras det inte under tiden... Tydligen visste hon inte vad hon pratade om. Ännu en sak att ta upp med läkaren om jag någon gång får fingrarna ur o bokar tid
Vickan: Stackaren! Försök ringa farmor o mormor så de kan hjälpa dig under dagen så du får vila!
MrsC74: Vad skönt att allt är bra annars. Då får du helt enkelt leva med dåliga järnvärden tills bebis kommit ut . Blir spännande att se vad det är för liten rackare som är så sugen på järn...
Luella: Visst är det jobbigt när de slänger med huvudet, hoppas de lägger av med det snart.
Härligt att han följer kurvan
Skatten: Skönt att det är bättre, fortsätt att ta hand om dig själv.
Jis: Underbart att få sova så länge, hoppas det håller i sig!
Håller tumarna att hemfäden går bra.
Vickan: Jag har packat undan alla storlek 50-56 kläder, en del ska till makens syrra o en del till min syrra... Hoppas innerligt att vi får en tvåa så jag får kräva att få tillbaka de
Hoppas att lilla Axel kryar på sig snart!
Söte: Vad mysigt med RUL, jag gick omkring med fånleende i flera dagar efter det
Speck: Skönt att höra att ni redan är bättre.
Ego: Mamma kom igår o var helt betagen av lilla Jenni, hon hade till o med drömt om henne under natten . Nu på morgonen efter att maken åkt till jobbet o jag hade ammat Jenni tog mamma henne så jag fick sova oavbrutet i nästan 3timmar! Vad underbart det var, var aldeles groggy när jag vaknade har nog inte sovit så djupt sen Jenni föddes!
Söte: Just vid RUL får du ju höra att allt är bra, jag gick omkring o log när jag tänkte på lilla hjärtat som pumpade på o såg framför mig hjärtflödena i olika färger hur häftigt det var att se. Du ska se att allt är bra o hoppas att din rädsla kan släppa lite!
kattm: Vad roligt med shopping.Håller med kläderna bebisen åker hem med vill man gärna behålla för sig själv
Visste du att fleece egentligen är bäst med bebis, för när de spyr (inte om utan när ) så är fleece enkelt att torka rent när det inte suger åt sig vätska...
Jag är likadan med att spendera pengar på mig själv. Har alltid haft väldigt svårt med det, om du kommer på hur man gör för att bli bättre får du gärna dela med dig
skatten: Stort Grattis till v31
Ja, det är väldigt mysigt o härligt att få sova ut lite för att orka mer
Vickan: Grattis i efterskott!
Oj, det var tidigt med tand, tur att du inte ammar längre
Massadillan: Det är faktiskt det , träffar ju inte henne så ofta när hon bor så långt borta...
Stort grattis till att ha tagit dig förbi de skrämmande första 12v!
Jag började använda stora tröjor och hade kvar jeans från tiden då jag vägde ca 10kg mer redan från v4 . Mammajeans började jag nog använda redan efter RUL kring v13, var ju så svullen ända från början.
Om du åker till Stockholm något kan jag rekomendera Minimojs på frejgatan, finns begade mamma och barnkläder till rimligt pris...
Speck: Förstår båda lägren, de som vill vänta en stund o njuta av bebisen innan de börjar fundera på tvåan och de som vill ha barn tätt inpå. Båda sätten har sina för- och nackdelar som allt annat . Vi kommer ju inte använda skydd (tog ju oss 8år och IVF för att lyckas få första) men har inga förhoppningar om att lyckas spontant. FET försöken väntar vi ändå med till nästa vår tror jag...
Det är helt underbart, hon tog bebisen imorse också LYX!
Vi har ju bestämt oss för att köra på de två små som finns i frysen men att inte göra några fler färskförsök, för påfrestande fysiskt o psykiskt...
Aurora: Skönt att sticket gick någorlunda bra, själv är jag spruträdd så undrar hur det kommer att gå här...
Hoppas att eksemet försvinner av kortisonet!
Jag däremot tyckte att förlossningen var väldigt obehaglig då när jag precis gått igenom det, men har nu redan hunnit "glömma bort" det o tycker att det var väl inte så farligt
Jis: Härligt att även resan hem gick bra!
Enya: Gratulerar till stora goa magen
Skönt att halsen blivit bättre!
Luella: Grattis till nya lägenheten!
Söte: Underbart! Visste att allt skulle vara bra, hoppas att du kan bli av med lite av rädslan! Stort Grattis till att det är en liten flicka ni väntar på!
Najje: Stort Grattis till V31!
kattm: Min man hjälper också till som tur är. Tänk om vi hade män som också tyckte att vi inte var värda att skämmas bort... Skulle inte vara roligt liv då...