Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Orkidee: Är så glad över att få välkomna dig hit! Stort Grattis till Tvillingarna (igen) !

kattm: Skönt att höra att du mår bättre!
    Vad skönt att få antingen sjukskrivning eller annat sätt att ta sig till o från jobbet som inte är smärtsamt för dig!
    Låter mysigt med fika med jobbarkompisar, själv känner man sig smått ensam om dagarna men har ju härligt sällskap även om hon inte orkar hålla sig vaken värst länge än

• Kelsson1

Ego: Ingen sömn idag heller. Jenni somnade om efter att maken åkte till jobbet men sov bara 20-30min i sträck, jag hann som vanligt inte somna om på den tiden. Sedan blev det lite gnäll o tyst bebis som somnade om efter några sug från ersättningsflaskan och gnäll igen efter 20-30min, osv... Fram till 10.30 då Jenni tyckte att "vi" sovit nog... Har nu huvudvärk o är så trött att jag vill bara gråta! Hoppas att jag får sova lite när maken kommer hem från jobbet!

• Kelsson1

Najje: Tack, maken kom hem en sväng för att rasta hunden (jag hade fått extrem huvudvärk på grund av för lite sömn) och tog vagnen med sig. Jenni är ju så snäll att hon sover en bra stund efteråt i vagnen så jag fick sova åtminstone lite
    Håller tummarna att vagnen faller er i smaken!

Jis: Låter mysigt !
    Även om Jenni varit rätt jobbig de senaste dagarna o inte velat vara ensam alls så har hon också varit helt bedårande. Hon har börjat prata mer med mig o ler så brett att det överväger de sömnlösa timmarna o huvudvärken
    Den stämmer nog rätt väl

• Kelsson1

Aurora: Fick lite sömn igår eftermiddag så jag klarade av natten. Men natten var värre än vanligt, hon vaknade redan 2 (vanligtvis först 4) för matning och nästa gång vid 4.20 o efter det sov jag inte mycket igen. Nu under förmiddagen har jag kanske fått vila en timme så är rätt slut igen. Nu sover hon i vagnen så ska också gå o vila så fort jag uppdaterat mig här
    Verkligen fin bild! Riktig sötnos med härliga kinder!

Viksan: Har inte bokat in något utöver BM o BVC . Grejen med Jenni just nu är att hon sover så korta stunder i sängen/vaggan att jag inte hinner somna. Längre stunder sover hon bara efter promenad i barnvagn och om hon får vara i famnen... Nätterna sover hon ändå ok med (oftast) bara en matning innan morgonen.
    Fungerar det inte att stötta upp honom i ryggen när han ligger på sidan så han inte kan rulla tillbaka i ryggläge? Som rulla ihop en filt o ha den bakom ryggen...

Najje: Jag spelade en finsk vaggvisa till Jenni när hon låg i magen o har fortsatt att sjunga den för henne sedan hon föddes. Hon brukar bli lugn o somna till den, fungerar dock inte alltid

maria liam: Ja tänk o nu har du världens underbaraste lilla pojke hos dig

Speck: Tack för tipset, får ta o skriva upp det o kolla.
    Jo vi har babygym som hon ligger i när hon är mätt, pigg o belåten . Hon älskar sin Stinky (Mumintrollet babygym), hon kan ligga bra länge o prata med honom o sparka

• Kelsson1

Lulis: Här var det maken som vägrade att köpa en begagnad . Men hade syrran haft en vagn vi kunnat ta över hade jag gjort det med glädje, känns lite extra mysigt med saker vår älskade systerdotter haft...

Maria Liam: Jag hoppas sååå innerligt att Jenni slipper allergier så vi kan behålla vår älskade vovve... Håller tummarna att Liam också slipper, det är jobbigt att leva med allergier.

Aurora: Jag tyckte att Jenni kunde ha storlek 50 längre än storlek 56... Tycker att storlek 56 (åtminstone i vissa kläder) är för litet redan.
    Jenni sov för första gången 5timmar i sträck! Bara jag som vaknade efter 4timmar som vanligt (hade en mardröm)...
    Måste vara skönt att kunna få sova ordentligt på natten o orka/hinna med lite vettiga saker under dagen.
    Här går lilla Jenni inte med på att jag gör annat än sitter med henne i soffan . Hon vaknar inte av att växlas mellan mig o maken men försök lägga ifrån dig henne en liten stund så kommer "mistluren" igång

Jordgubbe: Skönt ändå att få information så slipper du bli värre. Hoppas åtminstone att det inte blir värre nu när du tar det lugnare. Tänk inte på vikten, ät bara vettigt!

Viksan: Verkligen lyx med så långa nätter! Måste erkänna att lite avis är jag allt

Vinterbebis: Som jag skrev tidigare så kunde vår tjej ha storlek 50 i över en månad
    Låter mysigt .
    Här är Jenni vaken längre o längre stunder o börjat "prata" ordentligt nu o ler efter varje jollrande som om hon berättar roliga historier hela tiden

kattm: Gravidhjärna kallas det , men vänta du det blir inte bättre efter förlossningen heller har jag märkt...
    Tack, har fått sova lite mer nu
    Det är inte kört än, du kan börja sjunga eller spela någon låt fortfarande om du vill.

Jis: Vilken bra idé med städhjälp! Får man fråga vad det kostar?
    Stor kille , skönt att han växer på.

Vickan: Härligt att kontrollerna gick bra!

Ego: Var på återbesök hos BM idag. Allt såg tydligen bra ut, jag har läkt bra. Tyckte att jag kniper rätt o sa att jag måste knipa 5ggr om dagen och att hon trodde att det mesta skulle vara återställt inom 6månader... Hoppas hoppas att hon har rätt

• Kelsson1

Jis: Håller med, riktigt kap!
    Har också funderat på att skaffa mig städhjälp men med hund så hjälper det inte så mycket med en gång i månaden... skulle behöva en gång i veckan men då behövs ju inte storstädning... Men får vänta tills man jobbar igen

• Kelsson1

Aurora: Vi har inte köpt några kläder sedan Jenni föddes förutom en klänning till julafton Har fått så mycket begat från syrran o en kompis till maken! Vi har så mycket kläder att jag har fått säga till folk att om de vill köpa något så ska de INTE köpa kläder
    Vad jobbigt när de små gråter utan att man vet till slut vad man ska hitta på för att få de nöjda.
    Hoppas natten går bra fast maken jobbar! Kram!

• Kelsson1

Jis: Jag har helt enkelt inte plats med mer kläder Har fått så mycket att jag har inte hunnit använda alla än...
    Litar helt lugnt på att folk tittar mer på söta Jenni än mig

Luella: Verkligen obehaglig upplevelse med mörka o hala vägar o inte ha bebis under uppsikt! Tur att det gick bra!

kattm: Vilken underbart fin mage!

Ego: Om någon kommer ihåg så klagade jag på tandvärk redan i somras men valde att inte åka till tandläkaren för att jag inte ville röntgas när jag var gravid. STORT MISSTAG!
    Var till tandis idag (akut) och det visar sig att jag måste få rotfyllning i tanden! INTE ROLIGT ALLS! Så nästa lördag är det dags o nästan 7000 kommer roligheterna kosta...
    Det var extremt jobbigt att lämna Jenni när jag skulle iväg till tandläkaren, de håller till i city o har inte varit så långt ifrån Jenni än tidigare. Började nästan gråta när jag skulle ut genom dörren.
    Hos tandläkaren fick jag ju annat att tänka på så det gick bra. Väl hemma igen sa maken att Jenni måste ha saknat mig för så fort hon hörde min röst i dörren började hon le stort! Härliga unge...

• Kelsson1

Söte: Det fina med den här tråden är just att alla är i olika stadier o kan bidra något ur just det stadiet till resten
    Så om du bara vill och orkar är du såååå välkommen att skriva mer
    Gratulerar till första inköpet!
    Bäst att börja med de större inköpen snart, kan bli rätt dyrt om man köper allt samma månad...

• Kelsson1

Söte: Hade tänkt att fråga dig om blödningen men antog att den hade gett med sig. Vad tråkigt att den inte har gjort det, så ledsen för din skull. Tur att åtminstone bebis mår bra.
    Vet exakt hur jobbigt det är med blödningar, blödde ju själv flera veckor i början. Hoppas innerligt att blödningarna slutar även för dig!
    Tycker inte att du ska låta bli att skriva bara för att det blir "tråkiga" inlägg. Vi finns här för att stötta när du har det jobbigt, då kanske det känns lite mindre svart.
    Stor Kram!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011