Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Speck: Jag är lyckligt lottad o mamma stannar till tisdag

Aurora: Här är det maken som är "tuff" o får vara med o hålla Jenni när det är dags för sprutor
    Bra att exemet börjar gå bort, håller tummarna att det inte kommer tillbaka sen!

Najje & Jis: Inte lika lätt att njuta av graviditeten när man mår illa konstant . Fast konstigt vad fort man "glömmer", är väldigt villigt till att gå igenom det igen redan nu

Ego: Har först nu tagit itu med planerna kring dop. Självklart är festlokalen vi ville ha helt fullbokad fram till juni! Finns en föreningslokal att hyra för ynka 500kr där vi skulle alla rymmas. Problemet är att där finns ingen porslin! Tycker ni att det skulle vara OK att servera sallad och sedan även fika från papperstallrikar och muggar?

• Kelsson1

Vickan: Är mest rädd för makens mamma att vi kommer få höra resten av livet om att hon blev serverad från papptalrik på dopet... Men tänkte säga till folk vid inbjudan att servering sker från papptallrikar och om det är någon som är för fin för det kan de ju ta med sig egen tallrik

Massadillan: Du kan ju prova Postafen från apoteket, det är åksjuketabletter de gjorde inte så stor skillnad för mig så jag slutade ta de. Men kan ju fungera på dig. Du kan även testa om det känns bättre efter att du tagit Novalucol, ibland kan man bli illamående av sur mage...
    Roligt var det inte att vara illamående men man står ut med mycket när man vet att det innebär en egen liten bebis

Najje: Som jag skrev till Vickan kan makens mamma vara lite fin i kanten... Det är mest henne jag är rädd för... Men får ta o prata med maken o se vad han säger. Det skulle vara enklast också o köra på papp så slipper man disken efteråt...

• Kelsson1

Najje: Vad bra att ni ska få en hel del kläder, de kostar ju en slant annars...

Vickan: Bra idé, ska kolla med Ikea. Syrran kom ju på att man kan passa på o söka fram riktigt fina papptallrikar som är rosa eller dyl och bestick finns i plast som är gråa som ser nästan riktiga ut så det går nog att få det fint ändå

kattm: Du har rätt, man slipper en massa bök om man kör papp-varianten.
    Ja det är skönt att ha mamma här som idag passade jag på att shoppa lite utan bebis men var inte borta länge innan jag började sakna henne som en tok o var tvungen att åka hem igen
    Vi passade på att beställa in en Emmaljunga skötväska samtidigt som vi köpte vagnen så slapp vi söka runt...
    Vad mysigt att få föräldrarna på besök o få lite hjälp, det är ni värda!
    Stackars din man, hoppas han blir snart bättre. Hoppas att det inte är reumatiska besvär, de är inte roliga att leva med...

Maria Liam: Tack, jo vi får köra på o förklara (om det är någon som undrar) att det inte finns nog med porslin i lokalen.
    Vad tråkigt att Liam varit så dålig men tur att ni nu hittat en variant som fungerar.

• Kelsson1

Vickan: Tack för länken, fanns väldigt söta saker!

Maria Liam: Skönt att han är gladare igen, stackars lilla söta Liam!

Massadillan: Man har rätt att klaga mycket o ändå vara tacksam .
    Vad roligt för din syster att du kan finnas där för henne under resan! Håller tummarna att Liam får en liten kusin snart!

Aurora: Tack för tipset, definitivt värt att fundera på!

vinterbebis: Man kan aldrig få nog med bra tips , ska prata ihop mig med maken o presentera alla fina tips härifrån så tackar

• Kelsson1

Jordgubbe: Vi köpte en rejäl Emmaljunga Classic Sport, den hade minst plastdetaljer (vilket var kravet från maken) och är stabil o rejäl med fyra stora fasta hjul. Kan rekomendera den varmt!

Vickan: Vad coolt, såg inte programmet men häftigt!

Ego: Morgonpromenaden avklarad o J sover snällt i vagnen ute på balkongen . Hon har redan hunnit med att prata med sina Muminkompisar i babygymmet idag, oj vad hon har mycket att säga

• Kelsson1

Jordgubbe: Klarar inte heller av för långa promenader, har fått problem med fogarna efter förlossningen...

• Kelsson1

Najje: Härligt med shopping

Jordgubbe: Jag var förskonad från foglossning före förlossningen, hade bara illamående. Illamåendet har försvunnit men har som sagt blivit känslig i fogarna. Har inte ont hela tiden bara om jag går på längre promenader eller försöker mig på shopping så jag överlever...

Jis: Mamma åker hem först imorgon kväll så får se om jag orkar efter det

• Kelsson1

Lulis: Förstår att förlossningen var traumatisk för dig! Helt otroligt att du tappat bort stora delar av förlossningen och att du hade ont i ett! Du är verkligen stark när du klarat dig igenom det!
    Tyvärr missade jag nyheterna om cytotec men var o läste på lite nu. Helt otroligt att läkaren valde att använda den produkten utan att meddela dig om biverkningarna! Jag skulle göra en anmälan av läkaren!
    Hoppas att du får hjälp med att komma över den hämska upplevelsen och att nästa förlossning blir bra. STOR STOR KRAM!
    Stort Grattis till lilla Prinsessan Elin!
    Kan berätta att även om vår förlossning gick bra tillbringade jag de 2 första månaderna i soffhörnan med lilla Jenni i famnen. Så inte alls fel att ha lilla bebisen konstant i famnen...

kattm: Fogarna bråkar bara om jag är ute o rör på mig för mycket. Klarar mig utan bälte, får bara se till att inte ha shopping och promenad samma dag. Så om jag måste rasta hunden är det inte bra att åka o shoppa också eller åka t-bana samma dag som hundrastning. Får se hur det blir ikväll har rastat hunden o varit iväg till SolnaC efteråt... Hoppas att fogarna är på bättringsväg o inte bråkar med mig ikväll.
    Vad mysigt med filtar som din mamma sytt själv, de är mer värdefulla än köpta! Jag fick av mamma ett lapptäcke och sängkläder hon sytt själv

Vickan: Stackars liten! Hoppas att det blir förbättring snart!

• Kelsson1

Söte: Stackarn! Hoppas att nya hostmedicinen hjälper fort!

Enya: Har inte frågat någon om fogarna, väntar bara på att de ska bli bättre av sig själv. Antar att det är kring 6månader som med allt annat efter förlossningen
    Tips för skötbord, Ikea har billigt (tror att den hette snigel) som är rätt ful i orginalutförandet men om du googlar så kan man få fram bilder på hur man får en sådan att bli fin . Vi köpte en sådan o målade den bara vit o fixade en extra hylla till den o är väldigt nöjda...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011