Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Cattm: Jag råkade till och med ut för att killar i 30-40års ålder skyndade sig in i vagnen o tog sista lediga sittplatsen o undvek att se att jag var gravid och fick stå! Blev väldigt irriterad de gångerna...
    Skönt att du inte råkat ut för de idioterna utan haft bättre tur.
    Väldigt vettigt av dig att använda broddar, inte värt att riskera något nu!

Aurora: Jenni sov i vaggan igen, lite oroligt men hon låg kvar där ändå

Inanna: Det är exakt så det brukar vara

Speck o Strössel: Kul att höra om era planer för dopet. Vi har också börjat fundera på dop, har ju en del långväga gäster som vill veta i god tid när dopet blir av ...

• Kelsson1

Speck: Låter mycket gott med Gulaschsoppa o bröd, det behöver inte vara fancy bara det smakar bra tycker jag.
    Berätta gärna hur du lyckades förvara all mat , vi skulle aldrig få plats med allt

Karmosin: Jag har ändå inte kunnat amma i sömnen utan går bättre om jag sätter mig upp och verkar sova bättre utan Jenni mellan oss. Var som att jag vaknade lite för lätt när hon sov mellan oss, kanske av rädsla för att rulla över henne men sover som en stock nu när hon är i vaggan
    Kan du berätta lite om boken?

Viksan: Hoppas att Jenni skippar det stadiet

Jis: Brukar inte lägga märke till hur mycket Jenni får, bara ger flaskan när hon verkar vilja ha det.

Ego: Jenni har nu börjat le när hon är vaken o gissa om hjärtat smälter! Idag jollrade hon lite lite till maken o jag satt o grinade brevid

• Kelsson1

Najje: Första natten på sjukhuset var jag super nojjig och vaknade av varje litet ljud från bebis och varje gång hon hade varit tyst en stund. Då bestämde jag mig för andningslarm när vi skulle hem men vi blev kvar på sjukhuset längre än två dygn och under den tiden hade jag hunnit slappna av och bestämma mig för att inte leva under rädsla. Jag helt enkelt bestämde mig för att det skulle gå bra, Jenni ska inte sluta andas utan allt kommer att gå bra. Jag kan inte leva med rädsla hela tiden. Visst händer det otäcka saker i världen hela tiden men jag kan inte gå omkring o vara rädd för att det ska hända oss.
    Vi har gjort det vi kan för att undvika PSD. Jag har slutat röka och ska INTE börja igen. Vi har inte för tjockt täcke (bara filt) till Jenni och hon sover nu i egen vagga och ligger på rygg. Mer än så kan vi inte göra än att lita på att det kommer att gå bra.

• Kelsson1

Jis: Hon har en liten flaska som rymmer kring 125ml som vi brukar fylla men hon äter ju inte allt på en gång utan sover mellan varven...

• Kelsson1

Najje: Väljer gärna pyjamas med fötter, strumpor ramlar så lätt av och fötterna är nästan det enda som blir kall på Jenni . Kudde har vi för att huvudet inte ska bli platt.
    Inköp rekommenderar jag att du ser till att du har kläder så bebisarna klarar sig första tiden, sängar att sova i (med allt det innebär), skötbord (med tillbehör) så klarar du dig långt. Jag var nojjig o såg till att ha köpt in eller fått i present alldeles för mycket saker som inte behövs så lägenheten har bara i onödan blivit full av saker...

Jis: Väldigt fin bild!

Söte: Skönt att ha bestämt vagn , det var en av sakerna vi hade svårt för att bestämma oss för

Ego: Det är så skönt att duscha tillsammans med bebis och efteråt ha en nöjd och ren liten tös

• Kelsson1

Aurora: Har också funderat på hur man ska lyckas hålla händerna varma? Kommer du på något bra får du gärna tipsa mig också!

Enya: Har Emmaljunga Classic Sport med separat Liggdel (hårdlift) till. Vi är väldigt nöjda, den är bekväm o lätt att köra med även i lite tuffare terräng...

Söte: Viktigaste med vagnen är att ni själva gillar den .
    Jag hade fått för mig att första barnet skulle vara flicka (inte för att det egentligen spelar roll), skönt att det blev så hade varit lite svårt att ställa om tankesättet annars

Viksan: Vad sööööt han är!

Karmosin: Får man tips på hur man ska hantera olika situationer med barn?
    Fin sovpåse, måste gå o köpa en till Jenni också

Jis: Försök att släppa amningsnojjan! Viktigaste är att bebis är mätt o nöjd, det kör jag på, spelar ingen roll om bebis är mätt av ersättning eller amning!
    Jag vill också fika, får se om jag vågar ta mig någonstans ensam med Jenni

Tredjemaj: O din man lever fortfarande efter att ha väckt dig? Hade nog inte min gjort
    Vi har en liknande men inte provat den än för den varit lite stor...
    Risken med att om du inte har kudde är att bebis blir platt i huvudet och även om det inte är farligt ser det väldigt obehagligt ut...

Inanna: Stort Grattis!

Speck: Har inte heller haft någon rolig natt... Jenni gnällde i ett under natten, blev tyst när jag puttade på vaggan o sov en stund men sen var det dags igen. Sen vid 4.30 ville hon ha mat och efter det sov hon bara korta stunder (tills jag höll på att somna men inte hann göra det) och började gnälla igen...
    Ska ni ha festen hemma hos er eller har ni någon lokal?

Vickan: Vilken lyx!

Strössel & Speck: Angående festlokal, om man hittar en festlokal för 30pers vet ni om det då menas att det får vara totalt max 30 vuxna eller är det med barnen inräknade totalt 30 personer?

Har någon bra tips på festlokal i eller nära Solna där man kan servera egen mat (blir så dyrt om man tar catering eller köper maten från restaurangen)?

• Kelsson1

Tredjemaj: Arg kan man visst bli mot slutet av graviditet om man inte får sova hur snäll man man än har
    Vet du hur mycket det kostar att hyra den lokalen?

Strössel: Det var det jag misstänkte, synd...

Aurora: Tycker att det fungerar bäst utan vantar med påse istället för overall där man viker in ärmarna så att händerna inte syns, då är de varma o sköna när vi kommer in

Cattm: Känner mig faktiskt rätt bra, tror inte att underlivet är helt läkt efter att jag sprack men har klarat mig bra utan värktabletter i kring en vecka nu. Avslaget minskade drastiskt rätt fort men det kom små mängder länge, först nu det börjar avta helt.
    Jag tyckte i ett par veckor att förlossningen var rätt jobbig (gick ju så fort så hann inte med ordentlig smärtlindring och hann inte riktigt ta igen mig mellan värkarna när de kom så tätt) men nu har jag glömt både illamåendet från graviditeten och det jobbiga med förlossningen och skulle gladeligen gå igenom det en gång till för nummer 2
    Tack för tips om lokal men har några riktiga allergiker som ska vara med så tror inte att det är bra med 4H-gård då
    Vi har inte heller vågat oss på sex än, har som sagt haft lite besvär av stygnen och tror att jag sprack på nytt när jag blev hård i magen av blodtrycksmedicinen...

Söte: Det är helt normalt att vara nervös inför KUB, det är nog alla men är övertygad att allt kommer att vara bra! Kramis!

Viksan: Ni kör hårt

• Kelsson1

Aurora: Obetalbar bild!

Tredjemaj: Jo såg väldigt mysigt ut men vi ska nog ha dopet senast i april... Får nog ringa o höra om priset...
    För oss var det prat om igångsättning (eller åtminstone kontroll för igångsättning) BF +7 men fick ju havandeskapsförgiftning och blev igångsatt BF+2
    I Stockholm ska IVF graviditeter inte gå över med 15 dagar!

Inanna: Låter fortfarande som om du beskriver mina tidiga symptom . Det var exakt så jag hade från början. Det med smaklökarna höll i sig hela graviditeten, till exempel har jag alltid älskat Lax men kunde inte äta det under graviditeten alls . Jag hade också gått upp 10kg av hormonbehandlingarna, så nu har jag gått ner gravidkilona men har dessa +10kg att kämpa med fortfarande...
    Vi väntade med sex till efter vecka 12...

Cattm: Vi finns här för varandra oberoende på vad det gäller så du behöver absolut inte be om ursäkt för dina inlägg! Jag vill hellre tacka dig för att du vågar dela med dig... Hoppas att sexlivet vaknar till liv igen efter förlossningen.
    Nej djuren har nog inte varit inne men är rädd för att folk som varit o klapat djuren tagit med sig in både hår och hö och att någon då ska bli sjuk mitt i festen.

Viksan: Vår lilla är också jobbig idag, vill inte ha bröst om de inte är sprängfyllda och får hon flaskan suger hon bara lite o sedan får stirrig blick o slutar suga men tar man då bort flaskan börjar hon skrika...
    Vi fick inte sova i natt heller, bara 3timmar annars gnällde hon hela natten! Är som lite trött nu...
    Har inte blivit någon sex här heller än, bebis tar som du säger all kraft men hoppas att jag snart ska orka...

Najje: Du kan ju försöka föreslå att han kan göra allt redan innan förlossning för du kommer inte få egen tid efter förlossningen med två små bebisar

Söte: Ökad sexlust är rätt vanligt under graviditet men det är som med allt annat, vissa får det andra inte . Hade inte haft något emot att få det. En besvikelse under graviditeten var faktiskt att inte få sexuella drömmar, läste boken "Handbok för gravida" där författaren berättade att hon o hennes väninnor fått realistiska sexuella drömmar under graviditeten som jag såg framemot men dessa fick jag som sagt aldrig

• Kelsson1

Vet ännu inte om jag får besök den veckan, får jag det måste jag skippa träffen annars kan jag vilken dag som...

Må 30/1 Karmosin, Kelsson
    Ti 31/1 Karmosin, Kelsson
    On 1/2 Kelsson
    To 2/2 Karmosin, Kelsson
    Fr 3/2 Karmosin, Kelsson

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011