• carlan

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

strössel: Tänker på dig!

• carlan
    strössel skrev 2011-10-08 18:27:13 följande:
    Tack för att ni tänker på mig vad gulliga ni är, kram till er alla !

Det var ett hemskt besök på bb idag, när vi kom in fick vi sitta i ett rum i ca 30 minuter och sen kom bm och en sköterska in och skulle lyssna på hjärtljud och hittade inga. Bm sprang ut och sköterskan stod kvar och sa att hon skulle hämta en läkare, min man blev jättestressad och lämnade rummet och jag höll på att börja gråta fattade ingenting. Sen kom min man och sen bm och läkaren och fram med ultraljudsmaskinen och han såg hjärtat slå direkt. Sen fick jag ligga med ctg och då började sköterskan stressa igen och sa att hon är inte nöjd med hjärtljuden och min man frågade jättemycket och vi fick inget svar och paniken började komma. Sen for hon ut och vi låg där i över en timma, vi sa knappt ingenting till varandra både var jätterädda och sen sa dom att vi vet inte om ni ska få åka hem. Men sen efter mycket om och med så kom bm in och sa att vi fick åka hem att dom var nöjda med ctg och att bebisen rört sig jättemycket. Jag hörde massa bebisar skrika jag bara tänkte inombords kommer jag inte få uppleva detta ? Det var en hemskt upplevelse idag och nu ska jag och min man bara umgås i kväll och titta på film. Och nu får jag inte göra nåt för min man med lägenheten han ska göra allt som är kvar, jag ska bara njuta.
    Jag får tårar i ögonen. Många kramar.
  • carlan
    Viksan: Stort grattis till er pojke. Tråkigt att förlossningen var jobbig men skönt att det är över nu. Nu kan du bara njuta av ditt underverk.
  • carlan

Skönt att höra att MAM verkar ok. Ska se till att min man också skickar in.

• carlan
    Enya: Jag har mått illa hela tiden och kräkts väldigt mycket och min lilla (stora) tjej i magen låg 15% större än normalt, sist dem kollade. Dem har sagt till mig att mår man pyton mår bebis bra. I mitt fall verkar det ju stämma bra. Jag har gott in i vecka 30 och kräks fortfarande. Och i dag har hon verkligen lekt loppan i magen. Nej nu måste jag nog gå och kräkas igen.

Sov gott alla!
  • carlan
    Vickan: Gud så söt han är. Tråkigt med din förlossning. Men bra att det ska redas ut redan nu. Jag går själv nu på Aurora gruppen på Akademiska för svåra förlossningsminnen. Fick läsa igenom min journal när jag var där sist. Jag hade haft en oerfaren doktor som hade det jobbigt med min dotters hjärtljud. Min dotter hade navelsträngen tre var runt huvudet.

Grattis igen till det underbara lilla söta killen.
  • carlan
    dealiy: Nu fick jag craving över julmust. Har gogglat men fått olika bud på det jag hittar. Verkar som att vissa sorter är tillsatta med koffein och andra inte så jag förmodar att man får läsa innehållsförteckningen.
  • carlan
    Lindis: Jag mår också dåligt av Mitt val kvinna. Jag blir illamående och kräks. Samma sak med magnesium tabletter. Något som går bra är ren folsyra men jag är dålig på att ta dem varje dag. Innan jag blev gravid och i början var jag jätte noggrann. Hoppas du hittar på en lösning med tabletterna.
  • carlan
    Ego: Var till MVC nu på eftermiddagen. Tårarna bara rinner ner för kinderna. Min mage har växt 0,5 cm sen jag var där sist. Alltså den har inte växt någe. Jag har panik!
    När dem har mätt bebis har hon ju varit större än normal så jag har inte varit så orolig att jag inte går upp i vikt men nu känns det inge bra alls. Onsdag nästa vecka ska jag på UL för att kolla moderkakan för den har legat för. Min barnmorska skulle skicka en remiss för tillväxt på bebis också. Men hur ska jag kunna stå ut till onsdag nästa vecka!?
    Min barnmorska försökte lugna mig med att måttet kunde vara dåligt pga av att bebis har lagt sig till rätta för förlossning och att hon då får ett sämre mått. Men hallå! Min mage har inte växt alls. Jag tar ju kort varje vecka på min mage och jag kan se på dem att det har faktiskt inte hänt ett skvatt.
    Jag tror bestämt att jag får ringa förlossningen imorgon och prata med dem, för jag mår rent ut sagt bajs just nu. Eftersom jag fortfarande kräks äter jag dåligt och min vikt har stått still länge nu. Barnmorskan påpekade att jag såg torr ut och jag kan intyga att jag känner mig torr och har ingen vidare hunger. Lite dropp kanske inte skulle skada.

Jag behövde skriva av mig. Känner mig så utelämnad.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011