• carlan

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

strössel: Vist kan man ha det men hoppas att det drar igång inatt för dig. Försök att sova för det behövs. Jag gjorde misstaget med min dotter att jag var helt slut och då blir det en pärs i förlossningsrummet. Så vila nu! Kom ihåg att det är vanligt att det kommer igång på natten. Jag säger det igen, vila!
  • carlan

Enya: Mysigt att du fick göra ett UL när du var på Akademiska. Bor ni när Uppsala? Jag bor i Årsta.

• carlan
    Enya: Kul att du bor så nära. När du känner dig varm i graviditeten kanske vi kan styra upp en träff här i Uppsala.

Skulle ljuga om jag sa att det var bra men jag är glad ändå att vara gravid och har nu bara 9 veckor kvar av graviditeten. På torsdag ska jag till Akademiska för koll av moderkakan, hoppas den har flyttat sig. Anar annars att man planerar för snitt, vilket jag inte vill.

Idag har kommunen varit här och fixat med min rullstol. Hoppas att det går lite lättare nu. Dock hade han inte alla saker med sig så han skulle komma tillbaka någon annan dag. Men bra att han fixade med hjulen så kanske det går lite lättare på torsdag. Har ingen som kan hjälpa mig till akademiska så det blir att vara ute i god tid. Tycker verkligen synd om alla som sitter i rullstol hela livet.

Strössel: Bra att du vilar nu. Det behöver du för bebis kommer  ta energi av dig när det väl är dags. Håller tummarna att den kommer snart. Är så nyfiken och sugen på att se mera bebis bilder i bloggen.
  • carlan
    Karmosin: Jag har jobbat som fastighetsskötare på Brf. Kamomillen men det är nog grann förening från där du bodde. Vi har velat köpa en lägenhet där du bodde men dem har blivit dyra. 1,6 miljoner för en renoverad 3:a.

Vi bor i dem stora gula husen vid Fyrislundsgatan. Trivs inge vidare så vi letar hus men vi har köpt för dyrt så vi blir nog kvar här ett tag till. Men som du skrev är det ett fint område för barn men den sista månaden har varit konstig. Vår bil har dem försökt ta och knackat sönder en ruta på. Entrédörren till vår uppgång krossades några dagar senare efter det. T.o.m. tanterna i huset har blivit lite orolig att det har blivit mycket bus i området.

Hoppas dina prover idag var bra och att du får vila ikväll efter allt.
  • carlan

anderska: Jag tog epidural vid min förlossning med min dotter och kan berätta att den känns inte. Man får först en bedövnings spruta innan den "stora" sprutan. Kan starkt rekommendera denna lindring. Finns ju annars paddlar mm men epiduralen hjälper verkligen men den kan man inte få på en gång.

strössel: Hoppas på att bebis vill komma snart. Klarar du inte av och sova åk in och få hjälp med det. Rekommenderar det starkt + då kollar dem så allt är bra med bebis.

ego: Min moderkaka har flyttat sig så jag ska få föda vaginalt. Yes!!! Så skönt. Men något som är jätte jobbigt är att jag räcker inte till här hemma. Två hundar och min dotter varannan vecka, det går bara inte. Vet inte vad jag ska ta mig till. Min man vägrar fodervärd till hundarna. Min dotter älskar skolan men jag funderar på att hon får vara hemma med mig mina veckor. Men får man det? Hon går i förskoleklass.
    FAN! fick gå och spy upp all middag! Kan inte ens skriva ett inlägg ifred. Hur ska man orka. Mannen jobbar över ända till midnatt. Tårarna kommer snart.

• carlan

Eileen: Min dotter är självgående hemma men för henne skulle skolan vara bäst men frågan är vart jag ska vända mig för att få hjälp med att hämta och lämna. Tänkte jag ska fråga hennes fröken imorgon. Kanske man kan få någon annan förälder i närheten att hjälpa till.

Min man litar inte på andra med hundarna, dem är hans allt. Han har precis bytt jobb så han måste visa framfötterna men annars är det min man som har tagit hand om hundarna. Funderar på att sätta upp en lapp i trapphuset om det är någon tant som har lust att ta någon promenad med hundarna men är rädd att bara få hjälp när det är sol ute. Jag behöver hjälp alla dagar.

Känns bara så himla jobbigt att vara så maktlös.

• carlan
    Tack för all stöttning.

Har pratat med min man och han har fixat så vår Jackrussell ska få vara hos min svärfar, det kommer att underlätta. Sen har jag hittat en tant i huset som kan gå med vår Chihuahua.

Nu är det bara kvar det där med dotra min. Hon fick stanna hemma idag tyvärr för ja orkade helt enkelt inte ta henne till skolan. Hon är lite små snorig men det hade hon aldrig fått stanna hemma för annars. Dock väckte hon mig kl 2:30 på natten så inte så konstigt att jag mådde pyton på morgonen.
    Nästa vecka är det höstlov och då ska hon vara hemma hos mig. Hon kommer kanske inte få gå ut så mycket men jag har min bror som också är ledig så kanske han kan komma förbi och gå till lekparken. Annars får det väl bli pyssel inne för hela slanten.
    Men jag ska försöka kolla med skolan om det finns någon förälder som är villig att ta henne till skolan. Vi bor bara 10 minuter från skolan om man räknar en frisk människa. För mig tar det ca 25-30 minuter.

Lulis: Mina bröst har också gott ner. Kan tycka att det har gått i vågor. Tre dagar efter förlossning då kommer dem svälla. Gör sketa ont.

Jis: Jag hade förvärkar så starka så jag var tvungen att stanna upp när jag gick, tre månader innan min dotter kom så allt är möjligt. Jag blev dock till slut igångsatt fast alla värkar. Fick snygga magruter efteråt (om man slätade ut överskottshuden...)

strössel: Hoppas att bebbe vill ut nu i helgen. I andra trådar har IVF bebisar kommit väldigt tidigt och legat på NEO. Det är något jag har varit orolig över under hela processen med IVF. Men det verkar inte vara ett problem i denna tråd. Bra att du ändra på statistiken till någe positivt

mera ego: Imorgon ska jag ha baby shower. Ska bli jätte kul att få träffa nära och kära. Borde ha gott och lagt mig för länge sedan men man blir knasig av alla tupplurar man tar per dag. Förmodar att det kommer upp en massa fina bilder på min blogg om det senare.

Sov gott alla.
  • carlan

Ja jag tror det. Men jag väntar en flicka så snart kommer dem med. Jag har gått precis 32 hela veckor idag. Så snart är det dags.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011