Inlägg från: Sputnik II |Visa alla inlägg
  • Sputnik II

Upptäckte millimeterstora bruna fläckar när jag var på toa alldeles nyss. PANIK.... Illamåendet har varit som bortblåst idag också utan har istället haft ilningar/strålningar i livmodern. Ömheten i brösten består dock. Kan inte göra annat än att vänta förstår jag, men fy så rädd jag är nu... Livrädd.....  Går in i v 8 imorgon, (7+0)....

• Sputnik II

Vi firar ingen påsk i år heller. Vi är visserligen ledig båda två, men vi orkade inte planera för något... Sen såg jag på nyheterna imorse och tappade smak för ägg överhuvudtaget.... Kräks  Men en helg utan speciellt påskfirande går ju bra det med!

Glad påsk på er allihopa!

• Sputnik II

Jag är också helt inställd på vaginal förlossning. Jag har ju iof länge kvar, typ 32 veckor, men ändå... Vill inte att de ska skära i mig. Jag var så rädd inför laparoskopin som gjordes i feb i år. När jag låg på operationsbordet, bara sekunder innan sömnmedlet tog var paniken nära... Nä fy, får jag välja blir det vaginalt.

Det viktigaste är väl dock att det blir bra för var och en av oss.  Vi är ju olika med olika uppleveleser som påverkar oss!

Ego:  Idag kräktes jag för första gången, mitt i tandborstningen. Vilket kaos det blev, men aldrig har jag varit så nöjd av att få kasta upp!!
    Imorgon är det VUL, helt ärligt är jag så rädd att kroppen bara lurar mig med de symptom jag har. Tänk om det hänt plutten något? Jag är hoppas så att det går bra....

• Sputnik II

Idag var det dags för VUL och vi fick se ett vackert tickande hjärta! Vilke lycka!!! Stämmer det att risken för missfall minskar efter att man sett hjärtat slå?
    Plutten var 1.65 cm lång och enligt läkaren var jag i v. 8+3. Enligt mina beräkningar bör jag vara i 7+5. Är det någon av er kloka här inne som vet jur man räknar när man gör FET? Nu när jag fått graviditeten bekräftat kommer jag nog bli mer aktiv här. Har som inte riktigt vågat tidigare. Visst, det är fortfarande tidigt, men nu ska jag försöka njuta så gott det går!!

Speck: Bra tips om ett tomt textdokument, jag har verkligen svårt att komma ihåg vem som säger vad! Får börja med det istället!!

Angående viktdiskussionen: Små viktskutt låter som en bra idé... Vi bestämmer oss för det!! Tungan ute Jag har nog lyckats dragit på mig ett par kilon av bara massa skitmat/godis....

• Sputnik II
    Jis: Fin vagn!!! Så kul att få handla!!! Skrattande

Spets: Förstår exakt vad du menar, blev lika orolig jag med när jag var kring din vecka. Dock fick jag lära mig att det är helt normalt. Symptomen kommer och går. Så de kommer tillbaka!! Jag ville också må konstant illa, bara för att få känna mig gravid! Men ta det lugnt, snart är det tillbaka igen!! Solig
  • Sputnik II

Hej på er,

Nu är det länge sedn jag skrev något här. Men orken tryter resvärre. Dock är jag inne varje dag och läser i tråden. I går gick jag in i vecka 22, det är helt fantastiskt! Skrattande

Tredjemaj: såg att ni köpt en buggaboo, vi är också intresserade av en sån vagn, men dessvärre säljs de inte här där vi bor, närmaste försäljare är 20 mil härifrån men vi planerar en tripp dit. Vad var det som gjorde att ni föll för den vagnen? Vi är något fundersamma på hur den kommer klara vinterunderlag, och ordentliga vintrar har vi här..... Men den verkar ju så enkel och smidig jämfört med många andra vagnar.

Är det någon annan i här som har en bugga? Vad tycker ni o den isf?

Speck - vecka 37 (36+6) BF 20/8
    Strössel- vecka 29 (28+0) BF 21/10
    Vickan I - vecka 28 (27+2) BF 25/10
    Aurora79 - vecka 25 (24+3) BF 14/11 2011
    Lillstintis - vecka 22 (21+5)
    Sputnik- vecka 22 BF /712  
    Kelsson  - vecka 22 (21+0) BF 8/12
    Tredjemaj - vecka 15 (14+5) BF 21/1 2012
    cattm - vecka 9 (8+5) BF 5/3 2012

• Sputnik II

Tredjemaj; Nej väldigt trött är jag väl inte, bara lite orkeslös, men det har börjat vända tycker jag!

Ja jag har hört många som varit nöjda med buggaboo, och visst är de snygga. det är blivande makens förstahands val!

Härligt att ni fick tag på en för ett så bra pris! Det är ju vad andra vagnar kostar  jue! Köpte ni med mugghållare?? Onödig kanske, men det såg så coolt ut! Tungan ute

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011