Inlägg från: Sputnik II |Visa alla inlägg
  • Sputnik II

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Eileen1 skrev 2011-11-15 19:50:57 följande:
    Orsaken till lugnet i magen var att bebisen sjunkit långt ner och fixerat sig, detta gjorde att han kunnat "sträcka ut sig" så fötterna ligger rakt upp ist för höger sida som tidigare. När han nu sparkar gör han det rätt upp i moderkakan som fungerar som stötdämpare...Phu nu kan vi andas ut. Gud så rädd jag varit hela dan, han var ju annorlunda redan igår. Som en film som spelades om och om igen i huvet med det som hände min syster för 17 år sen. Det
    började så här och slutade med ambulans 25 mil, akut kjejsarsnitt och en bebis som dog efter 7 timmar. Sprang runt här på 20 min hade jag duschat, packat BB väskan, röjt köket, fixat tvätten mm var övertygad om att vi skulle bli kvar med snitt. Luften har gått ur oss, ligger på soffan och halvsover i varandras famn och minst en av våra händer på magen.
    Vad skönt att det såg bra ut! Glad
  • Sputnik II

Aurora: Så nära det är nu. Håller tummarna för att du slipper igångsättning!

Cattm: Vad jobbigt det lät med magen/tarmarna. Hoppas att det blir bra/bättre snart.

Spets: Förstår att du känner dig besviken.

Kasa: Låter som om det snart kan vara dags för dig med! Spännande!

Nu har jag missat att kommentera många av era inlägg. Ni skriver ju så mycket att jag inte kommer ihåg allt jag vill kommentera. Jag är som vanligt in varje dag och uppdaterar mig kring allt som händer, men kommenterar som sagt sällan. Idag är jag i vecka 37+4 och börjar så sakteliga förstår att det börjar närma sig. Jobbar denna vecka samt två dagar nästa vecka. Min tanke är att gå hem en vecka innan bf. Har svårt att vara hemma själv då jag känner efter och blir orolig konstant för allt. På så sätt är det skönt att vara på jobbet. Jag hoppas att kroppen orkar  några dagar till!

• Sputnik II
    Viksan07 skrev 2011-11-27 09:23:31 följande:
    Nu är det BF för vår bebis! Men hittills inga värkar, vatten eller annat :( värkarna med äldsta sonen kom igång natten till bf, och det skulle ha varit inatt om den här bebisen var lika punktlig som storebror. Är jättetrött eftersom jag som vanligt sov dåligt inatt, och maken sprang runt sedan tidigt och lät, och stängde inte dörren till sovrummet! Och nu kan jag inte somna om! Blir så irriterad för om värkarna startar måste man ju vara utvilad, så onödigt.
    Hoppas bebis kommer snart! Tänk så spännande!! Skrattande
  • Sputnik II
    Kelsson, vilken lyx med TUL och datum!  På mitt landsting får man gå över 21 dgr. Fast min bm har lovat att röra livmodertappen (hinnsvepning?) när jag är fullgången.
    Jis skrev 2011-11-28 20:17:32 följande:
    en fråga, jag har ju som sagt gått upp mkt sista veckorna (typ 4 kilo) å idag märkte jag att det började klia på magen...kan det vara så att man får bristningar nu på slutet, alltså jag är i vecka 39 och har klarat mig från bristningar hittills...Jag vill verkligen inte få några. Jag har insett att jag kommer gå upp mkt mer än jag ville men det är så det är, sålänge jag slipper bristningar (har några på magen sedan innan å dom har hunnit blekna, fick dom för 10 år sen eller så...), jag menar kilorna kan jag få bort sen men bristningarna...*Buhu*...Vad har ni för erfarenhet?
    Jis: Jag har klarat mig från bristningar på magen fram tills förra veckan då jag upptäckte några under naveln. Är i vecka 38+4 idag. Likadant var det för syrran, bristningarna kom sent. (Ledsen för mina uppmuntrande ord Tungan ute). Jag ser de iaf som ett vackert bevis på min graviditet. Det jag istället är "rädd" för är att få en massa överflödigt skin på magen som hänger och inte går att få bort.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011