Speck skrev 2011-05-11 07:17:25 följande:
Viksan: Ja.. vad är det för slags huvudvärk.. den sorten som gör ont?
, lika skön som vanligt!! Jag har ocks vansinnigt ont i huvudet, prickar som dansar runt, och ljuskänslig. Har läst någonstans att den extra vätska man bär på under graviditeten kan trygga min ögonen på något vis, kanske är det detta som orksakar smärtan..? Barnmorskan sa att jag skulle prova att dricka äppeljuice..? Kanske kan testa?
Kelsson, det är vanligt att kroppen ställe sig på spar låga under graviditeten, man spar helt enkelt inför amningen som ska komma. Vissa lägger på sig mer, andra mindre. Det viktigaste är väl ändå att man mår så bra som möjligt, och att man får i sig de näringsämnen man själv o bebben behöver. Att gå upp för mycket kan vara bökigt vid själva förlossningen, det underlättar om man är i ok form, men det är ju en annan sak. Ut kommer den ju!!
Vicksan, jag är också konstant yr! Hoppas det går över snart, det är ingen vidare behaglig kännsla. Tror det har med mitt låga blodtryck att göra. Sätt dig m huvudet mellan knäna när det blir för jobbigt.
Ego: Har haft en turbulen vecka. Fick åka till Gynakuten igår, hade en jätte blödning, jag menar GIGANTISK, först massa blod som bara plaskade ner i toan, sen kom det en klump stor som ett plommon!!! Jag var helt säker på att det var bebisen som kom ut, men det verkar änså som att den sitter kvar där inne. Sjuksjöterskan som skrev in mig sa att det lät som ett missfall, vilket ju såklart inte kändes bättre... Vet inte vad jag ska göra nu, läkarne sa att jag skulle ta en promenad. Vadå, en jävla promenad!!! Har kämpat för den här graviditeten i tre år, och han säger att jag ska ut o gå. Jag kommer tappa den lilla sans jag har kvar om det ska fortsätta så här. Jag bokstavligen bräkte ut nån slags kontigt läte när jag fick se hjärtat, var säker på att det skulle vara helt tomt. Fy, vilken dag!! Skulle fårr akupunktur mot illamåendet idag, men barnmorska ville inte sätta några nålar. Hu...
Kram alla.