• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Speck skrev 2011-04-23 19:40:52 följande:
    Haha va roligt det blev, jag menade att skriva strax under NAVELN, hahaha.. Det var ett slarvigt skrivfel från min sida.. Men det är nog nerver i magen också som gjorde den nypande känslan och inget annat.  Åh jisses va jag skratta till nu när jag insåg varför du började prata om din axel - för jag förstod först inte alls... fick läsa ditt inlägg 2 ggr och sen scrolla upp och läsa vad jag skrivit och då såg jag naxeln! Skrattande
    Hahaha.. så hela min låååånga utläggning var helt fel! Vad lustigt, hehe, lite pinsamt också... Skrattande

Kelsson, jag undrade också vart du tagit vägen! Jag mår så illa att jag också undrar hur jag ska kunna sköta jobbet... Hur mår du idag? har du några tips på hur man ska klara detta? Har tänkt kontakta en zonterapeft, se om det kan hjälpa. Akupunktur har jag möjlighet att gå på igen, dyrt och tog halva dagen under den veckan. Du får gärna dela med dig om du hittar några "husmors tips"... må bättre...
  • kasa01

Kel, jag ska in till huddinge imorgon, mår så dåligt, kanske något är fel. Skriver in mig om det ser bra ut då. Det jag är orolig för är att min hcg stegring har orsakat att cancern har triggats, och då skenar hccg't till jätte höga nivåer. Eftersom jag mår såpass illa hela tiden, (som att ha influensa, fryser, ont i kroppen, yr, pricker framför ögonen, svimmig, mm osv), vill jag vet att jag gör det pga en bebis, inte en ny tumör.

Lesen om jag inte komenterar er andra så mycket just nu, men mår som sagt inget vidare... ska blir bättre, lover.

• kasa01

Kel, jag väntar tills i morgon. Är det en ny tumör är det inget de kan göra annat än att operera bort alltihopa, och det kommer inte göra någon skilnad om det upptäcks idag eller imorgon... Däremot ville jag inte vänta tills v 9, som jag fått från början. Det är även svårt att se på VUL, egentligen skulle mina mola läkare titta på detta antar jag. Men jag börjar på huddinge imorgon så får vi se. Jag är 7 fulla veckor idag, är allt ok borde de se ett hjärta. gör de inte det är det nog en god ide att börja titta på annat. Tack för dina tummar, hoppas de hjälper Hjärta

• kasa01
    carlan skrev 2011-04-27 09:50:40 följande:
    Kasa: Massor med kramar till dig och känn ingen press att kommentera utan gör det som känns bäst för dig. Vi finns här i mint nio månader till ;)
    Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • kasa01
    Mumlan74 skrev 2011-04-26 11:41:55 följande:
    kasa01: finns du i stockholmsområdet? I så fall vet jag en duktig akupunktör där man inte behöver sitta och vänta och där behandlingen tar en timme (och hon håller alltid sina tider). Kan göra underverk mot illamåendet!
    Glömde svara dig, vill jätte gärna ha info om henne! Bor på söder, Stockholm. KRAM!
  • kasa01
    Speck skrev 2011-05-11 07:17:25 följande:
    Viksan: Ja.. vad är det för slags huvudvärk.. den sorten som gör ont? Flört 
    Skrattande, lika skön som vanligt!! Jag har ocks vansinnigt ont i huvudet, prickar som dansar runt, och ljuskänslig. Har läst någonstans att den extra vätska man bär på under graviditeten kan trygga min ögonen på något vis, kanske är det detta som orksakar smärtan..? Barnmorskan sa att jag skulle prova att dricka äppeljuice..? Kanske kan testa?

Kelsson, det är vanligt att kroppen ställe sig på spar låga under graviditeten, man spar helt enkelt inför amningen som ska komma. Vissa lägger på sig mer, andra mindre. Det viktigaste är väl ändå att man mår så bra som möjligt, och att man får i sig de näringsämnen man själv o bebben behöver. Att gå upp för mycket kan vara bökigt vid själva förlossningen, det underlättar om man är i ok form, men det är ju en annan sak. Ut kommer den ju!!

Vicksan, jag är också konstant yr! Hoppas det går över snart, det är ingen vidare behaglig kännsla. Tror det har med mitt låga blodtryck att göra. Sätt dig m huvudet mellan knäna när det blir för jobbigt.

Ego: Har haft en turbulen vecka. Fick åka till Gynakuten igår, hade en jätte blödning, jag menar GIGANTISK, först massa blod som bara plaskade ner i toan, sen kom det en klump stor som ett plommon!!! Jag var helt säker på att det var bebisen som kom ut, men det verkar änså som att den sitter kvar där inne. Sjuksjöterskan som skrev in mig sa att det lät som ett missfall, vilket ju såklart inte kändes bättre... Vet inte vad jag ska göra nu, läkarne sa att jag skulle ta en promenad. Vadå, en jävla promenad!!! Har kämpat för den här graviditeten i tre år, och han säger att jag ska ut o gå. Jag kommer tappa den lilla sans jag har kvar om det ska fortsätta så här. Jag bokstavligen bräkte ut nån slags kontigt läte när jag fick se hjärtat, var säker på att det skulle vara helt tomt. Fy, vilken dag!! Skulle fårr akupunktur mot illamåendet idag, men barnmorska ville inte sätta några nålar. Hu...
    Kram alla.
  • kasa01

Jis, är i vecka 9, 8+5. Fortfarande i riskzonen med andra ord,där allt fortfarande kan gå åt pipan. Kunde inte tro att något hade överlevt det blodbadet, det var som att kissa, fast blod, o sen klumpen. Fulkomligt vidrigt. Härligt att allt går ba fr dig nu, hoppas du slipper fler alergiska reaktioner.

Tack för kramen vicksan!

• kasa01

Ankaja o Aurora, had kunde inte säga varför det blödde. När han fick höra att jag var IVF patient trodde han att det kunde varit en av två som kom ut, men jag fick ju bara ett ägg tillbaka. Kram på er!

• kasa01

Speck, vilken jätte fin mage du har! Det ser nästan ut som att du har en sammandragning när du tar fotot. Äppeljuice, vet inte varför... jag välkomnar alla flummiga tips just nu. Sötmandel skulle visst också vara bra, fast mot illa mående och halsbränna.

Kelsson, de flesta rasar ju i vikt om amningen kommer igång som den ska. Dels för att det tar en väldig massa energi för kroppen att omvandla maten vi äter till mjölk, dels för att bebisen behöver mycket mer än i magen, dels för att hormon nivårerna rasra, och sparfunktionen med den. Det känns inte som att du är jätte olycklig över viktökningen dock, det är bra. Ta det mer ro, det mesta löser sig! KRAM!

Strössel, mysigt att dina hundar gillar magen, men de får allt vänta med att hoppa på den ett par månader tillSkrattande.

Viksan, ja yrseln kan vara lite otäck, man vill inte köra bil i onödan! Jag trevar mig fram till toaletten på nätterna, det blir ofta två vändor.. Synen brukar komma tillbaka när jag nått toan. Har löjligt lågt blodtryck nu, hoppas det blir lite bättre snart.

LGT, lycka till m KUB. Ska hålla alla tummarna!

Zappa, grattis till graviditeten! Hur mycket blödde du? Jag har småblött hela tiden, men detta var nåt i egen klass. Det FORSADE verkligen, har aldrig blött så mycket end vid värsta mens dagen. Det höll bara på en liten stund också, jag kände att det rann och trodde det var progestronet som kom ut. Väl på toa forsade det rött blod.. ca 10 minuter senare kom det ut en klump, stor som ett plommon, eller en stor jordgubbe. Efter det kom det nästan inget mer... Så himla konstigt, och väldigt obehagligt! Fattar inte att något kunde vara kvar i mig efter det, men men... Nu ä jag tillbaka till att bara småblöda. Känns inte jätte tryggt faktiskt, men det är väl bara att ta en dag i taget.

Stor kram allihopa!

• kasa01

Carlan, jag har tänkt på dig, skriver inte så mycket nu eftersom jag mår ännu mer illa av att sitta vid datorn men det här känns viktigt. Det är inte alls ovanligt att hormoner gör en nedstämd. Allt det du känner kan faktiskt ha med det att göra, o ingenting du kan påvekar själv. Jag blir lite förvånad över att man pratar så lite om det, speciellt på mödravården. Min bässta vänninna fick en förlossningsdepression och var jätte dålig efter förlossningen. Det kom då fram att hon varit jätte nere under själva graviditeten också, men inte velat säga så mycket. Det är ett himla hyschande om det känns det som. Ta detta på alvar, be dem kolla dina sköldtjörtel värden också när du ändå kollar järnreserver.
    Jag vet att jag skriver lite osammanhängande, hoppas det är ok. Jag fick föresten primperan utskrivet idag, så jag mår itne lika illa just nu. De ville inte ge mig akupunktur eftersom jag blödde så i tisdags, vilket var planen för att lindra illa måendet. Nu hoppas jag att detta ska hjälpa så jag kan klara de kommande tre veckorna. Sen hade jag tänkt att jag skulle sluta må illa Skrattande

Kram på er allihopa.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011