• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hej tjejer!

Nu har jag läst hela tråden från helgen men jag vågar inte kommentera för jag kommer garanterat glömma någon.

Vi har varit i Kolmården med lilltjejen och tittat på djur. Det har varit en rolig helg men oj vad trött jag är nu efter att ha kört helga vägen hem till Stockholm. Det blir en tidig kväll.

Kram

• Luella

Strössel: Det är så tråkigt att inte hitta något när man är inställd på att shoppa loss. Jag handlar jättemycket på Lindex och Polarn och Pyret när dom har rea och sparar till nästa år då det är säsong. Sen fyndar jag massor på Tradera. Min man håller på att bli galen av alla kläder som vår dotter har .

Jag skulle föresten precis rekommendera samma magkräm . Jag vet inte hur mycket det hjälper men det är skönt.

Fin mage!

Tredjemaj: Vilken lycka! Stort grattis till lilla hjärtat där inne.

Kasa: Skönt att du mår bra.

Angående täcke och filt, vi fick ett täcke från något danskt märke och till det passar inga lakan. Men hon använder inte täcke iaf utan bara filtar och helst inget alls.

Föresten, är det någon som har koll på det där med moderkakan? På ultraljudet sa BM att den satt långt ned men att den inte täckte öppningen. Hon sa att det inte var någon fara och inget jag skulle grubbla på men att de ska kolla moderkakan igen i vecka 32. Är det vanligt att den kryper nedåt?

• Luella

Grattis spets, vad mysigt!

Vicksan, jag har kännt bebisen sedan vecka 16 men då var det inte varje dag. Nu känner jag bebisen iaf någon gång om dagen.

• Luella

Föresten läste jag i en annan tråd att Polarn & Pyrets sommarrea startar på torsdag.

• Luella

Strössel, trist att dom tar bort dom där informationsmötena på Försäkringskassan. Jag tyckte att det var en bra service och bra att få komma och ställa lite frågor.

Viksan, ja det är verkligen jobbigt att det inte kunde få vara lite lättare efter allt kämpande.

Kasa, jag tänker på dig och hoppas att det kommer gå bra.

Kelsson, Pop kör även rean i sin webbshop. Den startar 7:00 imorgon bitti.

Ego: Jag fick mejl från en babybutik om Bugaboo Donkey. Priset ännu inte fastställt men det är möjligt att lägga beställningen och sätta in 2500:- i handpenning. Vi är nog helt galna men nu har vi beställt en vagn som vi inte vet vad den kostar och dessutom lagt en handpenning utan att veta om vi verkligen får vagnen. Tänk om det är massor av människor som betalat in och så får dom inte så många vagnar?!

Annars mår jag bra men är jättetrött trots järntabletter. Jag som normalt älskar mat har tappat aptiten och är inte så sugen på något alls. Hoppas att det går över.

• Luella

Kasa, hoppas att det kommer ett brev och att det brevet kommer snart. Jag förstår att det måste vara hemskt för er.

Nu är jag i v. 20 så jag antar att det är järnvärdet som spökar. Jag tror att jag åt två järntabletter om dan förra graviditeten men jag vill nog kolla järnvärdet innan jag börjar med det igen.

Vickan, tack för lugnande ord. Jag fick mejl idag från affären där dom bekräftar att vi kommer få våran vagn och det känns mycket bättre nu.

Kul med rean! Jag var också där men det blev mest kläder till dottern. Det enda jag vågade köpa till bebisen var en blå t-shirt .

Anderska, vad jobbigt med illamåendet. Hoppas att det går över snart. Bra tips från Kasa och Vickan, alla är livrädda för personer med maginfluensa

Jis, du har ju helt rätt. Shoppa på! Mitt problem är nog mest för att jag handlade så otroligt mycket till min dotter. Jag ska nog gå igenom klädberget och se vad som kan återanvändas. Men just nu har bebisen en grå ullfilt från Klippan och en t-shirt iaf. Jag vill ju gärna att han ska ha egna saker och inte ärva allt.

Speck, det är helt ok med gnäll. Jag känner mig också irriterad och längtar mest efter semestern nu.

• Luella

Jis, hoppas att du får en härlig helg!

Strössel, bry dig inte om vad outbildade människor säger i din omgivning. Under min förra graviditet hade jag en kollega som var gravid med sitt andra barn och som hade BF en månad innan mig. Min mage var dubbelt så stor som hennes och det var inget fel på hennes bebis. Men hon fick mycket kommentarer om sin lilla mage och jag fick mycket kommentarer om min stora mage. Ignorera dom är allt jag har att säga, folk verkar ha något tvångsmässigt beteende att kommentera gravidas kroppar.

Vickan, usch vad svårt. Jag förstår precis hur du känner och att man inte vill köpa för myckt om det inte blir något. Av principskäl tycker jag att ni ska köpa den för det kommer ju förmodligen att gå bra men jag är osäker på hur jag hade gjort själv i samma sits. Jag vågar inte ens köpa en liten barngarderob från Ikea.

Kasa, vilken fantastisk nyhet . Grattis till lilla friska bebisen, lycka! Vad skönt ni kommer ha i helgen och resten av graviditeten också för den delen.

Ego: jag hoppas att ni har något bra input.
    Sedan ett par veckor har det börjat trycka nedåt på ett lite obehagligt sätt. Svårt att beskriva men det känns som allt är så väldigt långt ned mot "hålet" där bebisen ska ut sen. Det känns inte alls bra. Ringde BM idag och jag ska få en tid att komma nästa vecka. Hon frågade om jag blödde (det gör jag inte) och om jag känner bebisen (det gör jag) och sen att om det känns konstigt i helgen ska jag ringa gynakuten. Det sista blev jag väldigt uppjagad av. Hur känner ni? Trycker det nedåt så ni känner det precis ovanför musen? Nu är jag i vecka 20+0.

• Luella

Jag pratade med min BM igår, dagen innan hon gick på semester. Hennes chef ska återkomma på måndag med en tid hos någon annan BM. Men det ligger ju en hel helg mellan att oroa sig på Rynkar på näsan.

Vickan, du har säkert rätt, det finns massor av ofarliga orsaker man är ju bara så dum och surfar runt och hittar fall där det hänt både det ena och andra. Jag ska försöka att inte jaga upp mig men iaf försöka ta det lugnt i helgen.

Jis, risken är minimal att det är Listeria i den där parmaskinkan.

Hoppas att ni får en härlig lördag och att regnet håller sig borta idag Solig

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011