Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Anderska, aha, nej det är nog inte möjligt. Men spontant låter det inte som det skulle vara någon fara. Det är ju mycket som händer där inne just nu.Speck, ja, vi har använt och använder pyjamaser. Vi använde pyjamas från dag 1 men även typ sovpåsar med armar men inga ben utan det är som en påse istället för ben. Det är mina gamla som jag hade när jag var liten. Min tjej hade 50/56 i mer än en månad, jag hade bara mina gamla kläder från när jag var liten och jag var ganska trött på dom och köpte massor i 62 sen. Folk har hela tiden sagt att bebisar växer så snabbt men en dryg månad med ett litet urval kläder är en trist månad. Men jag hade mjukisbyxor på henne och omlott-tröjor (inte bodys) och det fungerade toppen.
Strössel, åkpåse är mycket bättre än täcke om man ska ha ett vinterbarn. Min dotter använde sin åkpåse även den vinter som var när hon skulle fylla 2 och hon kommer ha den även nästa vinter när hon sover ute på dagis. En åkpåse är varmare än täcke och är dessutom superpraktiskt tycker jag. Runt ett täcke har man oftast bomullslakan och det svalkar istället för värmer. Under åkpåsen hade jag en fårskinnsfäll och vi behövde aldrig några extrafiltar.