• carlan

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

strössel: BF? Om man räknar från ÄP är jag beräknad den 26 eller 27 december. Räknar man från mensens första dag är det 29 dec. Förmodar dock att man räknar ifrån äggplock att den blev till då.

Det är en konstig känsla i kroppen när man kommit till den dagen man väntat på så länge, TD:en. Och nu är den bara här. Känns som det gick jätte fort nu men inte när man väntar.

Fast man sätter ju upp nya "mål" att nå. Nu är det att boka VUL tid. Blir väl om 4-5 veckor.Glad

• carlan

Önskar att jag hade många proggisar kvar. Ska ta två idag sen tänkte jag dryga ut det och ta en om dagen. Men när jag ringer dem imorgon ska jag fråga om jag inte kan få några askar till. Eftersom jag har två MF bakom mig.

Mumlan: Trevligt att kolla på vagn. Jag och min man var och handlade BeSafe till bilen idag. För er som inte vet vad det är så är det "ett bälte för gravida". Den drar ner bältet så det inte ligger på magen. Kändes faktiskt väldigt skönt att ha bältet så.

Barnvagn
    Vi har en Teutonia modell Timmy som vi ska köpa en hårdlift till den. Vagen är en sittvagn men har fullt liggläge. Köpte den efter liggvagen jag hade till min dotter. Liggvagen är kastad idag. Jag är mycket nöjd med denna vagn. Tycke om Teutonia för dem är mindre än Emmajlunga.

Vi testade idag om vi kunde ha hundburen och vagen ibakluckan och det gick bra att skjuta in vagen men fick dock lossa ett hjul. Skulle vi inte ha hundar då skulle det finna gott om plats men så är det inte för oss.

• carlan

Strössel: Vist är den. Kanon sak. Undrar varför jag inte hade en sådan vid min förra graviditet. Vad fick ni ge för eran? Vi fick betala 399 kr.

• carlan

Mumlan: Jag är jätte nöjd med min Teutonia. Var in och kollade lite på deras hemsida. Tror nog inte att min vagn finns kvar. Dem verkar ha gjort om den sittvagnen. Var ändå 4 år sedan jag köpte den. Gammal men fin. Fast alla nya vagnar verkar jätte häftiga. Lycka till i ljungen av vagnar. Hör gärna vad ni bestämmer er för.

• carlan

LGT: Tack för välkommnandet. Om gravidbälte kan du läsa om det här:

www.barntrygghet.se/vanta-barn-amning/besafe-gravidbalte/

På min kartong stod det att det var viktigt att man började tidigt. Förstås vill dem sälja sin produkt. Men jag skulle inte förlåta mig själv om man var med i en bil olycka och jag inte hade bältet. Men det är för mitt samvete, precis som att jag skippar att choklad eftersom det innehåller koffein. Men det är jag det.

• carlan

LGT: var så lite så. Det är ju bra att vi har varandra.

Speck: härligt med sparkar, längtar. Kommer kännas mer verkligt då.
    Angående bältet. Jag bor i Uppsala och hade väl tur då att både Barneshus och Babyland hade lågt pris. 

• carlan

kasa: Jag pratade precis men mvc och hon hade en huskur till illamående. Göra infärs vatten. Har inte testat men vem vet, det kanske fungerar.

Kelsson: det var ett bra pris på bältet.

• carlan
    Kelsson: Antinge hör du av dig till din MVC eller husläkare. På min mvc har dem inte alltid läkare där så då kan man få vänta några dagar för att få komma. Annars rekomenderar min klinik husläkaren. När jag väntade min dotter sa min barnmorska att jag skulle köpa åksjuketabletter på apoteket men dem hjälpte ytterst lite. Jag tycker du ska ringa och få utskrivet starkare åksjuketabletter. Jag kräktes den gången mer än 10 gånger om dagen om med starkare tabletterna kräktes jag bara 1-3 gånger.

Jag har inte begärt något utsrivet än men har fortfarande påsklov en vecka till från skolan. Så måste kanske ta tag i det till nästa vecka.

Ego: Inbokat VUL den 24 maj kl 10.30 hos Dr Johannes på Akademiska. Snart ska vi få se lilla bebisen igen. Ska troligen få två veckor till med vaggisar, det känns skönt. För min mage har inte varit bra dem sista dagarna.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011