• Knytet

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Tack tjejer, det var det ena embrot som bödde ut. Blödningen kom långt nedanför vår lilla plutt som var helt i säkerhet. Plutten mådde toppen o vi fick se hjärtat slå. Är så lättad, trodde verkligen det var över. Tydligen är det hormonerna från plutten som gjort att den andra blödningen dröjt i en vecka och bara gett lite beige brun flytning tills idag. Känns skönt att inte behöva vara rädd för att gå på toa på ett tag, nu vet jag ju att detta måste ut. Phuu. Tack för ert stöd :))

• Knytet

Tack alla. Jag är helt slut nu efter dagens bergodalbana. Vad orättvist att så många av oss IVFare blir utsatta för blödningar odyl, vi som redan innan plusset fått kämpa så hårt. Läste någonstans att 75% av alla som gjort IVF blöder någon gång under graviditeten, det är ganska många det. Nu ska jag sova. GOD NATT tjejor!!!

• Knytet

Kelsson, tack, jag mår toppen. Tror det värsta blödde ut igår. Kommer säkert bli nervös när nästa torsdag o VUL närmar sig men just nu tänker jag unna mig att njuta lite :)).

• Knytet

MissCat, jag läste om en studie som visade att illamående gravida kvinnor löpte mindre risk för missfall. :)
    Kan det inte vara så att det bruna är kvar från din nr 2. Tror det kan finnas kvar gammalt blod ganska länge som kommer ut med flytningarna via livmoderhalsen. Det är säkert ingen fara :)

• Knytet

Jordgubbe, usch stackars dig vad jobbigt det låter. Håller tummarna för igångsättning.

MissCat, tack här är bra, men illamåendet har satt in så smått. Spydde imorse när kag gick upp men har garderat med skorpor på jobbet som jag kan ta om det blir värre. Det kommer fortfarande brunt för mig o mer om jag anstränger mig. Tror jag får leva med det ett tag, ska se om det syns nåt på VUL på torsdag. På akuten syntes blodet som skulle ut som en mörkare fläck i livmodern.

Lulis, ja usch vilken oro. Men nu känns allt toppen. Kram

• Knytet

Kelsson, ja jag märkte igår när jag slarvade med maten att illamåendet blev värre och då var det ännu svårare att äta något. Jag har lite frukt och skorpor bredvid datorn som jag petar i mig emellanåt. Läkarn sa att blodet skulle ut så det var ingen fara alls snarare bra att det kom till slut Solig
    Hur länge fortsatte du med vitaminerna ? Jag äter D-vitman, Omega3, Kvinna enomdan och folsyra.Tog du dem hela graviditeten ? KRAM

• Knytet

Jordgubbe, hang in there. Hoppas du inte behöver gå så länge till.

Massa, försök strunta i kommentarerna. Folk tänker inte dem bara pratar.

Själv är jag lite orolig igen. Var ju på akuten för att jag blödde i onsdags o fick reda på att det var tvillingen som börjat blöda ut. Läkaren visade på skärmen blodet som skulle ut. Grejen var att det inte kom nåt mer, bara lite brunt igen då och då. Så idag kände jag att det började sticka i livmodern och göra lite ont. Vi skulle på middag hos mina svärisar och hann inte mer än innanför dörren innan jag kände hur det började rinna. Rusade in på toa o det kom en hel del blod, tryckte jag på lite kom det i en stråle. Så plötsligt kom det ut något stort, i storlek som fyra Mariekex på höjden o i konsistens o färg som lever. Blev livrädd. Var det tvillingen som äntligen kom ut eller miste vi vår plutt tro ? Detta var för tre timmar sen lite drygt o det har knappt kommit nåt mer blod efter det. Vilket helvete det här är. När ska vi få njuta, snyft

• Knytet

Kelsson, jordgubbe, tack. Jag tror jag avvaktar eftersom det knappt kommit mer. Sätter det igång igen åker vi in. Jobbigt det här men tror ändå någonstans att det är blodet vi såg på VUL som äntligen kommer ut. Längtar till torsdag då vi har nästa VUL

• Knytet

massa, bra att du fick komma tidigare. Ska det fortsätta så som jag har det nu kommer jag springa på VUL var o varannan vecka. Japp, på torsdag gäller det igen :)

• Knytet

massa, du har säkert en fin mage :)
    Usch idag har varit en jobbig dag o jag har känt mig lite nere. Kom lite lite mer koagulerat blod idag, har mått illa o varit jättetrött. Har också känt av lite kraftigare molvärk vid ett par tillfällen. Undrar just om allt verkligen är som det ska därinne....

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011