• Knytet

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson, mmmm det förstås, men då får det bli sjukskrivning för båda om han ska tappa mig titt som tätt. Nä nu bestämmer jag att det blir ny antibiotika istället :)

Jazmine, tack. Vi berättade direkt för alla nära. Alla visste om våra återföringar. På jobbet berättar vi efter KUB

• Knytet

massa, åhh vad härligt att järnvärdet blivit så mycket bättre, att magen växer som den ska och att inget mer blod kommit. Solig

Mariza, ja det kan tydligen bli så av UVI. Beror nog på hur känslig blåsa man har och min verkar vara ganska känslig Förvånad. KUB är inbokat Tisdag nästa vecka, börjar kännas lite nervöst. Mest för resultatet, för fick ju veta igår att graviditeten ser perfekt ut. Annars hade jag nog nojjat över att det kanske inte slog något litet hjärta där inne längre...
    Gravad, rökt och rå fisk ska man undvika om den inte är nygjord eller nyförpackad. Utöver det så är lax vildfångad från Östersjön, Vänern och Vättern att undvika. Vi-siblin på apoteket ska stabilisera magen. Det är ett fiber granulat gjort på små frön av något slag som är bra för tarmarna Glad
    magen är så himla olika från person till person. Googla på grravidmage och din vecka på Goole bilder så får du upp allt från att det knappt syns något till små spärrballonger. 

• Knytet

massa, ja heja heja oss på tisdag :))

Jazmine, du räknar veckorna från 5+0 till 5+6 sen börjar det om på 0. Har du en mobil så du kan hämta appar, hämta Baby gruppen eller baby center. Kul att följa utvecklingen odyl.

• Knytet

Jazmine, inte ett dugg. Skulle kunna bli nunna känns det som. Hoppas på bättring då jag idag tog sista vaggisen o sista östrogen pillret efter drygt två månaders larmande i mobilen. SKÖNT :)

• Knytet

7879, precis sim mig med köttet, vecka 13 idag o kan fortfarande inte ens tänka tanken på att få ner en köttbit. På Tisdag är vårt KUB ouuuiiii

• Knytet

7879, ja det känns lite oroligt, men det är nog ganska naturligt. Tänk om man får dåligt resultat... Hu. Tror jag faktiskt kan tillåta mig att njuta av allt det här bara detta steg är avklarat. Tog mitt blodprov redan den 25 Juni :). Vilken vecka är du i nu ?

• Knytet

Jazmine, jag började blöda o fick ont i magen v 5+3. ringde inte, vi åkte bara in. Som sagt vi är många som haft blödningar utan att det varit någon fara. Du ska dock inte gå o vara orolig o må dåligt. Åk in!! STOR KRAM

Kelsson, tack, hoppas bara slippa FP o ytterligare oro. Nä, måste tänka positivt. Det har varit mkt oro odyl men plutt har ju valt att stanna så det verkar vara en kämpe. Klarat att ligga i frysen ett par månader tom :)

• Knytet

Jazmine, usch vad jobbigt. Håller tummarna stenhårt för att det inte är MF....

• Knytet

Jazmine, hur går det gumman ? Har du pratat med MVC ? Har det slutat blöda ?

EGO, KUB imorgon. Känns både skönt o oroligt. Håll tummarna för oss imorgon halv två tjejor.....

• Knytet

massa, härligt att höra Glad

Tack för alla tummar. Det gick bra för oss idag. Fick 1:20 000 på båda testerna, kan inte bli bättre Solig. Plutt var oerhört foglig och låg perfekt i läge för att kunna mätas på alla håll o kanter. 6,8 cm stor. Fick se Plutt svälja lite fostervatten och slicka sig om munnen, underbart. Nu kommer jag kunna börja njuta av det hela. Är sååå lycklig Hjärta

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011