Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan: usch, stackare! Det låter väldigt smärtsamt! Hoppas medicinerna hjälper. .... Kasa: jobbigt med onda förvärkar! Tydligen inte ovanligt för oss som redan fått barn, att de gör ont. Har haft det sedan 7e månaden så man börjar bli lite trött på dem. Nu ärmser mer som kramper i hela magen, obehagligt. Det blir ju lite svårare att avgöra när riktiga förlossningen kommer igång denna gång, när sd redan gör ont hela tiden. Snacka med bm om dem om du böld orolig!

• Viksan07

Kasa: sista meningen blev knas -menade snacka med bm om du är orolig :D

• Viksan07

Är det några fler som har kissar? Har lite problem med mina kattdamer som direkt ska upp i bebissängen när sovrumsdörren är öppen, och sittern och babygymet lägger de sig i direkt när vi inte har dem inlåsta. Hade helst haft öppen dörr till sovrummen när bebis kommer - men det blir ju farligt för honom om våra keliga, nyfikna katter lägger sig hos honom:( och hur kul är det att ha katterna sovandes på bebisens alla grejer? Några andra som har haft kattproblem?

• Viksan07

Kelsson: fyspray låter smart, tack för tipset! Tror att det finns på Apoteket, ska fråga dem. Låter verkligen jättejobbigt att jobba såhär långt in i graviditeten, tycker att du ska ta hand om dig och vara hemma om du känner att det behövs. Går inte att få sjukpenning så sent i graviditeten som du är? Då slipper du ta föräldradagar.. Här går det väldigt långsamt på alla vis, så jag förstår att det måste vara svårt att orka. ..... Cattm: gå till sjukgymnast tycker jag med. De kan hjälpa till med övningar som kanske kan verka förebyggande. Hoppas du blir bättre! ..... Kasa: så du fick sonen tidigare? Så avis jag blir - skulle gärna ha fått denna bebisklump lite tidigare också :D det är lite segt nu. Ja, det är skönt att vara hemma och kunna ta saker i egen takt, hade inte orkat med annat med tanke på alla jobbiga krämpor. Då får vi hoppas att din bebis också kommer lite tidigare, som sin bror :) min grabb var punktlig, så jag har inga förhoppningar på att den här kommer tidigare :)

• Viksan07

Anderska och Cattm: det är så mysigt med goskissar, men det blir nog lite strul nu i början med bebis. Läskigt om de skulle lägga sig över bebisen, usch. Våra katter är också sånna som ska upp i ansiktet och gosa. Men sen när barnen blir äldre är det jättemysigt med kisse - vår ena katt sover varje natt i sonens säng, så himla sött! Våra katter har nu accepterat att de inte får sova i vårt rum, så det har gått bra.

• Viksan07

Aurora: häftigt med bara en vecka kvar till bf! Jag har under tre veckor kvar nu, och magen spänner och krampar lite hela tiden - tydligt att det börjar närma sig :) säkert ingen fara att du gått ner ett kg - bebisen är ju färdig där inne i vilket fall, antar att bm inte heller oroade sig :) min bebis har inte heller fixerat sig, inte alls ovanligt. Men förra grabben var fixerad i v 36. Bara bebis inte vänder sig till sätes så är jag glad :) är din bebis huvud rörligt / ruckbart? Min var långt ner och ruckbar, så han borde inte vända sig. Skönt att han är långt ner för då slipper man halsbränna!

• Viksan07

Har skakningar och är helt darrig och matt, mår helskumt. Tidigare under dagen sett stjärnor när jag böjde mig neråt. Ätit lite dåligt de senaste dagarna, vet inte om det beror på det. Någon som känt liknande? Vet inte riktigt vad jag ska göra, vilar en stund och hoppas det går över.

• Viksan07

Tack alla :) nu har det gått över, efter att ha sovit en stund. Men är fortfarande helt matt. Förmodligen blodsockret som dippade, de där bebisarna tar så mycket av en :)

• Viksan07

Aurora: usch, jag har inte heller fått den infon om ifall vattnet går och bebis inte är fixerad :( ytterligare en fråga att ta med sig till vm nästa gång. Min bm har senaste gångerna sagt om han är fixerad eller inte, men det är jag som av nyfikenhet har frågat om huvudet är ruckbart /rörligt. Hon berättade då att de allra flesta bebisar med ruckbart huvud förblir i sin ställning, men ibland har det hänt att de har vänt sig till säte strax innan förlossningen. Men det är säkert inget vi behöver oroa oss för!

• Viksan07

Aurora: ja visst blir man irriterad, och orolig näram inte får info? Himla konstigt att det kan vara så olika beroende på var man bor i landet. Om vattnet går så får vi med ickefixerade bebisar direkt ringa fl och fråga vad vi ska göra, känns lite obehagligt det där.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011