Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Nu ska jag till bm och checka järnvärdet, blivit lite bättre av högre dos i af :)

• Viksan07

Kasa: det låter super, du fick den rel tidigt gissar jag, inte alltför nära utdrivningen. Ska säga till maken att ligga på bm om att inte vänta för länge med att ge epidural, då blir det nog bättre. Lägsta dosen låter också bra. Kelsson: vet inte om jag känner mig lugnare trots tidigare förlossn :D allt kämdes så odörutsägbart under den förra, så det är väl det enda jag vet - att man inte kan förbereda sig helt. Men det jag vet nu är att det faktiskt kommer ut en bebis i slutet av allt och hur magiskt det är :) helt klart värt allt kämpande.

• Viksan07

Ego: järnvärdet har börjat gå uppåt här av den högre dosen niferex, så jag hoppas på att överleva även detta :D blev dock lite orolig när hon började fråga om bebisen hade rört sig normalt, vilket han nog har gjort, fast han är en ganska lugn bebis och det kan gå lite tid utan att han rör sig. Men enl kontrollen mådde han finfint som tur var. Själv kan man gärna må bläh, men det är mardrömmen om bebis gör det!

• Viksan07

Måste bara fråga hur ni gör med bebissängen, bäddning alltså? Med sonen hade jag bara ett tomt påslakan plus gallerfilt, och ett spjälsängstäcke när han var lite större. Men nu är det så mycket kallare än när han var baby. Livrädd för PSD så man vill ju inte ha ett för stort varmt täcke. Har nu också ett tomt påslakan plus flera filtar av olika slag, men är rädd att han sparkar av sig dem. Har för mig att jag förra gången hade ett spjälsängstäcke som jag stoppade ner i fotänden, så det höll sig på plats. Sovpåse kanske är bra men det är lite nytt för mig.

• Viksan07

Kasa: låter som min förlossning - jättelång öppningsfas hemma fyra på morgonen till tolv på natten då vi åkte in. Öppnade mig fort på bb innan jag fick epidural. Hoppas verkligen att den där jobbiga öppningsfasen blir kortare denna gång , eller hur?

• Viksan07

Kelsson: förstår dina panikkänslor, det är obehagligt att inte veta vad som väntar. Men det går säkert jättebra :)

• Viksan07

Kasa: ja jag har också hört att det går enklare och snabbare för kroppen att öppna sig andra gången, och man har mer effektiva värkar. Hoppas stenhårt på det! Tack för info om hur ni gjorde och tänker göra! Vågar kanske ocka ha bara lakan och filt på babyn :) Strössel: det låter ju ändå som att det har hänt lite eftersom tappen är så kort :) men nu vet du när du senast får din bebis i alla fall:)

• Viksan07

Karmosin: STORT GRATTIS till lillpojken, åh vad härligt! Känn inte dåligt samvete eller tänk negativt pga amningen, det är ju verkligen inget du kan rå för om det inte funkar. Har många vänner som haft jättejobbigt, men det har alltid löst sig till slut, med ersättning eller utan. Vi tjejer kan ju inte göra ngt åt hur mkt mjölk kroppen producerar. Se till att ta det lugnt och njut av din lilla pojke nu! Strössel: åh vad spännande att vattnet och slemmis har gått!! Hoppas värkarna kommer igång snart! Kelsson: lycka till med bilköp - spännande!

• Viksan07

Ego: v 37 och 9e mån imorgon, häftigt! Har köpt skötväska och babysitter på babyproffsens rea idag - så nöjd och väldigt prisvärt! Sedan såg jag och maken en jättefin turkos Britax b smart sittvagn, nu kan vi inte sluta tänka på den. Så kanske slår vi till på den! Vi har ju redan en bra liggvagn, men sittdelen är sönder.

• Viksan07

Vår pojke kommer heta Gustav :) det bestämde vi redan på UL. Jis o Lillstintis, det är ju ingen brådska med namn, ni hittar det som känns rätt. Grattis till nya veckor! Inte långt kvar nu! Går in i v 37 idag, mån 9 :) tiden börjar gå väldigt långsamt, jättejobbigt - man vill ju ha bebis nu! Och senaste dagarna har jag börjat känna mig mer och mer som en orörlig valross..

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011