Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

strössel: Skönt att höra, men tyvärr blev det pannkaka o sylt idag Obestämd o jordgubbar med grädde o vanlijglass i helgen... Hoppas att jag inte äter upp mig i onödan nu i början.

Speck: Du hade inte så mycket till att börja med så tror att du har enklare att gå ner det sen. Jag som har kämpat med vikten hela livet har nog lite svårare att tappa gravidkilona sen. Men i ärlighetens namn så kommer jag att bära alla extra kilona glatt bara jag får bära på en liten härlig bebis också!

• Kelsson1

Speck: Då förstår jag. Men det är inte roligt för mig heller att se mig själv i spegeln längre. Kämpade länge länge innan jag kunde se mig själv i spegeln o tycka om det jag såg. Har nog inte tittat igen sen ÄP... Men vägrar vägrar vägrar att låta vikten dra ner humöret!!!! Självklart blir det barnvagnsprommis i snö så det blir riktigt tungt så man får sig riktigt bra träning! Oooo väntar o längtar tills jag också får se det där! Har läst i andra trådar om att man läcker bröstmjölk, du får börja ha bh med ilägg i nu Skrattande

• Kelsson1

Håller med Speck att det är tråkigt med BM som kommenterar vikt oberoende om det är för mycket eller för lite. Jag vet att jag gått upp i vikt o sa det till BM så hon sa inget sa bara att det var normalt. Dessutom så tog jag av mig skorna utan att fråga om det. Jis tips till dig, nästa gång ta bara av dig skorna utan att fråga så blir det lite mindre.

Jag tror att jag är konstig. Mår illa men måste ändå äta konstant för att inte må mer illa! Hur friskt är det?

• Kelsson1

Speck: Har förstått det, det taskiga är att jag mår så illa att jag inte kan röra på mig o det betyder att jag bara går upp i vikt! Men inte klaga, jag är gravid o lycklig över det! Jag tror minsann att jag blir bestraffad för mina tidigare uttalanden. Jag har sagt att jag kommer att bära allt med glädje bara jag får bli med barn så nu testas jag till det yttersta Skrattande

• Kelsson1

Aurora: Då har inte min kropp läst det där med att förbränna mer som gravid, tycker att jag går upp i vikt konstant. Men måste erkännas att jag äter för mycket också så har bara mig själv att skylla. Men bra att BM inte kommenterar din vikt, det är det sista man behöver nu!

• Kelsson1

kasa: Tack, väldigt bra förklaring. Tror att bebis får det den behöver. Äter åtminstone väldiga mängder morötter, verkar vara det enda som håller illamåendet borta Skrattande.
    Men vilken skrämsel, hann bli aldeles kall! Det finns en massa historier där folk blödit väldigt mycket men fött fram en fullt frisk bebis sedan. Måste bara vara så för dig också! Om jag var du skulle jag skita fullkomligt i vad läkaren säger o lägga mig ner o ta det lungt ett par dagar! STOR KRAM!

Jis: Helt underbar bild!

• Kelsson1

Strössel: Tur i oturen att det inte blev några konsekvenser av buset, o härligt att se att bebis mår bra!! STOR KRAM O SLUTA SKRÄMMAS!!!

Viksan: Grattis till v12! Jag har undvikit totalt att läsa om MF, blir bara nojjig av det o det kan jag bli även utan att läsa...

Speck: Yes Morötter Rules! Skrattande

• Kelsson1

LGT: Stort grattis till V12 till dig också! Håller tummarna att det blir bra resultat på KUB! Förstår att du är nervös o förväntansfull. Jag får vänta ända till 31/5 innan det är dags för mig. Jag tycker också att det börjar kännas overkligt att något finns därinne. Har haft lite mindre bröst under ett par dagar som självklart gjort mig orolig direkt....

• Kelsson1

Zappa: Stort grattis till graviditeten och VÄLKOMMEN!!!

LGT: Tycker snarare att tiden sniglar sig fram

Jis: Då har du bara dagen före mig så då får du leda vägen till bra nyheter Håller med känner mig också svullen men inte små-fet utan riktigt fet

Speck: Lät väldigt ruskigt den där värken. Hoppas du slipper fler! Underbar bild av magen, vill också!

Strössel: Ha det så trevligt med syrrans hundar!

Kasa: Tyvärr har varken mamma eller syrran rasat i vikt under amning så har inte för höga förhoppningar... Men nej är inte helt förstörd över vikten, är bara såååå lycklig att äntligen få vara gravid. Lovar att ta allt graviditeten bär med sig bara allt går bra!

carlan: Inte långt kvar till VUL då! Spännande!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011