Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Tack underbara ni för alla bra svar på mina sex-frågor!

Jis: Tror att det är bra att man säger ifrån ibland, de behöver bli dragna tillbaka till vår verklighet ibland. Jättefina blommor, tror nog ditt budskap gick fram Glad

Lindis: Min ömhet i brösten kommer och går också, vissa dagar ingenting men ibland på kvällen är de lite ömma. Jag tror det är som det ska vara, symptomen avtar men våra bebisar mår bra. Längtar också till RUL!

Idag har jag varit och handlat mammakläder på HM, hittade två tunikor och två leggings så jag är nöjd. Ännu bättre är att jag får det i födelsedagspresent av mamma och pappa!

• Najje79

Vågar mig på att slänga in lite bilder på magen och de nya kläderna...

V 7,  pre-bebismage

V 14, lite skillnad är det väl?

v 15+3 (idag)

v 15+5 (idag)

Är ju ingen superfotograf som synes....Skrattande

• Najje79

Kasa: Du är jättevacker! Bara en månad kvar, vad härligt!

Carlan: Stackars dig! Hoppas verkligen att du kan få bli igångsatt så att du slipper må så här. Fy vad jobbigt du har haft det. Styrkekramar i massor!

Jag har köpt mer kläder nu än vad jag normalt brukar göra Skäms.
    Men jag går bara ner i vikt. Jag äter massor men allt sitter lösare och vågen visar nu - 1,5 kg, jag som har kämpat med min vikt i så många år och så blir jag gravid och tappar kilon! Förut hade jag XXL i leggings, nu köpte jag L i mamma leggings och de är för stora... magen tycker jag också blir mindre, men jag kanske inbillar mig. När är de sk spökveckorna?

• Najje79

Lillstisntis: Jag är i v 16 (15+4). Tack för lugnande svar, jag har en övervikt på ca 15 kg men tror att det kanske kan vara så att mina små tar ganska mycket energi av det jag äter och min kropp klara sig bra ändå.
    Det var leggings från HM, så då stämmer det med stl. Kramis!

• Najje79

Kelsson: Karlar, suck! Hoppas du kunde somna sen iallafall!

Strössel: Säger som Kellie, ring in igen, säg att din läkare sa att du skulle ringa om det inte blev bättre. De måste ta dig på allvar. Tråkigt att det inte blivit bättre. Kram

• Najje79

Jis: Jättefin mage, så vill jag också se ut när jag närmar mig BF! Hur gick diabetesronden? Jobbigt med SD, hoppas det känns bättre nu!

Kelsson: Jobbigt med sömnen, men nu är det bara en vecka kvar sen kan du sova på dagarna, passa på när maken är på jobbet så störs du inte av prasslande chipspåsar...

Aurora: Häftigt med BF, nu kan det ske närsomhelst!

Måste berätta vad som hände idag på jobbet. Jag har haft svårt att byta bajsblöjor, får väldigt lätt kväljningar, men oftast går det bra. Men idag kunde jag inte hålla emot utan började kräkas i handfatet bredvid skötbordet! Som om det inte vore nog så varje gång jag lyfter på huvudet för att ta ny sats så säger barnet jag byter på "tittut" och skrattar glatt. Så där står jag och kräks samtidigt som jag asgarvar eftersom h*n trodde jag lekte en rolig lek!!

• Najje79

Kelsson: Åh vad fin mage!
    hahaha, ja, det var ju tur att barnet inte uppfattade vad som egentligen hände, hade ju kunnat skapa men för livet Glad

• Najje79

Jis: Vad skönt att det gick bra. Måste kännas tryggt att de har sådan koll på dig både under graviditeten och förlossning. Hur påverkas blodsockret av amning etc? Påverkas det alls?

Lillstintis: Jag som har sådan panisk rädsla för att kräkas! Men detta gjorde det ju lite mer underhållande!

• Najje79

Jis: Då får vi verkligen hålla tummarna för att du kan sluta med insulinet efter förlossningen!

• Najje79

Viksan: Underbar mage!

Eileen: vad skönt att ni åkte in och fick en förklaring! Mys nu riktigt ordentligt!

Ego: V 17 idag!!!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011