Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan: Vilken dramatik! Tycker verkligen ni ska ha det där mötet så att de får förklara sig och be om ursäkt!
    Skönt iallafall att det gick bra till slut och lillen är så söt, helt underbar! Grattis igen och njut nu av att vara två-barnsmamma! Kraaam!

• Najje79

Karmosin: Vi kommer nog använda bilen en hel del, vi bor i en liten håla, långt bort från vänner och familj, långt till affärer (drygt 3 mil till närmsta köpcenter). Visst kan man dela upp sig (att en handlar och en är hemma med barnen), men är jag hemma och mammaledig vill jag nog kunna ta mig till ställen utan att ta bussen. Men som det verkar så kommer den vagnen vi kollat på att få plats i bilen vi har och då behöver vi bara ha en liten, billig pendalr bil till maken (går inga bussar från oss dit han jobbar). Men det löser sig, det är ju långt kvar!!
    Skönt att bara ha 7 dagar kvar att jobba, ta hand om dig tills dess, sen är det snart bebisdax!! Kraam!

• Najje79

strössel:
    Mitt hjärta värker när jag läser ditt inlägg!! Vill bara krama om dig (helst hade jag velat ge din mamma en rak höger, eller två, men våld löser inget!). Hon verkar behöva få en tankeställare hur hon beter sig mot sin familj, inför sin familj. Hade hon tänkt att skrika så på dig inför ditt barn, eller ännu värre, skrika på ditt barn??

Jag tycker absolut att du ska sätta ner foten och visa att du inte är värd att bli behandlad såhär. Säg att du aldrig kommer att utsätta ditt barn för det som hon har utsatt dig för och att hon har massor att jobba med om hon ska få äran att vara mormor överhuvudtaget! Så tycker jag, det är ingen rättighet att få respekt, den förtjänar man! Hon kommer förhoppningsvis att förstå ad hon håller på att missa!

Sötaste strössel, du ska inte ta att någon skriker på dig på det sättet eller säger de saker hon har sagt till dig innan!
    Du får gärna inboxa mig om du vill prata mer!
    Kram vännen! Hjärta

• Najje79

Jis: vad kul att få så fint beröm! Vad för olja smörjer du med?

Aurora: Åh vad skönt att du blev sjukskriven!

strössel: Ja, det är nog tyvärr bara att sätta hårt mot hårt. Skönt att din man står bakom dig. Ni får gemensamt komma fram till vilka regler som ska gälla för henne och ert barn (och er) och sedan är det upp till henne. Kanske svider att morfar får en finare kontakt än hon i början...

• Najje79
    Jis skrev 2011-10-12 22:24:37 följande:
    Najje: jag smörjer just nu (de senaste 3 månaderna) Mama Mio innan dess Weledas olja. Båda är topoen. Min å Fs lilla stund tillsammans, väldigt mysigt!
    Okej, tack! Ska pröva det, har redan börjat se antydningar till bristningar på magen, tror den kommer ta rejäl fart snart. Maken kände på den igår och tyckte det kändes stor skillnad.

strössel: säger som Kellie, vi finns här för varandra vad det än gäller. Skönt att din man tar tag i det, kanske det tar mer då. Så får du koncentrera dig på din egen familj istället! Skriv gärna hur det går, vad som händer. Styrkekram!
  • Najje79
    Jis skrev 2011-10-13 10:21:15 följande:
    jag har små bristningar sedan innan å vill inte ha fler...så jag smörjer och smörjer och smörjer :)

Kan bara hålla med Najje och Kellsson, vi finns här för varandra Strössel. 
    Vart köper du weledas olja?
  • Najje79

kasa: Usch vad tråkigt att det har blivit så mellan er. Måste vara fruktansvärt jobbigt att bli utskälld pga av ingenting! Styrkekramar!

Usch, jag är så kluven till om jag ska göra KUB-test eller inte... som billigast blir det 2000:- och jag vet att pengar inte ska spela in om det gör att jag får veta att mina barn mår bra/inte mår bra. Men samtidigt vill jag veta om ett av barnen är sjukt (DS bryr vi oss inte om men de andra två sakerna som de testar för...), samtidigt kan man man inte göra något åt det.. Usch vad svårt....

• Najje79
    Jis skrev 2011-10-13 14:13:37 följande:
    Kostar det att göra KUb hos dig Najje? Jag ville veta vad vi hade att vänta när vi gjorde KUB, jag ville helt enkelt vara mentalt förberedd på om barnet hade DS eller något annat...
    Jag får inget KUB test för jag är för ung... det erbjuds från 33 år och jag är "bara" 32... så vi får göra KUB privat.

Maken och jag får diskutera ikväll hur vi ska göra.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011