Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Heja Strössel! Håller tummarna för att det kommit igång inatt :)

• Viksan07

Grattis Strössel till att bli mamma imorgon!! Vad härligt :) tycker ni har väntat tillräckligt nu på den lilla kraken :)

• Viksan07

Kelsson och Lillstintis: tycker helt klart att ni ska prata med bm - verkar vara många av oss som får en massa tankar och oro i v 34, 35, 36 - när det närmar sig. Det hjälpte både min första graviditet och denna att prata med bm. De är duktiga på att lugna oss oroliga blivande mammor :)

• Viksan07

Jordgubbe: jag fattade också beslutet att inte göra kub, av samma anledningar som du. Men det blev några väldigt nervösa veckor där innan bebis började sparka. Men jag kan verkligen rekommendera att köpa en amgelsound så man kan lyssna på bebis hjärtljud lite då och då när man är som oroligast. Sen när bebis sparkar så behöver man bara känna bebben för att bli lite lugnare. Så kände jag i a f :)

• Viksan07

Jis och Kelsson: haha har skällt på maken av samma anledning idag, han är två m lång, har jättelånga ben och älgar på som bara den - finns inte en chans att följa med:/ Kelsson: nej fy, shopping är ett helvete tycker jag! Min make fick den briljanta iden att jag skulle åka till Ikea själv för två veckor sedan, hade utan tvekan dött av att gå runt där själv och bära kassarna :D han insåg snabbt att man inte föreslår sånt till sin höggravida fru :D ang halsbränna - om det inte går över med losec etc pröva Omeprazol - det läker magen om den har irriterad. Fungerade så bra för mig när inget annat gjorde det :) nu har bebis sjunkit ner så pass att jag inte har så mkt halsbränna längre, skönt.

• Viksan07

Silverklar: vad jobbigt du verkar ha haft det, vilken rysare. Men vad skönt att lillem har hållit sig inne ända till nu och att det har stabiliserats :) har en kollega med samma svårigheter som du, låg inne länge med hotande förtidsbörd - hon fick sin bebis för em vecka sedan - i v 41 :) så det kommer säkert gå finfint för dig och bebis :)

• Viksan07

Ego: rackarns, har rejäl järnbrist idag igen - suddig syn, slö i huvudet och blir matt och yrslig när jag suttit / jegat still en liten stund. Trots två niferex per dag. Bm vill att jag träffar läk om det inte försvinner. Suck!

• Viksan07

Jordgubbe: amgelsound är en liten hjärtljudsapparat, finns bl.a. på teknikmagasinet för ca 300 kr. Superbra för oss som har kämpat så och är oroliga. Jag har en hemma, den var min räddning innan man började känna sparkar :) Najje: åh vad härligt att det såg fint ut på ul! Ta och njut rejält nu, de värsta veckorna är gångna :)

• Viksan07

Ego: har försökt packa bb-väskan, men har hittills bara packat bebiskläderna, såå trött idag. Känns overkligt i a f att packa väskan :) Karmosin: hoppas att det går bra för dig och lilla familjen :)

• Viksan07

Kasa och Kelsson: känner igen illamåendet, hade det också samma tid som ni. Riktigt påfrestande såhär sent i graviditeten, stackars er. Men nu när magen sjunkit blev det bättre för mig. Hoppas det går över för er. Karmosin: hoppas du får bra hjälp, måste vara så jobbigt när amningen inte funkar.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011