Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Lillstintis: vad härligt att bebis är leveransklar! Då är det bara att vänta på att den ska bli uttråkad där inne:D
Lillstintis: vad härligt att bebis är leveransklar! Då är det bara att vänta på att den ska bli uttråkad där inne:D
Spets: jag har citykorg till min gamla emmaljunga city jet. Den är rymlig och bra, väldigt bekväm för babyn. Men ibland saknar man att kunna bära med sig den in på café etc. Som sagt beror det nu lite på vad man prioriterar, hur man bor etc. Vi bor i villa och då är det bara att köra in vagnen. Min son hatade dock sin liggvagn från första dagen - fick så snart det gick buffa upp med kuddar så han kunde se sig runt, sedan bytte jag till sittdelen när han var 4 mån :D. Så liggdelen användes inte så mycket helt enkelt. Men det är bra med en rymlig korg om bebis kommer på vintern, då så på det viset är det bra med citykorg!
Snart kommer vi ha fyra vagnar här hemma! Ska beställa en Britax be smart med tre hjul i veckan, sittvagn eftersom sittdelen till vår andra vagn gick sönder. Såå kär i Britax-vagnen :) ..... Kasa och Najje: jättefina magar! ..... Lillstintis: ja, det känns annorlunda denna gång nu mot slutet! Har mycket förvärkar och kramper, som emellanåt är jättejobbiga. Sen har den här bebisen nog inte fixerat sig helt ännu, för det bränner inte i nedre delen av magen som med sonen. Sonen fixerade sig i v 36 och det kändes som att gå runt med ett bowlingklot mellan benen :D hur mår du?
Najje: jag gick ner 6 kg första månaderna, först runt v 27 började jag lägga på mig. Din bm kollar din vikt ganska noggrant om hon är orolig. Men det är jättevanligt att gå ner om man mår illa de första månaderna, mitt illamående har kommit och gått hela graviditeten. Men det är säkert inget att oroa sig för, för dig! .... Ego: här börjar man bli lite nervös inför att få bebis om två veckor, den stora omställningen som det innebär! Vakna nätter etc... Men ser väldigt mycket fram emot det!
Speck: jag var också väldigt sötsugen första halvåret med min grabb. Trodde det hade med amningen att göra, men säkert för att det piggar upp när man är så trött. När han varmnio månader införde jag sötsaksförbud förutom lördagar, och då sjönk kilona fort :)
Karmosin: känner igen det där med att pressa sig i stl 42, inte kul. Började löpa nio månader efter att sonen föddes, och det gjorde susen! Har fortsatt med det sedan dess, framtill graviditeten, och kör vidare så fort höfterna är tillfrisknade :) .... Jis: jättefin mage! Snart är det dags!
Jis: min erfarenhet är att det står pågående ärende till att beslut fattas. pratade med FK idag för att se om jag missat att lämna in något. Fick info att såvida man har lämnat in om sgi och fått det bekräftat, och ansökt, så rullar allt på. Förvärkar få man ju tyvärr leva medmnu mot slutet :) har också rejäla, folk trodde jag skulle föda i lördags när jag var i ett centrum, och det krampade som bara den :D men än så e det lugnt här. ..... Aurora: vad spännande att du har bf!! Hoppas bebis kommer snart! .... Ego: grr, har fått tillbaka halsbränna och illamående, e så trött på detta nu, bebis kom ut!
Kelsson: jättefin mage! Snart är det dags. .... Jis: låter verkligen jätteobehagligt att ha diabetes under graviditet, förlossningen är ju en jättestor utmaning för kroppen. Vad bra att du har förtroende för läkarna.
Grr, haft en skitdag här! Ena katten har varit dålig i magen, sedan trampade hon i "resultatet" och gick runt över hela huset. Jag försökte svabba golvet så gott det gick, och knäckte ryggen totalt! Nu känner jag mig helt nipprig över att det är toxoplasmabakterier överallt, usch.
Najje: haha, din stackare! Måste ha sett helkul ut när ungen flinade åt dig! Men det låter inte som en så bra arbetssituation för dig om du mår så illa.