Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel: stoort grattis till din fina kille!! Jobbigt att det blev så kämpig förlossning, känner igen det där med att var så utmattad och smärtpåverkad, jättejobbigt. Men huvudsaken är ju att den fina killen är ute nu. Grattis!! ..... Kelsson: klart hon inte kommer för tidigt, men snart är det december, och då får du träffa din flicka! Själv är jag lite rädd att gå över tiden, det skulle bli så trååkigt när man har väntat så länge.

• Viksan07

Vikken fin son Strössel!! .... Heja Aurora, snart är det din tur!

• Viksan07

Kelsson: till mig har alla sagt - t o m bm - att bebis säkert kommer punktligt eller några dagar tidigt, eftersom storebror kom dagen efter bf. Så nu blir jag väldigt besviken om bebis inte kommer som alla har lovat :D ja lägg upp en magbild, spännande att se! Jag ska också försöka att lägga upp en bild på min hängbuksmage :) ..... Lindis: hoppas läkaren ringer snart! Tokigt att det ska vara så krångligt! Oroa dig inte, det ser säkert jättebra ut. .... Carlan: jättefin mage!

• Viksan07

En fråga: är det fler än jag som känner sig jättetröga i huvudet nu på slutet av graviditeten? Jag glömmer bort allt och är jättelångsam. Vet att man blir lite halvlobotomerad under amningen, men för mig har det redan startat innan bebis kom :)

• Viksan07

Kasa: herregud vad du har varit med om! Men vad fantastiskt att du har din bebis i magen nu! Happy ending :) ...... Jag och maken såg också programmet igår, verkligen jättehemskt för det skånska paret. Maken hoppade upp och ner ur soffan hela programmet, tyckte det var obehagligt. Han är lite oroligare än jag, han är orolig nu igen mot slutet, inför förlossningen. Försöker säga att det inte finns några stora risker såhär sent i graviditeten, men han är ändå orolig. .... Jis och Karmosin: vad bra att det finns fler än jag som är tomma i huvudet nu på slutet :) ..... Aurora: oroa dig inte så jättemycket innan - det kan ju gå jättebra med amningen också! Men sonen fungerade det bra för mig, mjölken rann på och det gjorde inte så ont, så kanske det blir för dig med :) det var först när han var ett halvår och började bita i bröstet av pin ki som det gjorde ont :D ...... Strössel: åh vilken mysig bebis! Han ser ut att ha det jätteskönt i vagnen. Hoppas du får bra hjälp med amningen på bb. ..... Kelsson: grattis till v 36, nu närmar det sig! .... Ego: nu ska jag och min man till Mvc och prata med bm om förlossningsbrevet, det kommer bli långt eftersom jag har så mycket tankar och önskemål sedan förra förlossningen:) känns galet att det är så kort tid kvar.

• Viksan07

Aurora: jag har också bara en varm overall, men min bebbe kommer i slutet av nov och då räknar jag med att det är kallt. ... Strössel: åh vad sött med en bebis som suger i sig sockerdricka :) skönt att hörseltestet gick bra! Det gjorde inte min sons på vä öra, 4 1/2 år senare fick vi bekräftat att han har en höraelnedsättning. Men det är inget som påverkar honom så mycket som tur är :)

• Viksan07

Kasa: finna det risk att cancern återvänder i och med förlossning? Fast då lär du och läkarna ha koll på den i tidigt skede så det inte blir något farligt av det. Jag ska kolla upp mina cellförändringar efter förlossningen också, men oroar mig inte så mycket för det - läkarna har ju koll på det från tidigt skede. Hoppas bara slippa operera. Men snart har vi ju bebisarna och det är huvudsaken just nu:)

• Viksan07

Grattis Lindis, vad härligt!! Passa på att njuta nu av att snart bli mamma:) .... Kasa: usch villen obdehaglig sorts cancer, men det verkar som att läkarna har superkoll på dig, så det hinner säkert inte utvecklas till ngt allvarligt. Och skönt att det hittills inte dykt upp en mola. Rycker du gör helt rätt som bara koncentrerar dig på graviditeten! Jag har faktiskt inte alls tänkt på mina cellförändringar när jag har varit gravid, så mkt med bebis att koncentrera sig på :) och de kan ändå inte säga ngt om cellförändringarna förrän efter tre mån efter förlossningen. .... Aurora: många har ju fleece men jag tyckte att det räckte med varm overall. Fleecen användes däremot ofta när det blev mars, april. Hade varm overall och lät honom ligga i en öppen åkpåse, plus en varm filt, man får ju känna efter ständigt om bebisen börjar svettas. Tycker det är lite svårt att säga vad som är rätt och fel när det gäller vinterkläder, man får känna efter och prova.

• Viksan07

Jis: vilken vecka är du i? Min Gustav hade också en period runt de veckorna som jag tror att di är i, då han var lite lugnare. Jättebra att du får komma om och kolla upp- då slipper du oroa dig! Det är säkert ingen fara! ... Kelsson: visst är det mysigt att tvätta de små paltorna :) jag tvättade också kläder i samma stl härom dagen, en del från storebror - de håller ju sig så fina eftersom de inte används så länge. De är så söta när de hänger på sträcket sen :)

• Viksan07

Najje: usch vad jobbigt för dig att ha så ont så tidigt:( hoppas det blir bättre för dig. Jag har haft sedan v 9, gått med kryckor medan jag fortfarande jobbade. Det går lite upp och ner med smärtorna under graviditeten, så det behöver inte alltid vara jättejobbigt. För mig stör inte foglossningen så mycket sedan jag blev helt sjukskriven, då tar man allt i sin egen takt. Och att vila är det som hjälper mest för mig. Höftbälte kan du få låna gratis av sjukgymnast. Det hjälper bra för de som bara har ont i fogarna, jag har även diskbråck och ont i ichias, så för mig hjälper inte bälte. Hoppas det vänder för dig!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011