• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel: Jag hade inte åkt om jag var du. När jag gick den där utbildningen var det mest för att göra det tillsammans med min så han skulle känna sig delaktig. All information finns ju att läsa sig till. Ang jacka, om det blir för kallt kan du ju alltid skaffa en poncho som alla går runt med nu. Den kan du ju ha sen också.

Kasa: bra att det såg bra ut!

Enya: jag har mått illa till och från hela graviditeten. Men den här gången har jag inte kräkts, det gjorde jag däremot förra gången. Det är jätteolika hur länge det sitter i.

Lillstintis: jag har också svårt för att identifiera något rörelsemönster. Men jag är nöjd om bebisen har boxat runt ordentligt minst 2 ggr per dygn. Men jag är jätteorolig att något ska vara fel. Tur att vi har ul på fredag igen.

Najje: Härligt att allt såg bra ut! Skönt att det börjar släppa lite för din man. Jag kom föresten på att jag fortfarande inte berättat för alla kompisar (v. 34+4 idag). Jag vill på ngt sätt bara få ut min bebis och veta att allt gick bra.

Dealiy: Mitt bästa tips mot illamående är att äta lite och ofta.

• Luella
    Kelsson1 skrev 2011-09-27 19:49:14 följande:
    Karmosin: Jag hade inte heller berättat för alla så lade in en bild på stormagen på Facebook
    Skrattande
  • Luella

Välkommen Jordgubbe!

Själv har jag haft en förfärlig dag och jag är hur trött som helst. Start tidig morgon och sen bara massor av saker som händer som man knappt orkar med. Det ska bli skönt att slippa jobbiga människor och vara föräldraledig.

Tänkte bara kika in och se om fika datum blivit satt men det verkar inte så. Jag har ingen koll på om det är något datum alla kan på. Vilken tid passar de flesta? För mig skulle 16:30 vara en bra tid, då kan man gå lite tidigare från jobbet men inte så tidigt att det verkar konstigt.

• Luella

Jag har läst allt men orkar inte kommentera.

Ego: trött, ont i ryggen och ännu mera trött. Dags att krypa ihop i soffan och be om ryggmassage. V. 36 idag!

Stockholmare, jag kan alla dagar kl 17:00. Fredag kanske jag helst åker hem dock men jag är flexibel. Ska vi ses och fika någonstans i City så det är enkelt för alla att ta sig dit kommunalt?

• Luella

Ok, ska vi säga Kulturhuset fredag den 7/10?

Vilka är det som kommer så kan vi inboxa varandra detaljer och mobilnummer?

• Luella
    Tredjemaj: Jag jobbar fortfarande heltid och har inga planer på att trappa ned. BF är 4/11 och jag ska jobba oktober ut är tanken. Mitt stora problem är ryggont och om jag skulle börja ta ut fl-dagar får min dotter inte vara lika mycket på dagis och om tiden jag är ensam med henne så kommer ryggen ta mer stryk. Annars är jag pigg på dagarna men på kvällarna säckar jag ihop.

Carlan: Jag har ca 6-7 omlott-toppar och kanske 3-4 omlottbodys i stl 50 samt ca 3-4 mjukisbyxor. Pyjamaser har vi ca 6 st. Min dotter hade stl 50 i en månad och jag tycker att bebistiden är både för kort och för dyrbar för att sätta på kläder som inte passar. Det är ju nu man kan unna sig dessa små söta kläder och riktigt frossa i bebislyckan. Jag skulle aldrig komma på tanken att låta någon annan gå och handla, jag vill välja själv. Man tar ju dessutom massor av kort under just den perioden. Fin body föresten .

Aurora: Vilken fin bild på dig!

Lulis: grattis till ny vecka!

Lindis: Jobbigt med både löss och flytningar

Ego: I dag har jag köpt massor av bebiskläder i ull på Pop. Vi fick 30% rabatt av en släkting som tydligen jobbar i kedjan. Tänk om vi vetat det tidigare. Men nu ska hon sluta tyvärr. Det vi handlade var 2 ullbodys (stl 50/56 och 62/68) ullbyxor i stl 62/68, 2 par ullstumpor, ett par ullvantar och en mössa i ull. Så nu är ullgarderoben till bebisen fixad.  Låt vintern komma säger jag bara, vi är redo. Men idag fick jag höra att om det är kallare än -20 grader ska bebisen inte gå ut för att den kan bli nedkyld pga den kalla luften den andas in. Någon annan som hört något sådant?
  • Luella

Dealiy: Jag hade inte vågat äta en sån smörgås, jag äter inget pålägg som är färdigskivat nu. På livsmedelsverket står det "Undvik skivat smörgåspålägg och kall färdigmat mot slutet av hållbarhetstiden" och eftersom det är omöjligt att veta när sista förbrukningsdag är när man äter ute så hoppar jag över den pyttelilla risken. Visst att det går bra för de flesta men man vill ju inte vara den det inte går bra för.

Skönt att läsa att det finns fler som blir upprörda för ingenting

Vickan: Men fy vilken panik! Tur att det ser bra ut nu iaf.

Lindis: Vad jobbigt att det blöde rmen skönt iaf att du har fått en förklaring nu.

Strössel: Hoppas att du får flytta hem snart!

Enya: Jag har inte avstått KUB. Jag tycker att det är skönt att ha det gjort. Får man dåliga siffror så har man ju hoppet kvar att det är pga IVFen. Jag tyckte dessutom att det var så skönt att få en extra koll på bebisen och att den har armar och ben som den ska och att hjärtat ser bra ut etc. Sen kan det alltid vara skönt att förbereda sig på att man får ett barn med handikapp så man inte får en chock sen när barnet är fött. Så tänkte iaf jag.

Kel: Åh vad jag känner igen mig. Min man gör allt verkligen, diskar, handlar, lagar mat, plockar, tar hand om vår dotter och jobbar heltid. Och jag blir jättebitter dom dagar jag hämtar tjejen på dagis och han jobbar lite längre.

Anderska: Lycka till med körkortet!

Najje: Jag har haft molande värk från och till hela tiden. Lite som mensvärk.

• Luella

Jis: Alla gör ju som dom vill med mat och det man själv mår bra av. Jag skulle vara konstant orolig om jag åt pålägg och därför äter jag inte det och undviker därmed stress . Men för andra är det på ett annat sätt och alla är på olika sätt.

Jordgubbe: Det kan vara jättejobbigt men det är ändå lite skönt med rejäla gravidsymptom.

Najje: Vad härligt med en vilde där inne.

Tittar ni på programmet som går på SVT, Barn till varje pris? För mig är det som att vrida på kranen, jag bara gråter och gråter och gråter när jag ser på det.

Det här med att anmäla föräldradagar, har ni alltså redan anmält på FK från när ni ska vara fl-lediga? Hur gör man om barnet kommer tidigare än beräknat? Jag minns inte alls hur vi gjorde sist. Vi har räknat lite på hur många dagar vi ska ta ut, nu minns jag inte exakt men jag tror att jag tar ut ca 3 dagar i veckan första 6 månaderna. Sen blir det lite rörigare när vi ska vara hemma på deltid båda två. Suck, nu måste vi nog ta tag i det där och kanske börja fatta lite beslut. *rys*

• Luella

Härligt Dealiy! Grattis till det lyckade vul:et

Hurraaa, idag har vagnen kommit! Den ligger nedpackad i lådor och jag vill bara sätta igång nu på en gång och sätta ihop den. I dag köpte vi även en åkpåse till bebisen, en leopardmönstrad från Elodie Details Kyss. Jag är så himla glad men samtidigt vettskrämd över att det ska hända bebisen något så här på sluttampen Rynkar på näsan.

• Luella

Speck: ja folk är inte riktigt kloka. Ett tips är att gå jättesnabbt med barnvagnen och inte vika en millimeter, när man får sura blickar bländar man dem med ett vackert leende och ett "förlåt". Folk flyttar på sig, jag lovar. Ingen vill bli överkörd. Vi bor ju på Kungsholmen och stångar oss fram överallt i rusningen både morgon och eftermiddag. Och snart, om allt går bra, så kommer jag försöka köra över folk med en dubbelvagn istället.

Angående tv-programmet på tv3 idag så tittade jag inte heller. Jag fick panik av enbart artikeln som jag snabbt skummande igenom.

Lillstintis: Jag kommer inte ihåg hur det kändes och det är jätteirriterande nu när jag är så nojjig. Men nu i v. 35+5 så rör han på sig då och då och då är det så mycket att det gör ont. Det sker kanske 2-4 gånger om dagen. Sen känner jag mindre rörelser mellan dessa gånger.

Strössel: Åh vad jobbigt att gå och vänta på vagnen. Fast man vill ju både ha den och inte ha den på något vis.

Jis: Jag vet inte hur många som kommer. Dom jag vet är jag själv och Kel och du.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011