• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Eileen: Men fy vad jobbigt med alla regler, jag förstår att du bara vill gråta! Det är ju så himla viktigt att man känner att man kan vara ledig med sitt barn och slippa kämpa för att allt möjligt. Åh vad jag hoppas att det löser sig för er. Kram

• Luella
    Eileen1 skrev 2011-10-24 13:17:51 följande:
    Samma här, ingen får bo hemma hos oss...då firar vi jul vi två eller tre:)
    Samma här . Ingen bor hemma hos oss och vi firar nog själva i år igen. Så mysigt med en nyfödd bebis Hjärta
  • Luella

Kasa: Ja vilken bra idé om våra men kunde byta en dag och bo i våra kroppar.

Kasa och Eileen: Det blir nog jättemysigt att fira halvårsdagen på sommaren. En kompis till mig fyller år på julafton och då firar dom hans födelsedag på morgonen som en egen separat händelse med lika mycket paket som han skulle fått om han fyllde någon annan dag. Sen från lunch och frammåt är det julafton med fler presenter.

Kasa och Viksan; Jag tror att ni är riktiga toppenmammor. Men ingen är glad jämt för det.

Viksan: Vad jobbigt det där med vattnet

Kasa: Jag tror inte att jag blir lika varm som du men jag har isklampar (eller heter det kylklampar) i sängen nere vid fötterna där jag är som varmast.

Lindis: Du verkar ha ett väldigt givande jobb. Kul att få träffa människor på riktigt ibland också.

Cattm: Vad du vet mycket!

Aurora: Skönt att det såg bra ut.

Ego: Härligt med en hemmadag. Självklart satte en massa förvärkar igång när jag skulle gå och hämta på dagis. Inte kul. Men det är inte långt kvar nu, imorgon är det inskrivning på Danderyd och det var föresten helt ok med dagis om vi kommer försent och hämtar henne. Härligt med flexibla människor. Trots att jag gjorde absolut ingenting idag så var jag jättetrött när jag kom hem med tjejen och somnade på soffan när hon tittade på barntv.

• Luella

jösses, ett stavfel men = män så klart

Jag kan förresten meddela att min mans föräldraledighet inte heller är klar men det beror mest på att hans chef aldrig är på jobbet och när han är det undviker han frågan. Så nu för några dagar sedan sa min man att nu måste vi verkligen prata om det här. Han menade på att det är ju långt kvar och det kan vi ta sen. Så min man informerade om att han kommer vara pappaledig på deltid om 6 månader och det inte är så långt dit. Då grymade chefen något och då sa min man att visst, han kan tänka sig att vara föräldraledig på heltid också om det inte funkade med delttid . Det var nog då hans chef insåg att min man tänker vara pappaledig oavsett vad han har för åsikter om det.

• Luella

Snyft, var det någon som såg kvällens avsnitt av Barn till varje pris? Fy vad det var sorgligt med den där singeltjejen som lagt ned en kvarts miljon på att försöka få ett barn. Så blir hon äntligen gravid och passerar vecka 12 bara för att senare upptäcka att barnet inte levde längre och hon blir tvungen att föda ut det. Livet är så fruktansvärt orättvist, jag blir så ledsen. Och samtidigt inser jag vilken ofantlig tur jag har haft även om vi inte har haft det lätt.

• Luella

Lulis: Jobbig upplevelse, det är verkligen aldrig kul när det blir tungt att andas. Men åh så härligt med sparkar!

Jis: Men fy vad läskigt! Hur mår du nu? Har du ringt?

Anderska: Jag håller med, dom verkar ha hjärtan av guld dom två. Så lugna och trevliga trots det jobbiga som dom går igenom.

Kasa: Ja stackars kvinna . Precis, isklampar som man har i frysen och sen lägger i kylväskan till picknicken eller till natten i sängen. Jag virar en tunn kökshandduk kring dom ett varv för att slippa kondensen men då blir det inte lika kallt.

Viksan: Jag tror nog att hon tycker att det är lite mysigt. Hon höll på att klättra omkring över mig och spred plåster med Bamsefigurer på runt om i soffan. Jag orkade inte göra något åt saken så hon tyckte nog att hon hade bästa mamman

• Luella

Helt slut efter en dag på sjukhuset med information och blodprov etc. Sen direkt till dagis på föräldraråd så jag hann inte sova middag. Jag kommenterar därför väldigt sparsamt ikväll.

Strössel: Hoppas att det kommer igång i natt!

Carlan: Jag växte upp i Årsta, vi flyttade till Stockholm när jag skulle börja högstadiet. Vi bodde först på Fänkålsgatan och sen på Kamomillgatan . Jättehärligt för barn att växa upp där.

• Luella

Carlan, åh, då vet jag precis. Jag hade en kompis som bodde där. Trist att det blivit sämre den senaste månaden, men om det bara är senaste månaden så borde lösningen finnas nära. När jag bodde där fanns inget sånt, eller så är man lyckligt omedveten om sånt när man är barn . När vi bodde där så var det vanliga hyreslägenheter, men det var jättelänge sedan verkligen. Jag saknar den där stora pulkabacken som ligger i närheten av Årstaskolan, härligt med en sån pulkabacke nära.

Strössel: 5 timmar, det var inte dåligt presterat. Om du vilar ordentligt nu så kommer säkert bebisen tror jag.

Kel: Ja, du kommer garanterat att vara helt slut

• Luella
    Lindis1974 skrev 2011-10-25 21:41:25 följande:
    Kelsson. I morgon är det dags!
    Lycka till!!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011