Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan l: Så nu fick tag på ett ställe och dom sa att svart kommer alltid att finnas att beställa en standard färg som aldrig försvinner, men kommer nog beställa den ändå om nån vecka. Han sa att Emmaljunga var extra tidiga i år med 2012 nya färger men synd vi inte kan få veta dom förrens i aug tror jag han sa.

• strössel
    Jis skrev 2011-06-01 21:55:09 följande:
    Åh så skönt, långhelg på underbara Tjörn. Ska göra nada (förutom att mysa, sola, gå promenader och njuta). Jag har fått sån växtvärk igen... Har glömt bort hur mkt det spänner å drar.
    Härligt med Tjörn vi ska åka upp midsommarveckan till Stenungsund Skrattande

Kelsson: Ha en underbar semester !
  • strössel

Nu har vi lagt handpenning på en barnvagn och det blev en Emmaljunga/babyproffsen citycross limited edition jeans black både som sitt och liggvagn inkl skötväska och parasoll. Den slog ut den vanliga svarta och min man blev försälskad direkt i den vagnen. Det var lite mer detaljer och andra dragkedjor och sånt på den och mer skinndetaljer, kommer bli kanon. Vi var nog i affären i över 2,5 h och kikade på den här plus en vanlig jeans black och den svarta sen kom mina föräldrar med och kikade och alla tyckte den vi valde var finast. Så nu kan jag bocka av ytterligare en sak Skrattande

Vickan l: Jag frågade i affären och jeans black limited edition gick inte att beställa mer men den vanliga jeans black kunde man fortfarande beställa där vi var på babyproffsen i Jönköping. Konstigt att det är så olika i olika städer. För jag nämnde dig att du hade försökt få tag på en sån och jag ville veta säkert då gick hon och kollade och det gick.

• strössel

Vickan l: Den vi köpte hade svart/vitt chassi och remmarna på sidan var i vitt skinn och så hade den två dragkedjor längst fram på den man fäller upp , vad det nu heter Skrattande som man kunde fästa upp med en knapp så var det nät under det. Och det fanns på sittdelen med och det fanns inte på den vanliga city crossen. Och så hade sittvagnen skinn på hela den där barnen kan hålla händerna på är värdelös på vagnar vet inte ens vad allt heter men hoppas du förstår vad jag menar Flört den kostade 8995 kr komplett. Ja det förstår jag att du inte orkade bry dig om det och ringa runt i Sverige det hade jag inte heller orkat. Vi köpte den sista jeans black limited edition och dom hade två jeans black vanliga på lager. Så det var tur att du skrämde upp oss lite med att tygerna var slut annars hade jag väntat alldeles för länge Skrattande

• strössel

Vickan l: Ja det ska du ha Stort Tack för Skrattande ja det är små deltajer som skiljer vagnarna åt, jag tycker att den vanliga jeans blacken var jättefin oxå men min man skulle ha den vi köpte pga alla detaljer. Han som inte har brytt sig så mycket om saker hittills mest jag som pratat och bestämt vad vi ska ha men idag då jäklar hade han åsikter Flört kollade på edgen denim och den var superfin. Vi tänkte så här ang priset en citycross + citykorg 7400 kr sen hade det tillkommit med en skötväska och dom är ju inte så billiga och parasoll kostar ju lite med så jag tror det hade hamnat runt 8500 kr-8995 kr oavsett vad man väljer, tillbehören till vagnarna är inte billiga.

• strössel
    Vickan I skrev 2011-06-02 17:48:09 följande:
    Strössel - Köpte ni några tillbehör förresten?
    Vi ska köpa en åkpåse och vagnleksak med Skrattande men hittade inga snygga så det ska jag kika vidare på. Skötväska och parasoll fick vi till vagnen.
  • strössel
    Vickan I skrev 2011-06-02 18:11:45 följande:
    Ah jag har kärat ner mig i Voksi Urbans åkpåsar, de med en pingvin "i", men så jäkla dyra!!!! Parasoll köpte jag till första liggvagnen, men blev galen ställa om det HELA tiden då solen alltid tyckts ändra håll när man går så körde med "gardin" istället. Har en hederlig svart Skiphop skötväska men är sugen på ngt nytt . Sambon bara skakar på huvudet och låter mig hållas så det är bra haha.
    En sån med pingvin såg vi tror den kostade 1700 kr så en sån blir det inte Flört tror jag vill ha nån med färg nej har ingen aning. Men vi ska ha en pingu vagnleksak iallafall med tre pingu på Skrattande och en enkel så man kan byta ibland. Tror jag måste piffa till den iallafall med nåt färgglatt. Känns helt overkligt att man har lagt handpenning på en barnvagn.
  • strössel

Kelsson: Grattis till v 14 tiden går snabbt Skrattande hoppas ni har det bra på semestern.

Speck: Grattis till v 30 i morgon nedräkning för dig nu Flört

Jag går in i v 21 idag och 6:e månaden Drömmer

• strössel

Vickan l: Har du fått ett datum till ditt TUL ? Det har inte jag bara att det ska bli i v 25, tror det kommer gå jättebra  för oss båda tror vi har turen på våran sida Skrattande

• strössel

Speck: Skönt att du bara har 4 veckor kvar på jobbet när du har så ont, vad kul med föräldrakurs ser fram emot när jag får börja gå på sånt.

Carlan: Jag har bara gått med i libero klubben, vet inte om jag ska gå med i nåt mer. Läste att en tjej hade blivit ner ringd och ångrade att hon gick med på att få gratis paket, finns inget värre än försäljare Flört men jag får se.

Ego: Illamåendet har slagit till igen med full kraft och är jag är så yr rummen bara snurrar, bara positivt enligt läkaren.

Önskar alla en trevlig dag !

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011