Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Viksan07: Vilken fin mage så kul med fler magbilder Skrattande

Nu ska jag iväg på informationsträff på försäkringskassan med min man, hoppas det ger nåt eller att man lär sig nåt nytt Flört

• strössel

Var på info möte igår på försäkringskassan, vi var dom sista för försäkringskassan får inte ha kvar sina informationsmöten utan från och med nu ska man få lära sig allt på deras hemsida. Det var mycket info på mycket kort tid, men jag hoppas det kommer funka när man väl sitter där och räknar dagar osv Skrattande

Hamnat i en period där dagarna sniglar sig fram, vill dagarna ska gå snabbt nu Obestämd

• strössel

anderska: Jag har aldrig haft svamp men be dom på apoteket hjälpa dig och berätta att du är gravid så kommer dom ta fram den bästa medicinen för dig. Som jag har förstått så är svamp väldigt vanligt att få under en graviditet så jag tror inte det är farligt för bebisen. Men behandla det så fort som möjligt så det inte förvärras och vill du ta ett prov och kolla om det är svamp så kan du vända till till vårdcentralen om nu inte mvc ville ta ett prov på dig.

• strössel

Viksan07: Att logga in på försäkringskassan är inte det lättaste Skrattande jag får alltid gå in och rensa alla sidor jag varit inne på osv för att det ska funka. Försäkringskassan drar 31 % skatt på mig nu när jag är sjukskriven kommer dom dra 31 % skatt när jag är föräldraledig med tror du ?

• strössel

Speck: Snällt av dig att fråga det tack, har inte tänkt så mycket på andningslarm just nu så mycket annat att tänka på Skrattande vi har inte pratat mer om det eller bestämt oss det får bli längre fram och se om jag känner lika dant då.

Kasa: Håller tummarna men jag tror att det kommer bli ett postivt brev på posten kram !

Kelsson: Har du det bra hos din mamma ? Skrattande

• strössel

Vickan l: Och extra TUL på dom som har opererats för cellförändringar sa läkaren sist, hade jag ingen aning om.

Var på möte på jobbet igår som gick bra, men en del äldre kvinnor sa vilken liten mage du har för att vara i v 22 ska inte den vara större, blev ledsen inombords och orolig tänk om det är nåt fel. Känner ju inte bebisen varit inne för det och läkaren sa att jag kommer nog börja känna bebisen i v 24-25. För på ultraljuden har den sprattlat och mått bra. Men blir ändå orolig , skulle vilja lyssna på bebisen men min bm påpekade att det gjorde man HELST i v 25 och inte innan så dit vill jag inte ringa. Och jag var på sjukhuset förra veckan pga att jag halkade så det känns sådär att ringa dit med. Två veckor kvar innan jag går in i v 25. 

• strössel
    Aurora1979 skrev 2011-06-16 20:40:40 följande:
    Strössel: Idag var det dags för mitt Ullaredsbesök. Ville bara kolla runt lite på bebisgrejer och lyckades bara köpa med mig en liten pyjamas. Sen fegade jag ur... :P Mammakläder var ju det jag mest hoppades på och det var verkligen URKASST utbud på det! :/ Inte ett enda par riktiga byxor eller kjolar, bara leggings! Det var inte ens värt att kalla mammakläder i min mening, kunde lika gärna gått till "stora storlekar" avdelningen. Så inga kläder för mig blev det, som vanligt när det gäller Gekås för min del. Min man däremot hittar alltid massor. Orättvist. ;)
    Var oxå och kikade på mammaavdelningen men det fanns inget för mig där , ska bara köpa några amningslinnen nästa gång jag åker ner. Tyckte med det var dåligt, såg ett par vita mjukisbyxor men ville ha svarta men det fanns inte annars hade jag nog köpt ett par såna.

Har pratat med ullared om min babysitter jag köpte och tydligen så skulle man köpa till lekbågen och sätta på babysittern kunde inte det ha stått på en skylt där då jag trodde den ingick, får se om det finns nån lekbåge i slutet på sommaren.
  • strössel

Vickan l: Ska avvakta till måndag och se vad min man tycker vi ska göra, alla kroppar är ju olika folk borde veta att alla inte kan ha lika stora magar i samma vecka osv. Tycker inte du är löjlig jag är lika dan som du, har sån ångest över alla bebiser saker jag har köpt för att det är för tidigt. Vet inte hur jag hade gjort men 600 kr skulle vara bra att spara om det nu finns chans till det, men har man inte en månads öppet köp för då kan ni köpa dom och inte packa upp dom förrens efter ditt TUL ?

• strössel
    kasa01 skrev 2011-06-17 14:48:39 följande:

VÅRAN BEBIS ÄR FRISK!!!

Svettas snorar, gråter o skrattar på samma gång!

Underbara Nyheter Grattis massa kramar Skrattande
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011