Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Tredjemaj: Haha, ja boandet har jag väl hållt på med sedan vi blev klara med barnrummet? Handla möbler och inskaffat kläder, tvättat allt och ställt iordning. Det enda jag inte gjort än är att bädda sängen men det väntar jag med nog ända till BF eller tills jag inte kan vänta längre. Vill inte att sängkläderna ska kännas dammiga när bebis ska sova i dom
Nu är jag i princip klar med allt så jag boar ingenting längre, enligt mig. Hade ett ryck förra söndagen då jag städade massor, dammade av ovanpå tavelramar och du vet, sådär riktigt noga städning så det är gjort iaf innan bebis kommer. (Nää jag är inte sådär jättenoga när jag städar i vanliga fall, det är maken som är noga med städningen, jag bryr mig bara om kök o badrum i rpincip och maken bryr sig mest om golven..)
Kelsson: Jag vet! Känns helt knasigt.. Låg idag och tänkte tillbaka på förra hösten, alla turerna in till FC, plusset, att få berätta för alla..nervositeten inför varje VUL/KUB/RUL... Se hur magen växt fram, känna sparkar.. Hela året har jag varit gravid!
Karmosin: Jo jag vet, bm sa det vid förra besöket att alla barn inte fixerar sig förrän det är dags att kika ut. Jag hade väl bara hoppats på en fixering då jag hört att man får lättare att gå igen och foglossnignssmärtan försvinner... eller iaf blir bättre.
Strössel: Jag strök inte ett enda plagg. Det känns som fullständigt slöseri med tid enligt mig, haha! (Jag stryker aldrig nånting föruto gardiner och dukar, men då stryker jag dom innan jag hänger upp dom annars får dom ju ändå vikränder..) Se det så här, om bebis kläder är lite skrynkliga så släts ju de värsta skrynklorna ut av kroppsvärmen, plus att om du hade strykt ett plagg och sen lägger du bebisen ner - så när du lyfter den igen nästa gång så vips skrynklor på ryggen. Nää. Strunta i strykningen. Är den väldigt viktig för din mamma kan hon komma o stryka Sorterar du tvätt efter färg?? Jag sorterar vittvätt och sen kulör. Thats it
Jaha.. jag framställs ju som hyffsat slö känns det som nu haha!